قیمت کاغذ دیواری چگونه محاسبه می شود؟

قیمت کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری چگونه محاسبه می شود؟

قیمت کاغذ دیواری چگونه محاسبه می شود؟

حالا که قصد خرید کاغذ دیواری را برای منزل ، دفتر کار و یا فروشگاه خود دارید، ممکن است که تا به حال تجربه خرید کاغذدیواری را نداشته باشید و شما هم مانند بسیاری از افراد اطلاع دقیقی در مورد نحوه اندازه گیری ، قیمت کاغذ دیواری و برآورد هزینه نصب کاغذ دیواری ندارید. سعی داریم در این مطلب به طور ساده ویژگی ها و نکات مورد نیاز هنگام خرید کاغذ دیواری را بیان کنیم با پویانو همراه باشید:

 

 

قیمت کاغذ دیواری در فروشگاه های کاغذدیواری به صورت هر رول عنوان می شود. برای مثال وقتی که از فروشنده کاغذدیواری قیمت کاغذ دیواری دلخواهتان را که از ورق زدن پی در پی یک آلبوم کاغذ دیواری انتخاب کرده اید می پرسید او قیمت هر رول کاغذ دیواری را به شما می گوید. قیمت طرح کاغذ دیواری ای که از هر آلبوم کاغذدیواری انتخاب می کنید ثابت است و ابعاد آن نیز ثابت است.

وقتی می گوییم ابعاد آن ثابت است. منظور ابعاد هر رول که اندازه آن بر روی هر آلبوم و یا پشت برگ کاغذ دیواری نوشته شده است. ابعاد هر رول کاغذدیواری بستگی به تولیدکننده آن کاغذدیواری و نوع طرح چاپ شده آن در سه سایز در بازار موجود است. رایج ترین ابعاد یک رول کاغذ دیواری در فروشگاه های کاغذدیواری ابعاد 53 سانتیمترعرض در 10 متر طول است. که سطح پوشش این کاغذ دیواری 5 متر و 30 سانتیمتر مربع می شود.

نحوه محاسبه تعداد رول کاغذدیواری با توجه به دیوار

تا اینجا متوجه شدید که کاغذدیواری ها به صورت رولی عرضه می شوند و ابعاد هر رول  در چند سایز عرضه می شوند. حالا چطور بدانیم که چند رول کاغذدیواری برای اتاق یا کل خانه مان نیاز داریم؟

برای مثال یک رول کاغذدیواری که 53 سانتیمتر عرض داشته باشد و 10 متر طول داشته باشد. فرقی نمی کند دیوار خانه یا دفتر کارتان باشد. ارتفاع دیوار به طور میانگین 2.60 سانتیمتر حداقل تا 3.20 سانتیمتر حداکثر هم که باشد. می تواند  1.59 متر از عرض دیوار را بپوشاند. پس برای شروع :  شما باید ابتدا سایز یک رول کاغذدیواری را بدایند، و بعد سطح پوشش یک رول کاغذدیواری را برای عرض دیوار بدست بیاورید و آن عدد طلایی از عرض دیوار راهنمای شما می شود که برای  یدست آوردن تعداد رول کل باید بر این عدد تقسیم شود.  در واقع در اندازه گیره تعداد رول کاغذدیواری همان عرض دیوار است.

 

یک مثال از نحوه اندازه گیری تعداد رول کاغذدیواری

کافی است از کنج دیوار شروع کنید و دورتادور اتاق را متر بزنید. برای مثال یک اتاق 12 متری که دارای دو دیوار 4 متری و دو دیوار 3 متری است. 4+4+3+3 همان محیط اتاق می شود که عدد 14 متر بدست می آید. عدد 14  را تقسیم بر 1.59 ( که هر رول کاغذ دیواری 53 سانتیمتری توان پوشش سطح آن از کف تا سقف را دارد). عدد 8.80 بدست می آید که به سمت بالا گرد می کنید و 9 رول کاغذدیواری باید تهیه کنید. البته این تعداد کاغذدیواری بدون درنظرگرفتن دیوار ها ، پنجره ها و کمد ها می باشد . طور معمول یک اتاق 15 متری با توجه به نظر کارشناسان و نصاب کاغذدیواری 8 رول کاغذدیواری عرض 50 سانتیمتری می برد.

طبق گفته یک نصاب کاغذدیواری یک خانه 80 متری حدود 25 رول کاغذدیواری نیاز دارد.

 

طبیعتا هنگام اندازه گیری دورتادور اتاق قسمت هایی که دارای کمددیواری و پنجره های سرتاسری است را می توانید در نظر نگیرید. اما همیشه به یادداشته باشید رول کاغذدیواری اضافه روزی ممکن است به دردتان بخورد. فراموش نکنید که موجود کاغذدیواری ها همیشه متغیر است و ممکن است حتی ماه بعد آن کاغذدیواری موجود نباشد. چه بسا که آسیب به بخشی از کاغذدیواری بر روی دیوار شما را ناچار کند که آن بخش از دیوار را دوباره کاغذدیواری کنید. بنابراین همیشه یک رول کاغذدیواری اضافه در انبار خودتان نگه دارید ضرر نمیکنید. چرا که از سر اتفاق مجبور نمی شوید کل کاغذدیواری را عوض کنید.

درصد بالایی از کاغذدیواری های سطح بازار با عرض 50 سانتیمتری عرضه می شود که استاندارد اروپاست. مقدار دور ریز کاغذدیواری 50 سانتیمتری از سایر رول های کاغذدیواری با ابعاد دیگر کمتر است.

سایر کاغذدیواری های موجود در بازار در ابعاد 70 سانتیمتر عرض و 10 متر طول  و همچنین کاغذدیواری های کره ای با عرض 1.06 سانتیمتر و 16.5 متر طول عرضه می شود.

قیمت کاغذدیواری

ارزانترین قیمت کاغذدیواری مربوط به کاغذدیواری غیرقابل شستشو است که حدود 20 هزار تومن قیمت دارد.

برآورد قیمت کاغذدیواری با نصب آن

هر رول کاغذدیواری در حدود 10هزارتومان تا  15 هزارتومان توسط یک نصاب کاغذدیواری با توجه به تجربه و ظرافت نصب هزینه می برد. هر چند که عرف کار نصب کاغذدیواری زیر 10 رول یک حداقل نصبی دارد که همان 10 رول محاسبه می شود. بنابراین یک خانه 80 متری با 25 رول کاغذدیواری اگر قیمت کاغذ دیواری 20 هزارتومان که غیر قابل شستشو  است را انتخاب کنید. در حدود 500 هزارتومان می شود. و همین تعداد کاغذدیواری هزینه نصب آن به همراه زیرسازی در حدود 350 هزار تومان می شود.

تحریریه پویانو