بازسازی و طراحی داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی جینز در ژاپن / گروه معماری شماتا آرکیتکتز

بازسازی و طراحی داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی جینز در ژاپن / گروه معماری شماتا آرکیتکتز

بازسازی و طراحی داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی ؛ «شماتا آرکیتکتز» ساختار داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی جینز در ژاپن را دگرگون می‌کند

1

به مناسبت دوازده‌سالگی تاسیس فروشگاه عینک‌ فروشی جینز، «شماتا آرکیتکتز» بازسازی‌ ای را در این فروشگاه به اتمام رساند که مستلزم تخریب هایی در فروشگاه بود.

برند ژاپنی عینک، از «جو-ناگاسکا-لد» درخواست کرد فضایی با پلان بازتر و خوشامدگو نسبت به مشتریان برای این برند طراحی کند.

2

با کوباندن اکثر دیوارهای اولیه فروشگاه، تمام قسمت‌های فروشگاه اکنون از بیرون قابل مشاهده است، چیزی که یک جزء کلیدی در اهداف طراحی معماران است.

شیشه‌های جدیدی که در جای خود قرار می‌گیرد، دارای یک پوشش کاهش عبور انرژی است. این بدان معناست که اشعه فرابنفش و مادون قرمز خورشید که می‌تواند از شیشه عبور کند، به حداقل می‌رسد، بدون آنکه کیفیت کلی نور تغییری نماید.

طراحی داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی
طراحی داخلی مغازه عینک‌ فروشی

دیوارهای خارجی برداشته شد و شیشه‌های دوبل ضد عبور انرژی به جای آن‌ها نصب کردیم تا از خیابان دیدی به حیاط زیبای ساختمان به‌وجود بیاید، و به‌طور همزمان نمایش واضح و گسترده‌ای از محصولات داخل فروشگاه برای افراد داخل خیابان مهیا می‌شود.

طراحی داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی
طراحی داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی

با اکسپوز ساختن سازه‌ای که تا قبل از این در داخل دیوارها پنهان بود، معماران فضای داخلی شاخصی را با حضور پشت‌بندهای چوبی ایجاد کردند.

 

طراحی داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی
دکوراسیون داخلی فروشگاه عینک‌ فروشی

از طراحی داخلی انتظار می‌رفت بر اکسپوز بودن اسکلت ساختمان تاکید کند.

دیوارهای داخلی جدید اکنون نسبت به خط دیوارهای قبلی جابجا شده‌اند، و با کاشی‌های آجری‌ای پرداخت شده‌اند که اغلب برای نمای ساختمان به‌کار می‌رود. قفسه‌ها و مبلمان نمایش به‌عنوان عناصری مستقل و جدا از ساختمان طراحی شده‌اند.
6

با اذعان به این‌که در فروشگاهی که پر از محصولاتی است که از لحاظ شکل و اندازه دارای تفاوت‌های زیادی هستند ایجاد یک زیبایی‌شناسی واحد اغلب اوقات کاری دشوار است، شماتا یک هویت گرافیکی جدید برای این فروشگاه تعریف کرد.

سایت پلان
سایت پلان

معماران با استودیوی طراحی KIGI همکاری کردند تا اجزای بصری‌ای را در فروشگاه معرفی کنند که بموجب آن محصولات و فضا بتوانند با یکدیگر به شیوه‌ای آزاد و مستقل مرتبط شوند.

پلان همکف
پلان همکف

این همکاری با «جینز» جدیدترین پروژه در لیست پروژه‌های فروشگاهی شماتا است.

مقطع
مقطع

منبع: dezeen

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|فاطمه زنگی