لوازم دست ساز در منزل و دکوراسیون متفاوت با به کارگیری این ایده ها

لوازم دست ساز در منزل و دکوراسیون متفاوت با به کارگیری این ایده ها

لوازم دست ساز ؛ برای این که دکوراسیون منزلتان را با ایده های جذاب و متفاوت طراحی کنید، می توانید از لوازم دست ساز کمک بگیرید. گاهی اوقات لوازم دست ساز می توانند در ایجاد یک دکور خاص به مراتب جالب تر از مواردی باشند که برای خریدشان هزینه زیادی پرداخت می شود.

برای ساختن چنین لوازمی می توانید از وسایل قدیمی و ابزارهایی که معمولا به راحتی در منازل پیدا می شود، استفاده کنید. تقریبا هر وسیله ای که به نظر شما بلا استفاده و بی کاربرد می آید، قابلیت این را دارد که با کمی ابتکار و حوصله به یک عنصر دکوراتیو شاخص تبدیل شود؛ بنابراین مطمئن باشید که در منزل شما هم مواردی یافت می شوند که این ویژگی را داشته باشند.

برای آشنایی با ایده های ساخت لوازم دست ساز جذاب و متفاوت، همراه پویانو باشید.

از بافت های قدیمی به عنوان روکش کوسن استفاده کنید

اگر می خواهید بدون احتیاج به خرید، کوشن های جدیدی داشته باشید، می توانید برای آن ها یک روکش درست کنید. روکش دلخواهتان را می توانید به گونه ای روی کوسن ها بکشید که به سادگی قابل درآوردن باشد. بافت های قدیمی و لباس های پشمی زمستانه شما می توانند انتخاب های جالبی برای درست کردن روکش دلخواهتان باشند. این لباس ها را می توانید به جای دور انداختن برای داشتن کوسن های متفاوت استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که برش دادن و دوختن بافت نیاز به دقت دارد و باید به ظرافت انجام شود.

لوازم دست ساز

از کنار هم قرار دادن قلموهایتان گلدان درست کنید

گلدان ها را می توان با استفاده از روش های بسیار مختلفی به وجود آورد. گلدان شما می تواند از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی قلمو به وجود بیاید. برای ایجاد چنین گلدانی، باید ابتدا یک سطح استوانه ای شکل داشته باشید. این سطح می تواند مقوایی، فلزی یا شیشه ای باشد. برای مثال می توان از یک لیوان بزرگ برای این کار استفاده کرد. کار بعدی که باید انجام دهید، چسباندن قلموها روی سطح مورد نظر، به ترتیب و پشت سر هم است. در آخرین مرحله نیز می توانید برای محکم کردن کار خود دور قلموهای چسبیده شده را ببندید.

با استفاده از مداد رنگی یک رنگین کمان بسازید

مداد رنگی اصولا یک وسیله کاربردی است و شاید فکر استفاده از آن به عنوان یک وسیله دکوارتیو کمی عجیب و نامفهوم باشد، اما جالب است بدانید که با داشتن یک دامنه کامل و گسترده از مداد رنگی، می توانید یک تابلوهای فوق العاده زیبا و متفاوت خلق کنید. برای این کار باید تا می توانید دامنه رنگ هایی که مداد رنگی هایتان تشکیل می دهند را گسترش دهید. این بدان معناست که باید از هر رنگ، طیف های مختلف را تهیه کنید. سپس مدادها را به ترتیب رنگ و طیفی که در بر می گیرند در کنار هم روی سطح یک قاب دیواری قرار دهید. حال یک تابلوی رنگین کمانی زیبا دارید که شاید نمونه اش را در هیچ فروشگاهی پیدا نکنید.

با تکه های مقوا آویزهای رنگی به وجود بیاورید

اگر سطح دیوار فضای مورد نظرتان آن قدر ساده و بی رنگ و رو است که می خواهید به آن شکل جدیدی بدهید، می توانید از آویزهای رنگی استفاده کنید. درست کردن آویزهای رنگی بسیار راحت و بی دردسر است و هزینه چندانی هم نخواهد داشت. برای این کار باید یک طناب باریک تهیه کنید. سپس به دنبال رنگ های دلخواه خود در میان مقواها بگردید و انواع منتخب را در فرم مورد نظر خود برش دهید. می توانید از فرم های متنوع نیز بهره بگیرید. حال این تکه های برش داده شده را به دنبال هم روی سطح طناب سوار کنید. آویز رنگی شما آماده است.

با قاب های مختلف یک گالری کوچک تشکیل دهید

داشتن یک گالری شخصی کوچک می تواند یک ایده جذاب و دوست داشتنی باشد. برای داشتن یک گالری کوچک لازم نیست حتما هنرمند باشید. شما می توانید با استفاده از قاب عکس های مختلف، آینه های کوچک و بزرگ و تابلوهای نقاشی گالری خود را ایجاد کنید. برای داشتن این گالری کافی است یک قسمت کوچک از سطح یکی از دیوارهای فضای مد نظر خود را به این قسمت اختصاص دهید. بعد از ان تنها کاری که لازم است انجام دهید، کوبیدن قاب های مورد نظرتان به سطح دیوار است. این گالری کوچک می تواند بسیار محسور کننده و جذاب باشد و به نقطه شاخص فضا تبدیل شود.

تکه های پارچه طرح دار یا کاغذ دیواری را قاب کنید

برای داشتن تابلوهای زیبا و متفاوت هیچ احتیاجی به هزینه های گزاف نخواهد بود. اگر مبتکرانه فکر کنید، می توانید تابلوهای منحصر به فردی که دنبالشان هستید را خودتان بسازید. برای این کار به تکه های یک پارچه نقش دار یا کاغذ دیواری نیاز خواهید داشت. در همه منازل می توان تکه های اضافه پارچه و یا قسمت های باقی مانده رول های کاغذ دیواری را پیدا کرد. با بریدن این موارد در اندازه مورد نظر و چسباندن آن ها روی سطح یک مقوای ضخیم می توان آن ها را پس از قاب کردن به تابلوهای زیبا و خاصی تبدیل کرد که در عین سادگی، بسیار منحصر به فرد خواهند بود.

جعبه های چوبی را به شلف های زیبا بدل سازید

از دیگر ایده هایی که می توانید با صرف کردن کم ترین هزینه ممکن در طراحی دکوراسیون خود به کار بگیرید، استفاده از جعبه های چوبی بلا استفاده و قدیمی به عنوان شلف های زیبا و متفاوت است. جعبه های چوبی کوچک را می توانید در چند مرحله ساده به صورت قفسه های دیوار در بیاورید. برای این کار می توانید در صورت تمایل آن ها را رنگ بزنید. مرحله بعدی شکل دادن زمینه جعبه است. منظور از زمینه، همان وجهی از جعبه است که پس از قرار گرفتن روی سطح دیوار از رو به رو قابل دیدن خواهد بود. این سطح را می توانید با نقاشی یا استفاده از تکه های کاغذ دیواری تزیین کنید و شلف زیبای خود را به دیوار بزنید.

درب کابینت یا قفسه را به یک اثر هنری تبدیل کنید

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای جذابیت بخشیدن به دکور منزلتان انجام دهید، تبدیل کردن درب کابینت یا قفسه مورد نظرتان به یک اثر هنری است. درب یک کابینت، کمد، قفسه و یا هر وسیله دیگر را می توانید با نصب یک تابلو روی آن به شکل متفاوت و جذابی درآورید. اگر هنرمند هستید، می توانید اثر هنری خود را مستقیما روی درب مورد نظر پیاده کنید. در غیر این صورت به دنبال تابلویی بگردید که ابعادش متناسب اندازه درب باشد و آن را به صورتی روی درب نصب کنید که خود درب قابل دیدن نباشد. فراموش نکنید که باید یک محل خاص برای باز کردن درب در نظر بگیرید. این قسمت می تواند لبه برآمده تابلو یا یک دستگیره کوچک باشد. با اجرای چنین ایده ای، درب کابینت یا کمد شما در مواقعی که بسته است، می تواند نقش یک تابلو را ایفا کند.

ماکت کره زمین را به حباب لامپ تغییر شکل دهید

ماکت کره زمین از لوازمی است که در منزل بسیاری از ما پیدا می شود. این ماکت ها که آموزشی هستند، معمولا پس از بزرگ شدن بچه ها کاربرد خود را از دست می دهند و از همین رو اگر هم دور نینداخته شوند، بدون کاربرد در قسمتی از فضا باقی خواهند ماند. حال این که می توان از این ماکت ها برای درست کردن یک حباب لامپ جالب و متمایز استفاده کرد. برای انجام چنین کاری تنها کافی است که سطح بالایی ماکت را به اندازه ای که سیم و بدنه هلدر لامپ از ان عبور کند، بریده و قسمت پایینی را نیز به حدی برش دهید که نور بتواند به راحتی از ان رد شود. بعد از این کار باید قسمت اتصال هلدر و بالای کره را با کمک چسب محکم کنید و پس از آن می توانید حباب جدیدتان را جایگزین حباب قبلی نمایید.

 

 

 

لوازم دست ساز

تحریریه پویانو