معماری یک جفت خانه با طراحی و اجرای آتریوم بلند در لندن

معماری یک جفت خانه با طراحی و اجرای آتریوم بلند در لندن

معماری یک جفت خانه با طراحی و اجرای آتریوم ؛ شرکت معماری Thompson + Baroni  با همکاری با معماران Stephen Marshall، یک خانه جدید را طراحی کرده اند که در دالویچ، یک منطقه در جنوب شرقی لندن واقع شده است. این دو خانه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و پانل های بزرگی از شیشه های بدون قاب و کرکره‌های چوبی دارند. در این جا نگاهی به فضاهای داخلی یکی از این خانه‌ها می اندازیم. برای ورود به خانه باید از میان یک در چوبی بلند عبور کنیم که پس از آن بلافاصله وارد فضای یک آتریوم با ارتفاع سه طبقه می شویم، با پل هایی که فضاهای مختلف را به هم وصل کرده اند.

طراحی و اجرای آتریوم

در طرف دیگر آتریوم، یک در به سمت حیاط پشتی خانه وجود دارد. این حیاط از طریق درهای شیشه ای بزرگ و همچنین یک در چوبی در کنار سالن غذاخوری نیز قابل دسترسی می باشد.

با وجود یک میز و نیمکت چوبی در سالن ناهارخوری، این فضا حسی از سادگی و روستایی مدرن بودن دارد. درست در سمت راست سالن ناهارخوری آتریوم قرار گرفته است.

در کنار سالن ناهارخوری، آشپزخانه قرار گرفته است. یک میز جزیره ای بزرگ با روکش چوبی در مرکز فضای آشپزخانه واقع شده است و جایی را به عنوان ناهار خوری خصوصی تر برای افراد خانواده و همچنین قفسه ها و فضاهای ذخیره‌سازی بیشتری را فراهم کرده است.

با گذاشتن از سالن ناهارخوری به سالن نشیمن می‌رسیم با کمدها و قفسه های دیواری سفید رنگ.

در فضای آتریوم یک پانل شیشه ای یا یک نورگیر در زمین وجود دارد که به ما این امکان را می‌دهد که به طبقه پایینی خانه دید داشته باشیم که استخر خانه در این طبقه قرار گرفته است.

در طبقه پایینی خانه، یک استخر سرپوشیده با کاشی‌های طوسی رنگ وجود دارد. در دومین عکسی که از فضای این استخر ارائه شده است، می‌توانیم نورگیر سقفی را که درزمین طبقه بالای قرار گرفته است ببینیم.

طراحی بالایی خانه جایی است که اتاق خواب ها در آن واقع شده اند. در اینجا نگاهی به اتاق خواب مستر می‌اندازیم که در آن دیوار پشت تخت خواب یک صفحه چوبی ساده با یک قفسه آیینه ای می باشد و در انتهای تخت خواب نیز پنجره هایی از کف تا سقف کشیده شده وجود دارند که دورتادور گوشه فضای اتاق را پوشش می‌دهند.

در پشت تخت خواب یک فضای رختکن وجد دارد که کمدهای چوبی بلند و تعداد زیادی قفسه در آن به کار رفته اند.

در حمام اتاق خواب مستر، کاشی های تیره رنگ در کنار دیوارها و وان سفید رنگ قرار گرفته اند و ظاهری مینیمال را پدید آورده اند. از طرف دیگر پنجره های بزرگ چشم اندازهایی از باغ را فراهم کرده اند. در این عکس می توانیم یکی از کرکره هایی را که در نما به کار رفته است ببینیم.

در حمام مستر، طراحان همچنین یک کابینت زیر روشویی با طرحی معلق و رنگی تیره را به فضا اضافه کرده اند.

در اتاق خواب بچه ها، پرده های سفید رنگ که به صورت عمودی باز و بسته می شوند علاوه بر هماهنگی با دیوارها برای حفظ حریم و پوشش فضا به کار رفته اند.

در بالاترین طبقه، سقف معلق خانه با ستون‌هایی به شکل X نگه داشته شده است.
طراحی و اجرای آتریوم

 

طراحی و اجرای آتریوم

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist