12 ایده برای جلوه‌ عالی طراحی ورودی خانه!

12 ایده برای جلوه‌ عالی طراحی ورودی خانه!

طراحی ورودی خانه ؛ شما برای ایجاد اولین برداشت تنها یک شانس دارید، به قول معروف خانه‌ هر کس همانند خودش است. مهم نیست که خانه‌ی شما بزرگ است یا کوچک، ورودی خانه می‌تواند اشاره‌گر نمای کل خانه باشد. ممکن است من در مورد خانه‌ها بیش از حد عاطفی باشم اما من عاشق شیوه‌‎هایی هستم که یک خانه بتواند با آن بیانگر یک احساس باشد.

تزئینات و دکوراسیون اصلی‌ترین شیوه‌ی من برای القای یک احساس است؛ همانند موسیقی یا ادبیات، طراحی متفکرانه هم می‌تواند یک حالت و احساس را تلقین کند.

بنابراین ورودی خانه‌ی خود را همانند چند نوت اول یک آهنگ زیبا یا سرآغاز یک شعر تصور کنید. اطمینان حاصل کنید که آن برداشت اولیه‌ی خوبی را القا کند. در ورودی خانه خود جلوه‌ای ایجاد کنید که میهمانان را به تماشای بیشتر آن تشویق کند یا به عزیزان خانه حس خوشامدگویی را منتقل کند. این در واقع روشی است برای گفتن «بفرمایید داخل، منزل خودتان است» می‌باشد.

1حالت غیر رسمی و کژوال جالب است. ورودی خانه‌ی خود را به گونه‌ای بچینید که حس اصرار کردن به میهمانان و درآوردن و آویزان کردن کلاه‌هایشان را منتقل کند. با ایجاد جلوه‌ای غیر رسمی از یک مبل و مکانی برای آویزان کردن اشیائی چون کلاه یا ژاکت باعث راحتی بیشتر آن‌ها شوید. این نیمکت چوبی با خراشیدگی‌ها و زنگاری که دارد به ورودی خانه جلوه می‌دهد در حالی که جایی برای یک ردیف از قلاب‌ها برای آویزان‌کردن اشیاء فراهم می‌کند.

طراحی ورودی خانه
طراحی ورودی خانه

سبک سنتی هنوز هم واقعا کاربردی است. گاهی جلوه‌ای ساده و بی‌آلایش چیزی است که بدان نیاز دارید. این مبل سنتی در مرکز دکور متقارن نشان داده شده در این جا قرار داده شده است. ظاهر آن جالب و چشم نواز است اما برای نشستن خیلی راحت نیست. به آویزان کردن گروهی از تابلوهای نقاشی به صورت هرمی که نگاه‌ها را به سمت بالا متمایل می کند توجه کنید.

3

سومندی و کاربری هم می‌تواند برای نظاره کردن جالب باشد. اگر فعالیت شما مهم‌ترین چیز شماست و زندگی روزمره‌ی‌تان با رسیدن به امور بعدی در سر وقت خودش طی می‌شود، این وظیفه‌ی خود را از طریق ورودی منزل خود تحت کنترل بگیرید. در ورودی خانه‌ی خود رنگ‌های شادی اضافه کنید و فرشی در آن بیندازید که در برابر رفت و آمد زیاد تاب بیاورد و شامل تمام چیزهایی باشد که بیرون رفتن شما از خانه را سهولت می‌بخشد.

4بله، همه‌ی ما عیب‌هایی داریم. آینه‌ای در ورودی خانه‌ی خود نصب کنید تا بتوانید در لحظه‌ی آخر هنگامی که در حال خارج‌شدن از خانه هستید موها و سرو وضع خود را چک کنید. اگر ورودی خانه‌ی تان کوچک است، بازتاب نور از آینه به فراخ نشان دادن فضای آن کمک کرده و تصور نور بیشتر را القا می‌کند.

5فضای خود را تعریف کنید. آیا ورودی خانه‌ی شما به روی اتاق بزرگی باز می‌شود؟ با قفسه‌های کتاب، کابینت‌ها و شلف‌ها ورودی خانه‌ی خود را تعریف کنید. شلف‌های باز می‌توانند برای قرار دادن لوازم دکوری، کلیدها یا عکس‌های خانوادگی استفاده شوند.

6

برای تهیه‌ی دسته گلی طبیعی هزینه کنید. گل‌های ارکیده‌ی گلدانی یا دیگر گیاهان گلدار اگرچه گران هستند اما نسبت به گل‌های چیده شده بیشتر دوام می‌آورند. برخی از ارکیده‌ها اگر خوب آبیاری شوند تا 2 ماه یا بیشتر می‌توانند شاداب و سرحال بمانند. آن‌ها واقعا می‌توانند حس خوش آمدگویی را با رنگ و زیبایی‌شان منتقل کنند.

7

سه قطعه‌ی عالی. دکور سه تایی مورد علاقه‌ی من برای ورودی خانه یک فرش مجلل افسانه‌ای، یک کنسول کاملا کوچک و نورپردازی زیبا می‌باشد.

پیشنهاد می‌کنم بهترین فرشی که می‌توانید برای ورودی هزینه کنید را بخرید، چرا که هیچ چیز مانند یک فرش فضای خانه را گرم و دل انگیز نمی‌کند.

نورپردازی متمایز و جسورانه‌ای ایجاد کنید و از لامپ‌های سه‌راهی برای کنترل نور در طول روز و غروب استفاده کنید.

8

یک کلکسیون به نمایش بگذارید. به کلکسیون سفالی در مقابل و روی کنسول توجه کنید. چه روشی بهتر از نشان دادن منطقه‌ای از علایق خاص به میهمانان به ورودی خانه جلوه می‌بخشد؟

9

این ترفند را در فضاهای باریک به کار ببرید. اگر ورودی خانه‌ی شما باریک است، قطعه مبلمان دیواری نصب کنید. این شلف به اندازه‌ی کافی دراز هست که یک آینه را بتوان در بالای آن نصب کرد. به علاوه می‌تواند فضایی برای نمایش دادن اشیاء دکوری فراهم کند. اضافه کردن بافت ترک‌دار (دیوار آجری) در طرف دیگر روش خوبی برای فریب دادن چشمان برای این که فضا را بزرگ‌تر از آن چه که هست ببینند می‌باشد.

طراحی ورودی خانه
طراحی ورودی خانه

ایجاد جلوه‌ی رنگی. رنگ‌های متمایز و برجسته در فضای کوچک می‌توانند جالب و تعجب برانگیز باشند. اگرچه من مهارت زیادی در هماهنگ ساختن رنگ‌ها ندارم، اما فکر می‌کنم این ورودی جلوه‌ی خوبی داشته باشد. فرشی را انتخاب کنید سپس پالت رنگی خود را متناسب با آن بسط دهید، این آسان‌ترین روش ممکن می باشد.

طراحی ورودی خانه
طراحی ورودی خانه

میزی درست در وسط ورودی قرار دهید. فرقی نمی‌کند که این میز مربع باشد یا مستطیل یا دایره‌ای. ورودی خانه مکان مناسبی برای قرار دادن یک میز عتیقه است که قبلا هر روز برای صرف وعده‌های غذایی استفاده می شده است، اما اکنون برای قرار دادن گلدان گیاه یا دسته گل عالی است.

طراحی ورودی خانه
طراحی ورودی خانه

ایستگاه شارژ. وسایل الکترونیکی بخشی از حقیقت زندگی روزمره‌ی ما هستند. مدیریت سیم را با ایستگاه شارژی خوش نما درست در ورودی خانه انجام دهید. این کار به خصوص برای خانه‌های چند طبقه یا شیروانی‌دار که ورودی خانه در طبقه‌ی پایین‌تر و فضای عمومی و اتاق خواب آن در طبقه‌ی بالاتر است مناسب می‌باشد.

منبع: houzz

تحریریه پویانو| سجادی