ویژگی‌ها و مزایای مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون که نمی‌دانید

ویژگی‌ها و مزایای مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون که نمی‌دانید

مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون ؛ مبلمان و اثاثیه مخملی نوعی حس لمس را با خود به هر فضا می‌آورند. آیا در مورد مبلمان و کاناپه و صندلی مخملی ذهنیت خوبی ندارید؟ باید بدانید که مبلمان‌ مخملی امروزی فرق زیادی با آن مبل های مخملی نارنجی و ناجور اتاق‌های خوابگاه‌ها دارند که از نشستن روی آن بی‌میل بودید. مبل‌های مخملی امروزی رنگ و ظاهر جذابی دارند و با آن مبل‌های گوش دار قدیمی نارنجی متفاوت هستند و مزایای طراحی زیادی دارد که ممکن است تا به حال به آن توجه نکرده باشید.

اگر شما هم لمس کردن پارچه های لطیف مخملی را دوست دارید، در این جا چند دلیل عالی در مورد این که چرا نباید از این نوع مبلمان دریغ کنید آورده شده است.

 چطور می توانیم از مبلمان مخملی مراقبت کنیم؟

اگر قصد خرید مبلمان مخملی را دارید شاید تعجب کنید که چقدر نگهداری و مراقبت از آن ها آسان است. نخست، این مهم است که بدانید مخمل پارچه است نه الیاف. مخمل می‌تواند برای مثال از متریال‌های مختلفی نظیر ابریشم، خز، موی حیوانات، پشم و مواد پلاستیکی ساخته شود.

این بدان معناست که همه مخمل ها همگی به طور یکسان ساخته نمی‌شوند.

ابریشم معمولا بهترین ماده برای ساخت پارچه مخملی است و گران ترین قیمت را نیز دارد. مخمل های ساخته شده از پشم و موی حیوانات نیز کیفیت بالایی دارند.

ممکن است متوجه شده باشید که پارچه‌های مخملی ساخته شده از متریال های مصنوعی برای نشستن زیاد راحت نیستند چرا که پارچه آن معمولا گرم می شود یا به سرعت رطوبت را به درون خود می‌کشد.

با این حال، سفتی و تراکم بافت نیز مهم است و تولیدکنندگان ممکن است آن را در نظر بگیرند یا به آن توجهی نکنند، بنابراین نوع پارچه تنها ملاک کیفیت نیست.

هنگامی که برای خرید فروش پارچه های مبلی مخملی به فروشگاه ها می‌روید یک نمونه کوچک را درخواست کنید(حتی برخی از فروشگاه های آنلاین نیز امکان ارائه دادن نمونه پارچه را دارند). سپس پارچه نمونه را به هم بمالید و ببینید که آیا فورا حالت خود را از دست می‌دهد و شل وارفته می‌شود یا همچنان کیفیت و محکمی آن حفظ می شود.

با فرض پیدا کردن پارچه مخمل با کیفیت، شما باید قادر باشید صرفا با وسایل ساده ای نظیر ملزومات جاروبرقی مخصوص مبلمان آن را جارو بکشید و این جاروکشی تارهایی مانند موی گربه و نه الیاف خود مبلمان را بیرون بکشد و نیز هنگامی که آب یا مایعی روی پارچه مبل ریخت نیاز به تمیز کردن فوری دارد.

تمیز کردن مبلمان مخمل به اندازه مبل های چرمی ساده نیست اما نسبت به یک پارچه بافت معمولی به مراقبت زیاد سختی احتیاج ندارد.

چه رنگی برای مبلمان مخمل بهتر است؟

شما مبلمان مخملی را به معنای واقعی  در هر رنگی که تصور کنید می‌توانید تهیه کنید. با این حال آن ها اغلب در رنگ های شاد، متوسط تا تیره عرضه می‌شوند و مخمل آبی رنگ گزینه محبوب و پرطرفداری است.

مخمل سورمه ای

ما قبلا در مورد این که چرا مبلمان خاکستری یکی از بهترین و ماندگارترین اثاثیه‌ای است که می‌توانید روی آن سرمایه گذارید بحث کردیم. با این وجود، مبلمان رنگ سورمه ای نیز تقریبا به همان اندازه خنثی هستند درحالی که این رنگ برای ترکیب کردن اندکی آسان تر است و این ویژگی آن را برای کسانی که به دنبال اندکی هیجان و جذابیت بیشتر در دکوراسیون خود هستند به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون
مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون

چه چیزی بیشتر از یک مبلمان سورمه‌ای درخشان کنار یک فرش آبی اقیانوسی جلوه زیبایی دارد؟ ظرافت و لطافت مخمل دارای هاله‌های سایه روشنی است که به آن عمق زیبایی می‌بخشد.

رنگ های جسورانه

غنای رنگی فزاینده‌ای که پارچه های مخملی فراهم می‌کنند آن را در زمانی که به دنبال رنگ های جسورانه نظیر بنفش شاهوار و سلطنتی می‌گردید به انتخابی عالی تبدیل می‌کند.

در مواد دیگری مانند کتان ساده، چنین رنگ هایی یکدست تر و یکنواخت به نظر می‌رسد مخصوصا زمانی که سرتاسر مبلمان کشیده شده باشد  و می تواند جلوه زیبای یک پارچه به یک بلوک رنگی چشم آزار تبدیل کند.

در پارچه های مخملی، تن‌های رنگی معمولا غنی تر و پیچیده تر هستند که باعث می‌شود تقریبا افکت گرادیان یا سایه روشن روی آن ها ایجاد شود و هر رنگی ظریف تر و متنوع تر از آن چه که هست به نظر برسد حتی زمانی که روی مبل بزرگی کشیده شده باشد.

خاکستری سنگین

مخمل هایی با رنگ خنثی نیز به همان اندازه زیبا هستند. خاکستری متوسط رو به تیره روی یک مبل مخملی مجلل و شیک هست حتی اگر هیچ رنگ شاد دیگری همراه با آن آورده نشود. افکت سایه روشن مخمل ماهیت جذابی به آن می‌بخشد.

مبلمان مخملی با چه چیزی هماهنگ می شود؟

یکی از بهترین استفاده های مخمل اضافه کردن اندکی لطافت به فضاهایی است که دارای متریال های خشن زیادی نظیر چوب و چرم می‌باشند. اگر منزل شما دارای پالت بسیار خنثی و بافت و ماهیت مردانه می‌باشد، اندکی ظاهر و لطافت مخمل به زیبایی با آن هماهنگ می‌شود و کل فضا را به تعادل می‌رساند.

پارچه های متضاد

شما به راحتی می‌توانید از یک مبل تک مخملی استفاده کنید که به طور کامل از نظر پارچه رومبلی با دیگر صندلی‌ها و مبل‌ها فرق داشته باشد. برای این که مطمئن شوید که این مبل با دیگر وسایل مرتبط و پیوسته به نظر می‌رسد سعی کنید از کوسن های هماهنگ روی همه یا چندتا از مبل ها استفاده کنید. توجه کنید که چطور در این فضا از کوسن های نارنجی مشابهی روی دو سمت برای ایجاد پیوستگی و انسجام کلی استفاده شده است.

مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون
مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون

اشکال مدرن

آیا مبلمان مدرن و خاص با اشکال منحصربه فرد را دوست دارید؟ مخمل متریالی عالی برای طرح های امروزی است چرا که ماهیت بافت آن هاله‌های سایه روشن را به طور برجسته نشان می‌دهد. این پارچه ها مخصوصا روی اثاثیه و مبلمان لمسه زیباتر به نظر می‌رسند چرا که درخشندگی لطیف آن انحناهای سطوح را برجسته تر نشان می‌دهد. به علاوه لطافت این گونه پارچه‌ها جذابیت خاصی به این گونه مبلمان ها می‌دهد به طوری که بدون آن ممکن بود زیادی مینیمالیست و ساده به نظر بیاید.

مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون
مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون

لوازم و اثاثیه سبک وینتیج

آیا ترکیب طرح های قدیم و جدید را دوست دارید؟ یک مبل مخملی به زیبایی با مبلمان سنتی و وینتیج هماهنگ می شود چرا که پارچه های مخمل هم حسی از مدرنیته و هم غنای سبک سنتی را با خود حمل می‌کنند. این اتاق ظاهر مناسب و متعادلی دارد بدون این که شبیه یک موزه باشد زیرا در آن عناصر کلاسیک و معاصر با یکدیگر ترکیب شده اند.

الگوها و نقش ها

مخمل، با حس لمس دوست داشتنی که دارد به زیبایی با نقش ها هماهنگ می‌شود. مخمل حتی جذاب تر به نظر می‌رسد زمانی که روی الگویی به تنهایی به نمایش دربیاید، نظیر این چهارپایه های مخملی نقش پوست ببر یا اشکال هندسی ظریف روی دو مبل دیگر.

مبلمان مخمل در رنگ های پویا و شاد جلوه جذابی پیدا می‌کنند وقتی که روبروی دیوار پوشیده شده با کاغذ دیواری یا پرده های گرافیکی قرار بگیرند و چند بالشت نقش و نگار دار زیبا روی آن ها انداخته شود.

اگر از نظر سلیقه شما این زیادی شدید و خیره کننده است، پس از فرشی با نقش های ساده یا سنتی در کنار آن استفاده کنید. تقابل میان نقش و نگار و بافت پرزدار باعث می‌شود که هر دو گیرا و موثر باشند.

کوسن ها

مبلمان مخمل زمانی که با انبوهی از کوسن ها آراسته شوند نمای زیبایی پیدا می‌کنند. با این حال مطمئن شوید آن کوسن ها در برابر غنای مخملی مبل می‌توانند ظاهر خود را حفظ کنند وگرنه ممکن است دیده نشوند.

به دنبال کوسن هایی با بافت پرنقش و نگار بگردید نظیر پارچه های پرزدار یا پشمی یا پارچه گلداری مانند این عکس.

مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون
مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون
مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون
مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون

ترکیب کردن چند رنگ مات و چند رنگ متضاد جلوه مبلمان شما را غنا می بخشد و اگر رنگ جسورانه و خیره کننده ای انتخاب کرده باشید پرش رنگی مبلمان شما را بیشتر به نمایش می گذارد.

اگر مبلی با رنگی شدید و خیره کننده انتخاب کرده اید چند کوسن طرح دار زمینه سفید، یا کوسن های خزدار یا پرزدار بزرگ روش خوبی برای ملایم کردن رنگ آن است. بنابراین وقتی رنگ خیره کننده ای انتخاب کرده باشید کمتر نیاز است نگران طراحی آن باشید.

پس به پیش بروید، آن مبلمان مخملی نارنجی رنگ سنتی را فراموش کنید. اکنون شما اطلاعات بیشتری در مورد مبل های مخملی دارید. پس از این مبلمان مدرن با آغوش باز استقبال کنید.

مبل های مخملی مدرن با اضافه کردن اندکی جلوه سبک رترو ، سبک معاصر و بافت لطیف همگی در کنارهم می‌توانند دنیای متفاوتی برای طراحی شما ایجاد کنند. اکنون این یک جزء طراحی است که می‌توانید از آن در طراحی فضای خود بهره مند شوید.

مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون
مبلمان مدرن مخملی در طراحی دکوراسیون

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz & pooyano