نکته‌هایی برای بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس کوچک و محقر

بزرگتر نشان دادن حمام کوچک

نکته‌هایی برای بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس کوچک و محقر

بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس کوچک ؛ همه افراد از داشتن یک حمام تنگ و محقر واهمه دارند مخصوصا زمانی که گزینه دیگری به جز کنار آمدن با فضای کوچک آن نداشته باشند. اما شما نباید نگران این مسئله باشید چرا که روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با پیاده کردن آن ها فضای حمام کوچک تان را از نظر بصری بزرگ تر نشان دهید. من می‌دانم موقعی که وارد یک حمام کوچک می‌شوید احساس می کنید که در آن جا نمی‌شوید. ولی این اتفاق تنها زمانی رخ می‌دهد که آن حمام به درستی طراحی نشده باشد. برای مثال طراح ممکن است برخی از ترفندهای وسعت دادن فضا را فراموش کرده باشد.

اما ما نمی‌خواهیم که شما آن ترفندها را فراموش کنید. به همین دلیل است که در این پست قصد داریم روش هایی در مورد نحوه دیزاین حمام‌های کوچک ارائه دهیم تا دیگر کمبود فضای آن برای شما آزاردهنده نباشد. اما گذشته از بزرگتر نشان دادن، راحتی و کاربردی بودن هرگز نباید ایمنی حمام‌ها را نادیده بگیرید. به علاوه، همیشه راحتی تمام افراد استفاده کننده از آن را در نظر بگیرید مخصوصا اگر افراد مسن یا خردسال در منزل خود دارید.

1-در نظر گرفتن رنگ

اگر حمام شما واقعا کوچک است می‌توانید از یک رنگ برای کل فضای آن استفاده کنید تا بزرگتر دیده شود. اما می‌توانید مقداری رنگ متضاد نیز روی کابینت ها و دیگر اشیاء اضافه کنید. سقف و دیوارها را در در یک رنگ نقاشی کنید تا موجب کاهش انتقال فضا شود. شما همچنین می‌توانید رنگ های روی دیوارها و کاشی ها را با یکدیگر ترکیب کنید تا به آن ها پیوستگی و انسجام دهید. اما این باعث نمی‌شود که اضافه کردن یک دیوار تاکیدی اشتباه باشد.

2-انتقال بصری کمتر

ما در بالا ذکر کردیم که زمانی که از یک رنگ برای حمام خود استفاده کنید باعث ایجاد توهم وسعت مکان در آن می‌شوید. به طور مشابه اضافه کردن برخی تغییرات طراحی در حمام مثل استفاده از طرح های کاشی یا رنگ های مختلف نیز صحیح است. البته تنها زمانی که این کار را با حفظ پیوستگی میان اجزاء اجرا کنید فضای تان بزرگتر دیده می‌شود. برای مثال از الگوهای مشابهی روی دیوارها استفاده کنید. همین ویژگی برای کفپوش نیز صدق می‌کند.

بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس
بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس

3- نصب آینه و استفاده از شیشه‌ها

ما همگی می‌دانیم که یک آینه صرف نظر از سایزی که دارد می تواند تاثیر معجزه آسایی در یک فضا داشته باشد. علاوه بر آینه، شما می‌توانید از اجزای شیشه ای بیشتر در حمام تان استفاده کنید. شیشه ها و آینه‌ها موجب بازتاب نور در سرتاسر فضای حمام شده و آن را بزرگتر از آن چه که هست نشان می‌دهند. این همچنین به روشن تر شدن کل فضای حمام می‌انجامد.

4- روشنایی مطلوب

اگر حمام شما روشنایی خوبی نداشته باشد مطمئنا هنگام استفاده از آن احساس می‌کنید در جعبه ای محقر محبوس هستید که نباید بگذارید این اتفاق بیفتند. بنابراین اطمینان یابید که حمام تان دارای نور کافی است. قرار دان چراغ های سقفی و نیز چراغ های دیوارکوب روی کابینت ها را مد نظر داشته باشید. اما هرگز نور طبیعی را فراموش نکنید چرا که وجود آن برای هر فضایی از خانه حیاتی است.

هنگامی که نور طبیعی در حمام تان جریان داشته باشد فضای آن روشن تر شده و با تابش خورشید هنگام گام برداشتن در آن احساس بهتری دارید.

5- استفاده از الگوها و طرح ها

طرح و نقش ها نیز تا زمانی که بیش از اندازه در حمام های کوچک استفاده نشوند گزینه خوبی هستند چرا که باعث معطوف کردن نگاه ها به اطراف حمام شده و به آن جلوه ای بسیط تر می‌دهد.

درست مانند تصویر حمام بالا، شما می‌توانید متوجه اثر طرح و نقش ها که به محیط آن جذابیت بخشیده اند شوید. این ممکن است انتقال فضا را اندکی خدشه دار کند اما استفاده از طرح های مشابه روی دیوارها همچنان جلوه آن را منجسم نگه داشته است.

6- استفاده از شیشه های شفاف برای قسمت دوش

شاید استفاده کردن از شیشه های شفاف برای قسمت دوش هزینه گران تری نسبت به سایر موارد داشته باشد اما قطعا ارزشش را دارد. استفاده از شیشه های بافت دار نیز می‌تواند برای تقسیم فضا و حفظ حریم خصوصی خوب باشد. اما اگر استفاده از پرده های دوش را ترجیح می‌دهید آن نیز به خوبی عمل می‌کند چرا که موجب صرفه جویی در فضا می‌گردد.

بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس
بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس

7- انتخاب درست کابینت روشویی

زمانی که از کابینت‌های دیواری استفاده کنید فضای کمتری از حمام تان گرفته می‌شود اما همچنان نمای آن شیک و زیبا باقی می‌ماند. با این روش شما همچنان می‌توانید از فضای زیر آن نیز استفاده کنید. به علاوه از کابینت‌های گرد نیز می‌توان استفاده کرد. برای حمام های کوچک یک کابینت روشویی انتخاب کنید مگر این که واقعا نیاز به دو تا از آن ها نیاز داشته باشید.

بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس
بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس

8- انتخاب سینک گوشه ای

استفاده از سینک های گوشه نیز می‌تواند روش خوبی برای جادارتر کردن فضای حمام باشد. از یک سینک کوچکتر یا سینک پایه‌ای یا دیواری استفاده کنید. این ها برای فضاهای کوچک مناسبتر هستند.

9- توالت هایی با سایز کوچک تر

امروزه توالت های کوچکتر مانند آن هایی که قابلیت دراز شدن دارند در بازار یافت می‌شوند. برخی از آن ها آب کمتری مصرف می‌کنند که برای محیط زیست بهتر هستند. به علاوه توالت های دیواری نیز وجود دارند که می‌توانید آن ها را روی دیوار نصب کنید. در حمام های مدرن معمولا از این نوع استفاده می‌شود. سعی کنید توالت هایی را انتخاب کنید که در فضای شما نمای خوبی داشته باشد و در عین حال از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد.

بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس کوچک و محقر ؛ چیدمان حمام و سرویس بهداشتی
بزرگتر نشان دادن حمام و سرویس کوچک و محقر ؛ چیدمان حمام و سرویس بهداشتی

10- شلف ها و کابینت های توکار

به جای استفاده از کابینت‌ها و شلف های بیرون زده آن‌ها را درون دیوار تعبیه کنید. شلف های توکار نمای زیباتری دارند و باعث صرفه جویی در فضا نیز می‌شوند. به علاوه فراموش نکنید که همیشه بالای کانتر حمام را مرتب کنید و همه چیز را از فضاهای ذخیره سازی زیر سینک گرفته تا میله های حوله منظم و سامان یافته نگهدارید.

دیدید؟ زمانی که فضای حمام تان کوچک است ناراحتی ندارد. گذشته از آن شما که نمی‌خواهید درون آن فوتبال بازی کنید. صرفا خود را در آن پاکیزه کرده و چند لحظه خصوصی و راحت را در آن سپری می‌کنید. بنابراین واقعا به حمام های دلباز نیاز مبرمی  نیست مخصوصا اگر فقط شما هستید که از آن استفاده می‌کنید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover