نکات موفقیت هر معمار جوان با 10 مورد که باید بداند

نکات موفقیت هر معمار جوان با 10 مورد که باید بداند

نکات موفقیت هر معمار جوان ؛ معماری را می توان به راحتی در ردیف پرتکاپوترین و پر جنب و جوش ترین رشته ها قرار داد. معماری رشته ای است که به 100% زمان و تعهد شما نیاز دارد. باید کاملا آگاه باشید که زمانی که وارد دانشکده معماری می شوید، درواقع یک سفر بسیار چالش برانگیز را شروع کرده اید.

شما باید برای تمام سختی ها و پاداش های ناخواسته ای که در این رشته انتظارتان را می کشند، آماده شوید. می توانید با این 10 نکته شروع کنید که لازم است به عنوان یک معمار جوان از آن ها اطلاع داشته باشید.

  1. احساس خوش شانسی داشته باشید!

برای شروع لازم است بدانید که وارد رشته ای شده اید که بزرگ ترین تمدن ها را در طول تاریخ به شدت تحت تأثیر قرار داده و حتی در مواقعی به معنای واقعی آن ها را خلق کرده است.

تادائو آندو: ” من معتقدم که نحوه زندگی مردم، تا حدودی می تواند توسط معماری هدایت شود. ”

این رشته تا به امروز به عنوان یکی از جالب ترین رشته ه9ا شناخته شده است. مردم به شما به عنوان یک فرد منحصر به فرد و خلاق نگاه می کنند. به آن افتخار کنید و سفرتان را با یک لبخند آغاز کنید!

  1. پوستتان را کلفت تر کنید!

حالا که شما از بودن در یکی از مورد احترام ترین رشته ها راضی و خوشحال هستید، این احساس رضایت را در مواجه شدن با سختی های کار نیز حفظ کنید. همیشه خوش بین بمانید!

بسیار ناامیدکننده است که شما شب و روز روی یک پروژه کار کنید و در آخر نیز هیچ تشکر و قدردانی از شما نشود. اما این زندگی عمومی معماری است.

هر معمار موفقی زمانی شکست و مردودیت هایی را پشت سر گذاشته است. اجازه ندهید که چنین اتفاقاتی شما را ناامید و مجبور به توقف کند. صبور باشید، از چنین تجربیاتی درس بگیرید، حرکت به جلو را ادامه دهید و بدرخشید. این تنها دست شماست که هر مانعی را به آن چه می خواهید تغییر دهید!

این تجربیات نه تنها شما را تبدیل به معمار بهتری می کند، بلکه همچنین از شما فردی قوی تر و باهوش تر خواهد ساخت.

  1. منطقه امنتان را ترک کنید!

هرگز از تجربه چیزهای جدید نترسید، حتی اگر مستلزم این باشد که چیزی پیچیده را از ابتدا و در زمان محدودی یاد بگیرید. خواستن توانستن است.

خلاق باشید! راحتی و کارآمد بودن طرح برای کاربران، ملاحظاتی حیاتی هستند، اما آیا این موارد می توانند انعطاف طرح شما را محدود کنند؟ مطمئنا! اما آیا می توانند مانع ریسک کردن شما هم بشوند؟ نه!

ایده های دیوانه کننده زیادی وجود دارد که به طور موفقیت آمیزی از برگه های طراحی به ساختمان های واقعی تبدیل شده اند. چنین معماری های نادری، که همیشه به نظر می رسد ساخت آن ها غیرممکن است، چیزی هستند که یک معمار را از نردبان موفقیت بالا می کشند!

  1. ارائه شفاهی

این نکته به طور واقعی جادویی است! اگر بتوانید آن طور که باید صحبت کنید، پروژه شما به طور حتم روخته خواهد شد. من پروژه هایی را دیده ام که با کیفیتی متوسط بسیار بیشتر از پروژه های عالی از آن ها قدردانی شده است، تنها به دلیل فن بیان شگفت انگیزی که داشته اند. گاهی وقت ها، این امر یک استعداد ذاتی است، اما قطعا این استعداد را می توان کسب کرد.

در این جا به چند توصیه کاربردی اشاره می کنیم: تمرین کنید! سخنرانی خود را جلوی آینه ارائه دهید و همان طور که حرف می زنید، حرکات بدنتان را نیز بررسی کنید. زمانی که صحبت می کنید، باید به گونه ای وانمود کنید انگار هرگز برای این سخنرانی آماده نشده اید و همه حرف هایتان به طور طبیعی و بدون فکر قبلی زده می شوند و دلیل آن هم شور و هیجانی است که دارید.

در ارائه تان روی نقاط قوت پروژه تان تأکید کنید و آن ها را برجسته تر نشان دهید، و از روی نقاط ضعیف آن بگذرید. به طوری که به نظر برسد که شما به طرز فوق العاده ای از طرحتان اطمینان دارید؛ این کار هیئت داوران را هم متقاعد می کند.

  1. ارائه دیجیتالی

نکته جادویی دیگری نیز وجود دارد! حتی اگر پروژه شما از نظر فنی کامل و در حد عالی نیست، می توانید با خلق یک ارائه گرافیکی خیره کننده آن را به طرحی قابل توجه تبدیل کنید!

برای نمونه هایی از این مدل کارها می توانید در Pinterest جست و جو کنید.

نکات موفقیت هر معمار جوان

  1. یک دنده و لجباز نباشید!

به ایده هایتان باور داشته باشید، اما در کنار آن انتقادپذیر نیز باشید.

هیچ کس شما را از دفاع درست پروژه تان منع نمی کند، اما شما هم باید نظرات سازنده مشتریان، همکاران، داوران و اساتید را در نشر بگیرید تا با موفقیت در مسیر پیش روید.

  1. نرم افزارهای جدید را یاد بگیرید!

این امر تقاضای شما را در دنیای معماری بالا می برد. خودتان را با آخرین تکنولوژی ها به روز نگه دارید و در زمان تحصیل نیز به یک متخصص BIM (یک نرم افزار طراحی 3D) تبدیل شوید!

  1. اجتماعی باشید!

اگر می خواهید که یک رهبر باشید، چیزی که شما به آن نیاز دارید همین ویژگی است. شبکه ارتباطیتان را تا حد امکان گسترش دهید. ارتباطاتی را در اطرافتان و از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی ایجاد کنید. خوش مشرب و در دسترس باشید و حتی تظاهر به فراموشی هیچ یک از آن ها نکنید.

معماران با استعداد زیادی در اطراف ما وجود دارند … اما آیا کار کردن با آن ها نیز خوب است؟

  1. با جامعه همکاری کنید

این نکته اهمیت منحصربه فردی در حوزه اجتماعی بودن دارد، از این رو لازم بود که به عنوان یک نکته جداگانه مورد تأکید قرار گرفته و به آن اشاره شود.

هدف شما به عنوان یک معمار نباید در طراحی خلاقانه خطوط و منحنی ها تمام شود. وارد اجتماع شوید. بسیاری از مردم نمی توانند هزینه بالای یک معمار را بپردازند تا از او کمک بگیرند. آیا شما مایل هستید از طریق توانایی هایتان به آن ها خدمت کنید؟

معماری شما در ابتدا و بیشتر از هر چیز دیگر باید در خدمت مردم و محیط آن ها باشد تا به یک معمار قابل احترام تبدیل شوید.

  1. مدیتیشن کنید!

هرچند که این مورد آخرین نکته ای است که در این جا به آن اشاره کردیم، اما اساسا اولین قدم برای موفقیت است!

هنگامی ایده های خلاقی خواهید داشت که زمانی را در تنهایی صرف تفکر کنید. بدون تضعیف نقشی که به عنوان یک حل کننده مشکل دارید، بزرگ فکر کنید. درباره بزرگ ترین مشکلات جهان فکر کنید و به دنبال این باشید که چطور طراحی شما می تواند در حل آن تأثیرگذار باشد!

 

 

 

نکات موفقیت هر معمار جوان

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: arch2o