طراحی شهری – میدان Soundway در چین

طراحی شهری

طراحی شهری – میدان Soundway در چین

طراحی شهری
طراحی شهری – میدان Soundway در چین

 

 

معمار: Penda

موقعیت: چین

مساحت: 5000 متر مربع

سال ساخت: 2015

عکس: Xia Zhi

طراحی شهری

طراحی شهری – میدان Soundway در چین

Penda طراحی این اثر , مجسمه ای شهری در Xiangyang- چین , را انجام داده است که متشکل از بیش از 500 پره ی سوراخ سوراخ به رنگ بنفش در ارتفاع های متفاوت است. این مجسمه , گیت ورودی بزرگترین باغ درخت myrtle در آسیا را زینت میدهد. موسیقی , ریتم و رقص همراه با چشم انداز محیط اطراف مهم ترین پارامتر ها در شکل گیری این اثر بوده اند.

طراحی شهریریتم و موسیقی:

زمانی که بازدیدکنندگان برای ورود به باغ , وارد این مجسمه میشوند , توسط بیش از 800 پره ی کوتاه و بلند احاطه میشوند که شبیه به درختانی است که در زمینی از سنگ و آب جوانه زده اند.

بر اساس تعریف گوته «معماری , موسیقی منجمد است.» سازماندهی پره ها , مثل منجمد کردن موج آهنگ در یک لحظه است. ریتم موسیقی و رنگ طبیعت در این لحظه بازتاب میشود.

طراحی شهریرقص عمومی:

مانند بسیاری از میدان های عمومی شهر در سراسر چین , در طول شب مردم محلی برای رقص گروهی در این میدان جمع میشوند. هر کدام از پره ها تا بالا سوراخ شده اند و درون آنها LED به کار رفته است و 500 باله که به سیستم صوتی میدان متصل است , نور تولید میکنند. صدای موسیقی بیشتر و جنبش بیشتر بازدیدکنندگان نور بیشتری را در میدان تولید میکند.

طراحی شهری

چشم انداز اطراف:

فراز و نشیب آرام تپه های اطراف , فرم کلی این اثر را شکل داد که آن را به صورت افقی به پس زمینه ی خود متصل میکند. در حالت عمودی , 500 پره زمینه را برش میدهند و در ترکیب با رنگ ویژه ی آن , نقطه ی عطف بصری را برای محیط اطراف ایجاد میکند.

طراحی شهری

4 طیف مختلف از رنگ بنفش , به رنگ درختان Myrtle به عنوان طرح رنگ آمیزی مجموعه استفاده شد. پایکار این پره ها به بازدید ککنده این حس را میدهد که توسط تنه های درخت احاطه شده است و در جنگلی قدم میزند و برای یک لحظه احساس سردرگمی میکند اما میتواند از طریق دهانه هایی بین پره ها نگاه کند و هدایت شود. درست مثل قدم زدن در جنگل , فضاهایی که بین پره های تعبیه شده , با عرض های مختلف باریک تا بزرگ ؛ به بازدید کنندگان , رقاصان محلی فرصتی میدهد تا با این مجسمه در طول روز و شب جان ببخشند.

طراحی شهری

طراحی شهری

متریال:

این باله ها که مجسمه را شکل میدهند , از استیل ضد زنگ سوراخ شده ی بنفش رنگ ساخته شده اند. از طریق یک فرایند الکترولیتی (آبکاری) پانل ها در حمامی از الکترولیت و الکتریسیته رنگ آمیزی شدند.

در طول روز , پانل های مات , محیط اطراف خود را منعکس میکنند و بسته به موقعیت خورشید تغییر میکنند تا ظاهر در حال تغییر مجسمه در طول روز را ارائه کند. علاوه بر سطح سوسو زننده ی این فلز بنفش , پانل ها در چهار برکه ی آب مختلف واقع شده اند. انعکاس آب در آنها بیشتر به این بازی نور میفزاید.

طراحی شهری

در شب , نورهای داخل پره ها , که تصویری دائما در حال تغییر از مجسمه را ایجاد میکند , به طور مستقیم به میزان جنبش افراد بازدیدکننده واکنش نشان میدهد.

 

 

منبع: Archdaily

نوشته شده در تحریریه پویانو


[share title=” اشتراک گذاری” socials=”facebook, twitter, google, pinterest, linkedin” class=”” icon_type=”fade” ]