نگه‌داری وسایل در اتاق خواب کوچک

نگه‌داری وسایل در اتاق خواب کوچک

نگه‌داری وسایل در اتاق خواب کوچک ؛ یکی از مشکلات همیشگی افرادی که در خانه‌های کوچک زندگی می‌کنند، چیدمان اتاق خواب است. اتاق خوابی که باید وسایل زیادی را در خود جای دهد اما فضای کافی برای آنها ندارد. فضای کافی برای تخت خواب، کمد و لباس‌ها، کیف‌ها، کفش‌ها، اکسسوری‌های مختلف، کمد دراور، میز آرایش و وسایل دیگری که جای دادن همه اینها در یک اتاق کوچک به نظر ناممکن می‌آید. در ادامه به بررسی ایده‌های کاربردی برای پیدا کردن فضاهای بیشتر و بهتر برای نگه داری وسایل در اتاق خواب‌های کوچک می‌پردازیم.

از ترکیب ایده‌ها کمک بگیرید

به جای نصب یک شلف یا قرار دادن یک میز پاتختی در کنار تخت‌خواب خود، از هر دو ایده کمک بگیرید. با این کار فضای بیشتری در کنار تخت‌خواب خود برای قرار دادن وسایل خواهید داشت. با قرار دادن یک سبد در کنار این‌ها برای وسایل کوچک، هم از فضای کنار تخت خود بیشترین استفاده را خواهید برد و هم اتاق مرتبی خواهید داشت.

تخت خواب کوچک‌‎تری انتخاب کنید

یکی از راهکارهای مهم برای اتاق خواب‌های کوچک، انتخاب هوشمندانه مبلمان است. تخت خواب‌ها در ابعاد مختلفی در بازار وجود دارند و هر کدام از استاندارد خاصی پیروی می‌کنند. اگر به دنبال استفاده بیشتر از فضای اتاق خواب کوچک خود هستید، تخت خوابی را انتخاب کنید که ابعاد کوچکی به نسبت سایر استانداردها داشته باشد. با انتخاب میزهای پاتختی و وسایل جمع و جور دیگر، فضای زیادی به اتاق خواب کوچک خود هدیه خواهید کرد.

به دنبال فضاهای نامتعارف باشید

وقتی با کمبود جا مواجه می‌شویم باید خلاقانه عمل کنیم و به دنبال فضاهایی برای نگه داری وسایلمان بگردیم که شاید کمتر به آنها توجه می‌شود. برای مثال استفاده از در کمد برای آویزان کردن اکسسوری‌ها، کیف و کفش، زیورآلات و وسایلی از این دست یک ایده کاربردی و جالب است که به اتاق خواب‌ های کوچک کمک بزرگی می‌کند.

کف اتاق را تا جایی که ممکن است خالی نگه دارید

این ایده شاید در عمل کمکی به داشتن فضای بیشتر برای ذخیره سازی وسایلتان نکند، اما از نظر بصری به شدت تاثیر گذار است. تا جایی که می‌توانید کف اتاق را خالی نگه دارید. از مدلی برای میز پاتختی استفاده کنید که به دیوار نصب شود. رخت‌آویز، آینه و وسایل دیگر را تا جایی که می‌توانید روی دیوار نصب کنید. خالی بودن کف اتاق این احساس را به شما منتقل می‌کند که اتاقی بزرگ‌تر و دلبازتر دارید.

بخشی از وسایلتان را به نمایش بگذارید

وقتی جای کافی برای نگه داری همه وسایلتان ندارید، بخشی از آنها را به دکور اتاقتان تبدیل کنید! کیف‌های شما همانطور که در ویترین فروشگاه زیبا هستند، در منزلتان نیز زیبایی خاص خودشان را دارند. آنها را مانند چند شی دکوری در اتاق خوابتان به معرض نمایش بگذارید. می‌توانید این کار را با زیورآلات محبوبتان نیز انجام دهید.

از هیچ کنجی بی تفاوت نگذرید

یکی از نکات کلیدی و مهم در دکوراسیون فضاهای کوچک، استفاده از هر سانتی‌متر فضا است. به اتاق خوابتان با دقت نگاه کنید، شاید گوشه‌ای بی استفاده مانده باشد که بتوانید از آن به نحو احسن استفاده کنید. مانند تصویر بالا که یک گوشه به ظاهر بی استفاده با یک تشکچه و کوسن به فضای دنجی برای نشستن تبدیل شده است.

تاج تخت خوابتان را به فضایی برای نگه داری وسایل تبدیل کنید

با نصب چند شلف و طبقه بالای تخت خوابتان، از این فضا که تنها جنبه زیبایی دارد به صورتی کاربردی استفاده کنید. بخشی از وسایلی که به نظرتان زیباتر است را در این طبقات بچینید. اگر وسایلی دارید که تعداد زیاد و ابعاد کوچکی دارند، یا دوست ندارید در معرض دید باشند، چند جعبه زیبا تهیه کنید و این وسایل را در جعبه ها قرار دهید و جعبه‌های زیبایتان را بالای تخت خوابتان بچینید.

به دنبال کمدهای باریک باشید

نگه‌داری وسایل در اتاق خواب کوچککمدها و دراورهای عریض از آن دسته وسایلی هستند که در اتاق خواب‌ های کوچک بسیار دست و پا گیر به نظر می‌رسند. به دنبال مدل‌هایی باشید که عرض کمتری دارند. با این کار شاید کمی از فضای داخلی کمد یا دراور شما کم شود، اما فضای اتاق شما دیگر پر از وسایل دست و پا گیر به نظر نمی‌رسد.

 

 

 

نگه‌داری وسایل در اتاق خواب کوچک

تحریریه پویانو: خانی

منبع: bhg