مدل های پرده آشپزخانه و آرایش پنجره با ایده های نو: به روز باشید!

مدل های پرده آشپزخانه و آرایش پنجره با ایده های نو: به روز باشید!

مدل های پرده آشپزخانه : دیگر وقت آن رسیده که از سبک های قدیمی و آن چه تا به حال مورد قبول اکثریت بوده دل بکنید و با ایده های جدیدتر آشنا شوید. اگر می خواهید پنجره های آشپزخانه تان متفاوت و جذاب به نظر برسند، باید کلیشه ها را کنار بگذارید و به دنبال نوترین ها باشید! مسلما راه های مختلفی برای اجرا و آرایش پرده و سایه بان آشپزخانه وجود دارد که شاید شما با بسیاری از آن ها آشنا نباشید. یک سری از ایده ها کاملا جدید و در عین حال ساده و بی دردسر هستند و برای این که آن ها را اجرا کنید، هیچ زحمتی متحمل نخواهید شد. در سرتاسر دنیا استایل های مختلفی برای آرایش پنجره آشپزخانه وجود دارد. هر یک از سبک های موجود دارای خصوصیات جالبی هستند که شاید برای شما نیز شگفت انگیز باشد. با وجود این همه نوآوری و راه های خلاقانه برای زیباتر کردن پرده ها می توانید مطمئن باشید که شما هم خواهید توانست پرده های آشپزخانه تان را به زیبایی آرایش دهید یا اگر نسبت به پرده ها نظر مساعدی ندارید، راه های دیگر را امتحان کنید.

برای آشنایی با جدیدترین ایده های آرایش پنجره و پرده آشپزخانه، همراه پویانو باشید.

پرده استایل ژاپنی

یکی از آرایش های جالبی که می توانید برای پرده تان در نظر بگیرید، استایل ژاپنی است. شاید این استایل تا حدی ناشناخته باشد، اما خیلی زیباست. این استایل که به نام شیبوری نیز معروف است با رنگ کردن پرده ها شکل می گیرد. طریقه رنگ کردن به این صورت است که یک سطل را از رنگ نیلی محلول در آب پر می کنید و سپس پرده را با استفاده از نوار و گیره به صورت تا خورده در محلول فرو می برید، ام تا حدی که نیمی از آن بیرون بماند. خواهید دید که پس از مدتی، نصف پرده رنگ می گیرد و با باز کردن تاخوردگی ها، نقوش جالبی ایجاد می شود.

پرده راه راه کلاسیک

اگر ظاهر ساده را برای پرده های آشپزخانه ترجیح می دهید، می توانید از تم راه راه استفاده کنید. تم راه راه کلاسیک که از قدیم در پرده های آشپزخانه دیده می شده و هنوز هم طرفداران خودش را دارد، می تواند در عین سادگی بسیار شیک و همه پسند باشد و با سبک های مختلفی از دکوراسیون هماهنگی پیدا کند. اگر یک ظاهر مدرن تر می خواهید، می توانید پرده را به صورت شید رول اجرا کنید.

پرده رویال طلایی

برای آن ها که دوست دارند فضای آشپزخانه شان شکیل به نظر برسد، استفاده از استایل رویال طلایی از انواع مدل های پرده آشپزخانه پیشنهاد می شود. رویال طلایی را همان طور که از نام آن مشخص است، باید با پارچه طلایی رنگ اجرا کنید. فرم اجرای این استایل به صورت والان دار است و ظاهر بسیار آراسته و زیبایی به پنجره های آشپزخانه تان خواهد داد. مسلما بهتر است برای اجرای این استایل از یک پارچه سنگین و شق و رق استفاده کنید تا ظاهر آراسته تری به آن بدهید.

پرده زیگ زاگ شورون

احتمالا همه شما با الگوی زیگ زاگ آشنایی دارید. این الگو با نام شورون در طراحی داخلی و مبلمان منزل نیز کاربرد دارد و خیلی هم جذاب و منحصر به فرد است. زیگ زاگ شورون را بهتر است روی پرده های شید رول اجرا کنید، زیرا در حالت ایستاده و صاف خیلی بهتر جلوه دارند. از آن جا که شورون یک طرح هندسی است، معمولا با دکوراسیون های معاصر بهتر ست می شود، اما اگر دوست دارید این استایل را در کنار دکوراسیون کلاسیک به کار ببرید هم مانع خاصی وجود نخواهد داشت.

پرده سبک رومن از انواع مدل های پرده آشپزخانه

سبک رومن یا رومی یکی از مشهورترین سبک های نصب و اجرای پرده است. برای پیاده سازی این سبک آرایش پرده باید پارچه را حدود یک اینچ پهن تر از عرض پنجره و چیزی در حدود چهار اینچ بلندتر از ارتفاع پنجره در نظر بگیرید، زیرا پرده ها در سبک رومن به صورت لایه لایه روی هم جمع می شوند و در نتیجه، ظاهر نهایی آن ها چیزی مشابه پرده های دیگر خواهد شد. دیگر قسمت کاری که باید انجام دهید این است که نوارها را به قسمت های میانی و حاشیه پرده اضافه کنید.

پرده طرح دکوپاژ

اگر با هنر دکوپاژ آشنایی داشته باشید، احتمالا می دانید که اجرای این استایل در آرایش پرده چگونه است. دکوپاژ را معمولا به واسطه چسباندن طرح ها و نقش ها روی یک سطح با زمینه ساده اجرا می کنند. در رابطه با آرایش پرده ها نیز همین کار جواب می دهد، یعنی کافی است پرده تان را کمی با ذوق طراحی کنید. می توانید یک الگوی خاص را در نظر بگیرید و روی پرده اجرا کنید. نهایتا بهتر است کار را به کمک یک اسپری فیکس کنید تا به مرور زمان دچار تغییر نشود.

پرده نوار پاپیون از مدل های پرده آشپزخانه

بعضی از ایده های آرایش پرده به قدری ساده هستند که شما را شگفت زده می کنند. این ایده ها در عین سادگی، بسیار شیک و زیبا هستند و می توانند شکل و روی جدیدی به پنجره آشپزخانه تان بدهند. یکی از این ایده ها، به کار گرفتن روبان برای درست کردن پاپیون است. شما می توانید روبان را از بالا تا پایین پرده کشیده و در انتها به شکل پاپیون درآورید. این روبان می تواند در نقش جمع کننده پرده ظاهر شود و در عین کاربردی بودن، ظاهر آراسته و جذابی به پرده بدهد.

نیم پرده

برای این که از کلیشه ها فاصله بگیرید و یک ایده جدیدتر را به اجرا درآورید، می توانید بیخیال ظاهر کاملا پوشیده پنجره ها شوید و به جای آن یک نیم پرده درست کنید. نیم پرده ها در نقش سایه بان عمل می کنند و قابل باز یا جمع شدن نیستند، اما می توانند به خوبی از ورود نور مزاحم جلوگیری کنند. خوبی نیم پرده ها به این است که آشپزخانه شما را در تمام طول روز روشن نگه می دارند و فضای آن را دلباز می کنند. شما می توانید با استفاده از یک قاب به عنوان پایه و مقدار کمی پارچه، نیم پرده تان را اجرا کنید.

سایه بان چوبی

اگر بخواهید کمی خلاقانه تر عمل کنید، می توانید بیخیال پارچه ها شوید و به دنبال یک ایده کاملا متفاوت بروید. اجرای سایه بان چوبی می تواند یکی از این ایده ها باشد. با یک حرکت خاص و متمایز، شما قادر خواهید بود ظاهری به فضای آشپزخانه تان بدهید که با همه جا فرق دارد. یک تخته چوبی با ضخامت کم می تواند برای اجرای سایه بان چوبی تان کافی باشد. اگر مایل باشید، می توانید برای زیباتر کردن آن از طراحی و نقاشی استفاده کنید و با سلیقه خودتان به تزیین سطح چوب بپردازید.

دریچه بادبزنی

احتمالا شما هم دریچه های کوچک بادبزنی را در فیلم های نسبتا قدیمی و برخی کافه ها دیده اید. استفاده از این دریچه ها به عنوان پوشش و حایل پنجره شاید خیلی مرسوم نباشد، اما به همان اندازه جذاب و منحصر به فرد است. با این حساب، اگر دوست دارید دکوراسیون آشپزخانه تان را طوری شکل دهید که هیچ کس نمونه اش را ندیده یا اجرا نکرده است، این ایده را حتما در نظر داشته باشید. دریچه بادبزنی تان را می توانید با سفارش دادن و بر اساس اندازه پنجره تهیه و نصب کنید و به جای پرده مورد استفاده قرار دهید.

 

 

 

 

مدل های پرده آشپزخانه

تحریریه پویانو