7 روش برای تطبیق و هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ

7 روش برای تطبیق و هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ

هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ ؛ آیا نمی‌توانید در مورد انتخاب رنگ خاصی برای کابینت آشپزخانه خود به نتیجه برسید؟ الزامی ندارد که حتما یک رنگ برای آن ها انتخاب کنید.

به تعداد رنگ هایی که می‌توانید انتخاب کنید روش های زیادی برای اضافه کردن رنگ ها به یک آشپزخانه وجود دارد، اما کابینت‌ها همیشه بخش اصلی آشپزخانه برای ایجاد یک جلوه خاص و متمایز هستند.

درحالی که بسیاری از صاحبخانه ها تنها به یک رنگ اکتفا می‌کنند، انتخاب کردن چندین رنگ برای کابینت ها به فضای شما جلوه طراح ساخت می‌دهد. به علاوه این کار زمانی که در انتخاب رنگ‌ها مردد هستید نیز به کمک شما می‌آید.

اگر به دنبال روش هایی برای ترکیب دو یا چند رنگ در طراحی آشپزخانه خود هستید این هفت ایده را بررسی کنید که در آن شیوه‌هایی برای ترکیب رنگ های کابینت ارائه شده است.

1- ایسلند یا جزیره آشپزخانه خود را به کانون توجه آن تبدیل کنید

این روشی کلاسیک برای وارد کردن یک رنگ دیگر به طرح کابینت آشپزخانه است بدون این که سبک طراحی آشپزخانه شما اهمیت داشته باشد. این کار می‌تواند طرح های معاصر و پالوده امروزی را بدون اضافه کردن جزئیات غیرضروری گرما بخشد یا می‌تواند لایه رنگی دیگری برای تکمیل رنگ دیوارها و دکوری ها در سبک های سنتی اضافه کند. انتخاب های پیش رو مخصوصا زمانی که به دنبال رنگ سفید و متمایل به سفید برای کابینت های اصلی خود باشید بی‌شمار هستند.

هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ
هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ

همانطور که پیش تر نیز ذکر شد کابینت های سفید مورد پسند همه نیست. اگر شما هم تن‌های چوبی تیره تر را می پسندید همچنان می‌توانید از ایسلند خود به عنوان کانون توجه آشپزخانه استفاده کنید بدون این که کابینت‌ها رنگ سفید داشته باشند. در این آشپزخانه سنتی(واقع در تگزاس) با در کنار هم آوردن کابینت های چوبی توس و ایسلند سبز زیتونی یک جلوه خاکی ییلاقی ایجاد شده است.

2-از سه رنگ مکمل به جای دو تا استفاده کنید

اگر با استفاده از صرفا دو رنگ برای طرح کابینت آشپزخانه خود راضی نشدید به دنبال رنگ مکمل سومی بگردید.

رنگ سوم نه تنها به آشپزخانه شما ظاهر طراح ساخت تری می‌دهد بلکه به طور مساوی رنگ ها را در فضای آشپزخانه توزیع می‌کند.

سفید بهترین نقطه شروع است چرا که می‌تواند به خوبی با دیگر رنگ های خنثی و نیز رنگ های شاد و اشباع هماهنگ شود. معماران انگلیسی شرکت Mark کابینت‌های سفید این آشپزخانه مدرن را با کابینت های بلند سیاه و نیز جرقه ای از رنگ نارنجی براق کابینت‌ها به تعادل رسانده‌اند.

هر طرح کابینت سه رنگه نیاز به یک رنگ اصلی و اولیه ندارد بلکه می‌توانید در انتخاب رنگ های خنثی آزادانه فکر کنید به خصوص زمانی که سبک طراحی آشپزخانه شما روستیک یا صنعتی باشد.

این آشپزخانه واقع در سانفرانسیسکو با پالت رنگی روستایی که شامل سفید، قهوه ای و خاکستری تیره می‌باشد همچنان توانسته ریشه‌های سبک مزرعه ای خود را حفظ کند.

هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ

3- تاکید کردن روی جلوه یک بخش از کابینت آشپزخانه

هیچ الزامی نیست که همیشه جزیره یا ایسلند کانون توجه آشپزخانه باشد. قطعا این تنها بخشی نیست که می توان مقداری رنگ و لعاب را در آن به نمایش گذاشت. هودهای چوبی، کابینت های دیواری شیشه ای یا کابینت های سینک هم بخش های خوبی برای اضافه کردن رنگ دلپذیر آبی یا قرمز روستیک هستند. این یک راه غیر متعارف است که بخش هایی از آشپزخانه را با رنگ های تاکیدی طراحی کنید بدون این که ظاهری بیش از حد برجسته و خیره کننده‌ای ایجاد شود.

4- انتخاب دو رنگ متفاوت برای بخش های بالا و پایین کابینت

انتخاب و طراحی یک رنگ برای کابینت های بالای و رنگ دیگر برای پایینی روشی برای تزریق رنگ به آشپزخانه و حفظ طرح سازمان یافته آن است. رنگ تیره را برای کابیت های پایینی انتخاب کنید تا دیزاین آن تعیین شود، سپس رنگ های روشن نظیر سفید و خاکستری را برای قسمت های بالایی به کار ببرید. این باعث می‌شود که طرح شما جلوه ای نداشته باشد که بالای آن زیادی سنگین به نظر برسد.

هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ
هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ

5- اضافه کردن رنگ و لعاب به یکی از کابینت ها

در حالی یک روکش آنتیک یا لعاب ذغالی می‌تواند زیبایی فوق العاده ای به رنگ تاکیدی آشپزخانه شما اضافه کند آن می تواند حتی رنگ کابینت اصلی شما را نیز ملایم تر کند. کابینت های سفید آنتیک این آشپزخانه سبک روستیک باعث شده اند تا رنگ تیره این ایسلند بتواند سهم منصفانه‌ای از توجه را در فضایی پر از ویژگی های بصری به خود جذب کند.

6-بازی با بافت ها و طرح ها

همانگونه که در این آشپزخانه سبک انتقالی می بینید می‌توانید رنگ های مختلف با بافت های متفاوت را ترکیب کنید. در این جا رنگ سورمه ای تیره روی کابینت ‌های بالایی با روکش چوبی طرح دار کابینت های پایینی ترکیب شده اند. به کار بردن بافت هایی مانند چوب و فلز در کنار رنگ‌ها می تواند به آشپزخانه شما طرحی بدهد که خارج از چارچوب ها و اصول طراحی است.

7-زیرپا گذاشتن اصول و چارچوب های طراحی

بله این اشکال ندارد که برای لحظه ای هم که شده قوانین طراحی را از ذهن خود بیرون بیندازید تا خلاقیت ذهن تان به جریان بیفتد. از ترکیب های رنگی جسورانه برای طراحی خود استفاده کنید یا به جای اضافه کردن کنتراست ها جلوه منحصربه فردی ایجاد کنید. در این آشپزخانه التقاطی دقیقا همین ویژگی پیاده شده است و هفت رنگ طراحی پازل گونه منحصربه فردی فراهم کرده اند.

هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ
هماهنگی کابینت‌ های آشپزخانه چند رنگ

نه تنها تعداد زیادی از طراحان به فکر وارد کردن سه تن رنگی از یک خانواده مشابه در طراحی کابینت های شان هستند بلکه معماران شرکت Brian O’Tuama نیز آن را در این آشپزخانه سبک معاصر خود پیاده سازی کرده اند. افکت طیف نمای این رنگ ها واقعا خاص است و این نوعی خلاقیت است که شما را در متمایز کردن جلوه آشپزخانه تان کمک می کند به گونه ای که در نهایت احساس می‌کنید ظاهر آن دقیقا مطابق با سلیقه شما ساخته شده است.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz