میز صبحانه خوری در چیدمان منزل : وعده شروع روز را چگونه صرف خواهید کرد؟

میز صبحانه خوری در چیدمان منزل : وعده شروع روز را چگونه صرف خواهید کرد؟

انتخاب مدل و محل میز صبحانه خوری به نظر شما چقدر اهمیت دارد؟ مسلما اگر اهل صبحانه خوردن باشید و دورهمی های کوتاه خانوادگی به بهانه صرف وعده های غذا را نیز مهم بشمارید، میز صبحانه خوری نقش مهمی در زندگی تان دارد و این یعنی باید در انتخاب و چیدمان آن دقت کنید. شاید چند دقیقه کوتاهی که در روز صرف میل کردن صبحانه می کنید، خیلی به نظر قابل توجه نباشد، اما روز شما را می سازد، پس بشتابید و میز صبحانه خوری تان را دریابید!

برای این که صبحانه های خود را در یک فضای مطلوب میل کنید، باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. این که چطور می توانید یک میز مناسب انتخاب کنید و بهتر است آن را در کدام قسمت منزل قرار دهید، از جمله این نکات هستند. همراه ما باشید تا شما را با روند انتخاب و چیدمان میز صبحانه خوری آشنا کنیم.

انتخاب میز صبحانه خوری

پیش از آن که به سراغ انتخاب محل مناسب و چیدمان بروید، باید یک میز خوب انتخاب کنید. میز خوب تعریف خاصی ندارد. این موضوع که چه میزی بهتر خواهد بود به خود شما بستگی دارد. ببینید قرار است میز را کجا بگذارید، چقدر فضا در اختیار دارید و چند نفر هستید. با توجه به این ها می توانید میز مناسب را پیدا کنید. اگر می خواهید عملکرد میز صبحانه خوری را چندگانه در نظر بگیرید و برای مثال، ناهار یا شام را نیز سر همین میز صرف کنید یا از آن برای مطالعه استفاده کنید، سعی کنید به سراغ گزینه هایی بروید که برای همه کارهایی که مد نظر دارید به کار بیایند. اگر فضای زیادی ندارید، به سراغ میزهای تاشو بروید. این میزها به راحتی جمع می شوند و مزیت دیگری که دارند نیز این است که می توانید در یک چشم به هم زدن محل آن ها را عوض کنید. همچنین می توانید از میزهای گرد استفاده کنید که به نسبت دیگر میزها جای کم تری می گیرند.

بهترین محل برای میز صبحانه خوری کجاست؟

نمی توان به صورت قطع گفت که کجا برای قرار دادن میز صبحانه خوری شما بهترین محل است. این موضوع به اولویت های خودتان بستگی دارد. مهم تر از همه این است که کجا فضای کافی برای قرار گرفتن میز را دارد. علاوه بر این باید دسترسی به آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید، ما به طور کلی می توان این طور گفت که تقریبا هر فضایی که شما دوست داشته باشید، برای قرار دادن این میز مناسب است.

میز صبحانه خوری در آشپزخانه

مسلما یکی از بهترین محل ها برای قرار دادن میز صبحانه خوری، آشپزخانه خواهد بود. آشپزخانه جایی است که بهترین میزان دسترسی شما به وسایل مورد نیاز را فراهم می آورد و تمیز کردن کف آن نیز معمولا راحت تر از قسمت های دیگر است. اگر آشپزخانه تان به اندازه کافی بزرگ است، میز صبحانه خوری خود را در فضای آن بگذارید. می توانید از اپن یا کانتر نیز به عنوان میز صبحانه خوری تان استفاده کنید. ترجیحا به سراغ میزهای خیلی بزرگ نروید تا مسیر رفت و آمد مسدود نشود.

میز صبحانه خوری در نشیمن

نشیمن از دیگر فضاهایی است که می توان به عنوان محل قرارگیری میز صبحانه خوری در نظر گرفت. نشیمن این مزیت را دارد که معمولا بزرگ تر است و تا حدودی دست شما را برای انتخاب محل میز باز می گذارد. البته به طور کلی بهتر است قسمتی از نشیمن را برای قرار دادن میز صبحانه خوری انتخاب کنید که به آشپزخانه تان دسترسی بهتری دارد. نزدیک بودن میز به آشپزخانه به شما کمک می کند راحت تر وسایل را جا به جا کرده و میز را جمع کنید.

میز صبحانه خوری در بالکن

یکی از لذت های بی نظیر این است که صبحانه را در فضای باز صرف کنید. اگر بالکن یا ایوانی دارید که فضای کافی برای قرار دادن میز صبحانه خوری تان را دارد، از کنار این ایده نگذرید. یک میز جمع و جور و کوچک می تواند کافی باشد. همان طور که پیش تر گفته شد، می توان از میزهای تاشو استفاده کرد. میزهایی که به صورت یک تخته با قابلیت جمع شدن روی لبه نرده تراس نصب می شوند نیز گزینه مناسبی هستند. صندلی ها نیز بهتر است کوچک باشند تا فضای تراس را نگیرند.

میز صبحانه خوری در حیاط

برای آن هایی که از موهبت داشتن حیاط بهره مند هستند، فضای بسیار مناسبی برای قرار دادن میز صبحانه خوری وجود دارد. صرف کردن صبحانه در هوای آزاد و خصوصا در میان درختان و باغچه ها واقعا نشاط آور است. حیاط شما حتی اگر کوچک باشد هم جای کافی برای قرار دادن میز صبحانه خوری دارد. می توانید از سایه بان برای ایجاد یک محیط خنک و بدون دید از اطراف کمک بگیرید.

 

 

 

 

تحریریه پویانو