مدل های کاغذ دیواری غذاخوری و تاثیر آن بر فضای غذا خوری

مدل های کاغذ دیواری غذاخوری و تاثیر آن بر فضای غذا خوری

مدل های کاغذ دیواری غذاخوری : فضای ناهارخوری، چه به صورت اتاقی مجزا باشد و چه بخشی از سالن پذیرایی را به خود اختصاص دهد، با یک چیز شناخته می‌شود: میز و صندلی ناهارخوری. در واقع وقتی ما به دکوراسیون فضای ناهارخوری فکر می‌کنیم، معمولا به نوع، سبک و ابعاد میز و صندلی ناهارخوری فکر می‌کنیم، نه چیز دیگر. هرچند این مساله چیز عجیبی نیست و فضای ناهارخوری بدون میز و صندلی ناهارخوری دیگر اتاق ناهارخوری نیست، اما برای داشتن یک دکوراسیون عالی و حرفه‌ای در فضای ناهارخوری باید به بخش‌های دیگر نیز توجه کنیم. پس‌زمینه در دکوراسیون یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر حسِ فضا است. اتاق غذاخوری هم از این قاعده مستثنی نیست. درست است که در اتاق غذاخوری، تمرکز روی میز، صندلی و تزیینات آن است، اما انتخاب یک پس زمینه مناسب برای این فضا، بی‌آنکه بدانیم تاثیر شگرفی بر حس و حال فضا دارد. کاغذ دیواری یکی از دیوارپوش‌های پر طرفداری است که به دلیل تنوع بی‌نظیر طرح و رنگ یک انتخاب عالی برای ایجاد تغییر در فضای غذاخوری به حساب می‌آید. در ادامه به بررسی مدل‌های مختلف کاغذ دیواری و تاثیر آن بر فضای ناهارخوری می‌پردازیم.

کاغذ دیواری با رنگ خنثی

رنگ‌های خنثی همیشه یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای دیوار به حساب می‌آیند. هر سبک و رنگ و چیدمانی با دیوارهایی به رنگ‌های خنثی به راحتی هماهنگ می‌شوند. رنگ‌های خنثی شاید کمی خسته کننده به نظر برسند اما اگر به درستی در کنار سایر المان‌های فضا قرار بگیرند، فضایی دنج و آرامشبخش را ایجاد می‌کنند. اگر خیلی اهل ریسک و هیجان نیستید یا به دنبال ایجاد فضایی رسمی در قسمت ناهارخوری منزل هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کاغذ دیواری با تم رنگ‌های خنثی است. تنالیته مشکی و خاکستری‌های سرد فضا را جدی و رسمی نشان می‌دهد در حالی که تنالیته رنگ‌های خنثی و خاکستری‌های گرم فضا را کمی صمیمی‌تر و خودمانی‌تر نشان می‌دهد. می‌توانید از تنالیته رنگ‌های خنثی مبلمان و سایر المان‌های فضا نیز استفاده کنید یا تنها به کاغذ دیواری بسنده کرده و کمی رنگ به باقی فضا اضافه کنید.

کاغذ دیواری کرم و طلایی

عموما ما به دنبال ایجاد فضایی آرامش‌بخش در ناهارخوری هستیم. دوست داریم در آرامش و به دور از هیجان‌ها و شلوغی‌های روزانه وعده غذایی خود را میل کنیم. همین باعث شده این تصور به وجود بیاید که استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ باعث بر هم خوردن این آرامش می‌شود. در حالی که این طور نیست. اگر کاغذ دیواری فضای غذاخوری را درست انتخاب کنید، نه تنها طرح و شلوغی آن باعث از بین رفتن آرامش فضا نمی‌شود، بلکه با ایجاد هماهنگی و هارمونی بین عناصر فضا، این آرامش بیشتر نیز خواهد شد.

مانند این فضای غذاخوری با کاغذ دیواری کرم و طلایی که مکانی عالی برای لذت بردن از یک وعده غذای پس از یک روز شلوغ کاری است. طرح و رنگ کاغذ دیواری به فضا کارکتر داده و باعث شده میز و صندلی بهتر و زیباتر به نظر برسد. با اینکه طرح کاغذ دیواری شلوغ و تکرار شونده است، اما تکرار ترکیب رنگی کرم و طلاییِ آن در سایر بخش‌های فضا، باعث شده فضا یکپارچه و هماهنگ به نظر برسد که این به افزایش آرامش این فضا کمک کرده است.

کاغذ دیواری سیاه و سفید

یکی دیگر از روش‌های استفاده صحیح از یک کاغذ دیواری با طرح شلوغ و تبدیل آن به یک عنصر تاثیر گذار در فضا این است که هوشمندانه انتخاب کنید چطور و کجا از کاغذ دیواری استفاده کنیم. در این تصویر، طرح کاغذ دیواری روی دیوار در پشتی صندلی‌ها نیز تکرار شده است. در عین ایجاد هماهنگی بصری، این طرح شلوغ و پر از منحنی، که کاملا با خطوط صاف سقف در تضاد است، باعث ایجاد تعادل فرم در فضا شده است. انتخاب پالت رنگی سیاه و سفید در کنار طرحی شلوغ و پر از منحنی، فضایی خلاقانه ایجاد کرده است. فضایی که در عین شلوغی باعث ایجاد آشفتگی بصری نشده است.

کاغذ دیواری طرح عقیق

عقیق سنگی گرانبها با فرم‌هایی خیره کننده است. فرم‌های زیبایی که نمونه‌های چاپ شده آن را روی کاغذ دیواری‌ها مشاهده می‌کنیم و انتخابی بسیار مناسب برای فضای ناهار خوری هستند. در این فضای غذاخوری، این کاغذ دیواری با طرح سنگ عقیق همه آنچه یک فضا از طرح نیاز دارد را به آن می‌دهد. فرم و طرح خیره‌کننده این کاغذ دیواری در عین حال که به نقطه کانونی فضا تبدیل شده است، به دلیل تم رنگی خاکستری و خنثی آن این اجازه را به سایر عناصر فضا می‌دهد که کاملا به چشم بیایند و زیبایی و رنگ آنها دیده شود.

کاغذ دیواری رنگارنگ برای دکوراسیونی رنگارنگ

کاغذ دیواری رنگی در فضایی با مبلمان و دکوراسیونی رنگی نه تنها باعث شلوغی فضا نمی‌شود، بلکه به حس شادی و سرزندگی فضا نیز اضافه می‌کند. مانند این کاغذ دیواری با پروانه‌های رنگارنگ که باعث زیباتر به نظر رسیدن صندلی‌ها و فرش رنگی این فضای ناهارخوری شده است.

کاغذ دیواری با فرم‌های هندسی

یکی از بهترین گزینه‌های کاغذ دیواری برای هر فضایی در منزل، از جمله فضای ناهارخوری، کاغذ دیواری با طرح‌های هندسی است. حالت هیپنوتیزم‌واری که این فرم‌های هندسی تکرار شونده ایجاد می‌کنند باعث می‌شود چشم با دیدن آنها کمی استراحت کند. چه فرم‌های هندسی با رنگ‌های خنثی باشند چه با رنگ‌های شاد و شلوغ، به دلیل تکرار فرم در فضا به هماهنگی و هارمونی رنگ‌های سایر عناصر و مبلمان فضا کمک می‌کنند.

کاغذ دیواری گل‌دار

یک دیوار شاخص با کاغذ دیواری با طرح گل‌دار کافی است تا حال و هوای فضای ناهارخوری شما را به کلی عوض کند. کاغذ دیواری گل‌دار همه آنچه از طرح و رنگ نیاز دارید را به فضای شما اضافه می‌کند و کمی حال و هوای رمانتیک و صمیمی به فضای غذاخوری شما می‌دهد.

کاغذ دیواری آبی تیره و طلایی

کاغذ دیواری‌های با طرح‌های تکرار شونده یک الگوی ساده برای ایجاد عمق در فضا هستند. اما به این معنی نیست که اگر رنگ به آنها اضافه کنیم این تاثیر را از دست می‌دهد. کاغذ دیواری با طرحی تکرار شونده و رنگ آبی دو تاثیر مهم روی این فضای ناهارخوری گذاشته است. اول اینکه به فضا عمق بخشیده و سایه‌ای آبی به این فضا با صندلی‌های صندلی و عناصر خنثی اضافه کرده است. دوم اینکه به این فضای ساده و بدون طرح، کمی طرح و انرژی افزوده است. آبی تیره کمی حال و هوای لوکس را به فضای شما اضافه می‌کند، به همین دلیل ترکیب آن با طلایی زیبایی فضای ناهارخوری شما را تکمیل می‌کند.

کاغذ دیواری آبی روشن و سفید

کاغذ دیواری با طرح آبی روشن و سفید، تا حدی حال و هوای فضای ناهارخوری شما را کلاسیک می‌کند. این کاغذ دیواری در ترکیب با فرش ایرانی و به طور کلی دکوراسیون شرقی، یک ترکیب چشم‌نواز و ایده‌آل است. این طرح و رنگ به دلیل روشن بودن با رنگ‌های مختلف به سادگی هماهنگ می‌شود و به شما این اجازه را می‌دهد که رنگ‌های متنوعی را در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. آبی روشن در ترکیب با سفید در عین کلاسیک بودن فضای شما را دنج و صمیمی نشان می‌دهد و این مساله دست شما را در انتخاب سبک دکوراسیون برای میز و صندلی و سایر عناصر باز می‌گذارد.

کاغذ دیواری قهوه‌ای و سفید

قهوه‌ای یکی از رنگ‌های پر طرفدار در انتخاب میز و صندلی ناهارخوری است. رنگی که با هوشمندی می‌توان از آن برای دیوارها نیز استفاده کرد. انتخاب کاغذ دیواری با طرحی که از قهوه‌ای تیره و سفید تشکیل شده باشد، به سادگی با میز و صندلی چوبی یا رنگ چوب شما هماهنگ می‌شود و در عین حال باعث می‌شود فضای ناهارخوری کلاسیک و رسمی باشد. مراقب باشید از این رنگ به مقدار خیلی زیاد در فضا استفاده نکنید، چون تیرگی بیش از حد آن ممکن است باعث تاریک شدن فضای شما شود.

 

 

 

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: thespruce