طراحی صندلی اتصال با قلم 3بعدی توسط دیزاینر Jungsub Shim

طراحی صندلی اتصال با قلم 3بعدی توسط دیزاینر Jungsub Shim

طراحی صندلی اتصال با قلم 3بعدی توسط دیزاینر Jungsub Shim

طراحی صندلی اتصال با قلم 3بعدی ؛ طراح کره ای، Jungsub Shim ، چندین ماه روی طراحی سازه این صندلی پیچیده، با استفاده از قلم 3بعدی، کار کرده است.

 

01

قالب شبکه ای این صندلی، با استفاده از قلم 3Doodler (قلمی که به کاربران امکان طراحی در هوا را می دهد؛ متریالی که در این قلم استفاده می شود پلاستیک مذابی است که پس از خارج شدن از قلم و در مجاورت هوا خشک شده و جامد می شود) ساخته شده است.

02 طراحی صندلی با پرینت سه بعدی
طراحی صندلی با پرینت سه بعدی

Shim در ابتدا خطوطی مستقل را رسم کرد، سپس آن ها را یکی یکی به یکدیگر متصل کرد تا به تدریج سازه ای ایجاد شود که استحکام کافی برای تحمل وزن یک فرد را داشته باشد.

تکمیل این پروژه، دو ماه به طول انجامید؛ در حالی که طراح هر روز به مدت هشت ساعت حرکات تکراری طراحی را روی سازه انجام می داد تا بالاخره شکل صندلی کامل شود.

03

به گفته طراح: “روند انجام این کار شبیه به چیزی است که اکثر مردم در جامعه مدرن در محل کار خود انجام می دهند. مانند کاری که توسط کارگران کارخانه ها در دنیای صنعت انجام می شود، یا راهبه ها که وجود خود را با دعا، و به وسیله انجام حرکات یکسانی، هر روز پروش می دهند.”

04

این سازه، که به عنوان قسمتی از دوره کار نجاری و طراحی مبلمان Shim در دانشگاه Hongik در Seol می باشد، با موضوع “ارتباط” در ذهن، طراحی شده است.

Shim به طور ویژه ای علاقمند و مجذوب اتصالات و ارتباطات شکل گرفته توسط اینترنت جهانی است، به همان میزان که به شبکه اتصالات داخل مغز انسان علاقمند است.

05 طراحی صندلی اتصال با قلم 3بعدی توسط دیزاینر Jungsub Shim
طراحی صندلی اتصال با قلم 3بعدی توسط دیزاینر Jungsub Shim

او بیان می کند: “اتصالات به طور جزیی و دقیق، فرم رابطه مردم مدرن با ارتباطات را به تصویر می کشند، همچنین تأثیر تصادف و انطباق را نشان می دهند، زمانی که هر اتصال و ارتباط، سازه ای با پیچیدگی و تنوع بیشتر را خلق می کند.”

06

منبع : dezeen