فرش های مدرن تفاوت و تنوع را به دکوراسیون خانه می آورد

فرش های مدرن تفاوت و تنوع را به دکوراسیون خانه می آورد

فرش های مدرن ؛ اولین چیزی که درباره فرش های مدرن باید بدانید، این است که این فرش ها عموما متقارن نیستند و از الگوی خاصی تبعیت نمی کنند. این خودش یک تغییر درست و حسابی به شمار می رود و برای این که به خانه تان شکل جدیدی بدهید جزو بهترین انتخاب هاست. فرش ها با وسعتی که معمولا دارند، فضای نسبتا بزرگی را تحت تاثیر خود قرار می دهند. به همین ترتیب، اگر یک فرش متفاوت را به عنوان پوشش سالن یا اتاق خود انتخاب کنید، با تغییر بزرگی مواجه خواهید شد.

آن چه روی سطح یک فرش مدرن می گذرد را نمی توانید پیش بینی کنید و دقیقا همین است که آن ها را جذاب و متفاوت می کند. در طرح چنین فرش هایی، هر قسمت داستان مخصوص به خودش را دارد. در استفاده از رنگ ها آزادانه عمل شده و فرم های خلاقانه جای اشکال هندسی منظم را می گیرند.

فرش های پشمی با پرزهای بلند یکی از انواعی هستند که این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. این فرش ها با ظاهر گرم و نرم خود فضا را بسیار مطبوع و دعوت کننده می کنند و با وجود سادگی بسیار زیبا هستند. همین خصوصیت یعنی سادگی آن ها باعث می شود به راحتی قادر به ست کردن آن ها با انواع دکور و مبلمان باشید. معمولا این فرش ها داخل فضای اتاق بیشتر استفاده می شوند، اما اگر تمایل داشته باشید برای سالن نشیمن نیز انتخاب جالبی به نظر می رسند؛ خصوصا اگر به سبک مینیمالیسم علاقه مند باشید.

اگراحساس می کنید خانه تان رنگ و رو ندارد و یا خسته کننده به نظر می رسد، به شما پیشنهاد می شود یک فرش با طرح و رنگ خاص به فضا اضافه کنید و خودتان شاهد تاثیری که می گذارد، باشید. همان طور که گفته شد، فرش ها، این سطوح رنگ و لعاب دار بزرگ، می توانند به تنهایی در عوض کردن شکل خانه شما کفایت کنند. گذشته از این، اگر فضا دارای رنگ های خنثی باشد، می توانید مطمئن باشید فرش متفاوت شما از آن چه باید هم متفاوت تر جلوه می کند.

فرش ها در تصور ما عموما دو بعدی هستند. برجستگی های کوچکی که روی اغلب فرش ها وجود دارند، تقریبا آن قدر کوچکند که به چشم نمی آیند. حال اگر یک فرش برجسته داشته باشید چطور؟ منظور از برجستگی یک پستی و بلندی کاملا جلب توجه کننده است. مسلما قدم برداشتن روی سطح چنین فرشی کمی چالش برانگیز است؛ اما جذابیت آن را نمی توان انکار کرد.

استخرهای توپ را که دیگر می شناسید. خوب، حالا طرح یک استخر توپ را برای فرش خود در نظر بگیرید. گلوله های پشمی با رنگ های مختلف با قرارگیری در کنار هم می توانند به زیبایی یک فرش فوق العاده را تشکیل دهند. این طرح را اگر مایل باشید، خودتان نیز می توانید به اجرا در بیاورید و یک قالیچه پشمی کوچک با هزاران توپ رنگارنگ داشته باشید.

طرح پازل از دیگر ایده های جالبی است که در برخی فرش های امروزی به چشم می خورد. برخی از این فرش های پازل مانند را می توانید با عوض کردن جای تکه ها، به شکل دیگری در بیاورید. این مدل فرش برای اتاق های خواب بسیار زیبا و خاص خواهد بود.

وقتی از فرش مدرن صحبت می شود، جنس متفاوت نیز مد نظر است. هر تنوعی را می توان به عنوان یک پتانسیل برای ایجاد تفاوت استفاده کرد. یک فرش چرمی که از تکه های مختلف با اندازه ها و طرح های متفاوت ایجاد شده می تواند در فضاهای رفت و آمد استفاده شود و بسیار جذاب باشد.

فرش های مدرن
فرش های مدرن

برخی از قالیچه ها هستند که عملا کاربردی نداشته و فقط برای تزیین اتاق استفاده می شوند. یک فرش که نوشته ای را به نمایش می گذارد از جمله همین انواع است. این مدل فرش ها را تنها برای این که سطح کف اتاق لخت به نظر نرسد، می توان استفاده کرد که البته زیبایی خاص خود را داشته و بسیار جذاب هستند.

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، برای مثال می توانید طرح فرش را در تناسب با کوسن ها در نظر بگیرید. این هم یکی از آن ایده هایی است که فضا را جلوه می بخشد و بسیار هم متفاوت است.

مدل های متنوع دیگر نیز هستند که می توانید با کمی حوصله پیدا کرده یا خودتان به سلیقه خود درست کنید و با استفاده از آن ها تفاوت را به فضای خانه خود دعوت نمایید.

فرش های مدرن
فرش های مدرن
فرش کودک

 

 

تحریریه پویانو