طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان و امکانات خاص آنها

طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان و امکانات خاص آنها

۱۵ راز طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان ؛ برای داشتن یک سفر فوق العاده، محل اقامت شما یکی از مهم ترین نکاتی است که باید پیش از برنامه ریزی در نظر بگیرید. در این رابطه هتل های لوکس از بهترین مکان های اقامتی هستند که می توانید با اطمینان کافی انتخاب کرده و اوقات خوش و خاطره انگیزی را در آن ها سپری کنید؛ اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه خصوصیاتی این هتل ها را به لوکس ترین فضاهای اقامتی تبدیل کرده است؟

در این جا شما با ۱۵ راز از مهم ترین اسرار طراحی و امکانات هتل های لوکس جهان آشنا خواهید شد. این اسرار به شما، چه می خواهید صاحب یک هتل لوکس باشید و چه به دنبال شناخت معیارهای یک هتل مناسب هستید، کمک خواهد کرد تا بهترین اقدامات و انتخابات را انجام دهید.

همراه پویانو باشید تا با مهم ترین رازهای دنیای هتل های لوکس آشنا شوید.

۱. لابی دعوت کننده

کیفیت و زیبایی یک هتل، از فضای لابی آن شناخته می شود. زمانی که شما به یک هتل پای می گذارید، در اولین مرحله ورودتان با فضای لابی مواجه خواهید شد. لابی بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های هتل به شمار می رود که کیفیت طراحی آن نیمی از تمرکز یک معمار را در بر خواهد گرفت. یک لابی زیبا، بزرگ و دلباز، معرف یک هتل فوق العاده است و حتی اگر به قصد یک گشت و گذار کوتاه وارد آن شوید، شما را به اقامت در ان هتل ترغیب خواهد کرد. از ویژگی های لابی یک هتل لوکس می توان بزرگ و دلباز بودن، دعوت کنندگی، نورپردازی مناسب، فضای نشیمن کافی، چشم انداز زیبا و ایجاد امکان شناسایی امکانات در یک نظر را نام برد.

۲. بار و رستوران زیبا

از دیگر فضاهای حائز اهمیت در طراحی هتل می توان بار و رستوران را برشمرد. فضای بار و رستوران یکی از پر رفت و آمد ترین فضاهای عمومی هر هتل می باشد که در میزان تاثیر مثبت هتل بر ساکنان نقش بسیار مهمی ایفا می نماید. یک رستوران بزرگ، زیبا و با کیفیت شما را به این باور خواهد رساند که هتل مرغوبی را برای اقامت انتخاب کرده اید. هتل های لوکس عموما در کنار رستوران از فضای بار و کافی شاپ نیز  بهره مند هستند و در زمینه پذیرایی به ساکنان خدمات بسیار مناسبی ارائه می دهند.

۳. اتاق های دلباز و مطلوب

اتاق های یک هتل از عملکردی ترین قسمت های به شمار می روند. به طور کلی شما یک هتل را در وهله اول به جهت استراحت و گذراندن شب انتخاب می کنید. سایر عملکردهای یک هتل از لحاظ درجه اهمیت در رده های بعدی قرار می گیرند. همین موضوع یعنی اهمیت عملکرد اتاق های یک هتل، این فضاها را به مهم ترین قسمت های این مکان تبدیل می کند که طراحی آنان باید با نهایت دقت و در نظر گیری نکات اساسی انجام شود.

۴. تخت های بزرگ و راحت

اتاق های هتل باید از تخت های راحت و بزرگ برخوردار باشند. کیفیت و اندازه تختی که شما شب را در ان سپری می کنید، در طراحی یک هتل لوکس اهمیت بسیاری دارد. مسلما یک تخت با کیفیت خواب خوش و راحتی را به ارمغان می آورد و یک خواب مطلوب، تصور خوبی از هتل محل اقامت در ذهن شما ایجاد می کند. تخت ها همچنین باید در فضای مناسبی قرار گرفته و دسترسی راحت و بدون مشکلی داشته باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان

۵. وجود سیستم سرمایش، گرمایش و تهویه مناسب

تهویه مناسب و وجود سیستم گرمایش و سرمایش پیشرفته از دیگر نکاتی است که فضای اتاق یک هتل را به مطلوبیت می رساند. مطمئنا گذران اوقات مخصوص به استراحت در هوای مطبوع یک اتاق از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بر برداشت کلی شما از کیفیت آن فضا تاثیر مستقیم خواهد داشت.

۶. سرویس بهداشتی و حمام شخصی

امکان استفاده از سرویس بهداشتی و حمام شخصی برای هر اتاق به صورت مجزا و با کیفیت و اندازه مناسب نکته دیگری است که از مهم ترین معیارهای یک اتاق مطلوب به شمار می رود. یک حمام زیبا، بزرگ و خوشبو که امکان استفاده از آب گرم، حوله های تمیز، نور کافی، تهویه مناسب و نظم و ترتیب را در اصول طراحی خود شامل می شود، فضای اتاق یک هتل لوکس را تکمیل می کند.

۷. چشم انداز فوق العاده

چشم انداز زیبا از بهترین ویژگی های اتاق یک هتل به شمار رفته و یکی از معیارهای دارای بالاترین میزان اهمیت در طراحی است. یک چشم انداز فوق العاده تصویر یک هتل و خاطره آن را به خوبی در ذهن شما ماندگار می سازد که تا مدت ها در خاطرتان باقی خواهد ماند و شادی حتی شما را برای اقامت مجدد در آن هتل ترغیب نماید. اگر با هتل های لوکس و امکانات آن ها آشنایی داشته باشید، مطمئنا امتیاز برخورداری از چشم انداز مناسب را به عنوان یکی از بهترین ویژگی های اتاق های هر هتل می شناسید.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان

۸. نورگیری مناسب

نورگیری مناسب نیز از شروطی است که یک اتاق را به فضای ایده آلی جهت اقامت تبدیل می کند. وجود امکان بهره گیری از نور مناسب و طبیعی در طول روز یک امتیاز مثبت برای اتاق های یک هتل به شمار رفته و فضای اتاق را به محیطی دلباز بدل می سازد. یک فضای دلباز با نورگیری مناسب و کافی، از مهم ترین اولویت های هر فرد در انتخاب اتاق مورد نظر به شمار می رود و همین موضوع رعایت این اصل را به یکی از مهم ترین اولویت ها در طراحی هتل نیز تبدیل می کند که بهتر است در نظر گرفتن آن جزو اساسی ترین شروط تلقی شود.

۹. نورپردازی زیبا و ملایم

نورپردازی زیبا و ملایم در ساعات شب مورد دیگری است که باید در طراحی اتاق ها مد نظر قرار گرفته شود. نور اتاق یک هتل باید ملایم بوده و جهت ایجاد یک فضای آرام برای استراحت تناسب داشته باشد.

۱۰. وجود میز کار

وجود میز کار در فضای اتاق خواب از دیگر امکاناتی است که در صورت ارائه می تواند بسیار مطلوب باشد. بسیاری از ساکنان فضاهای اقامتی به فضایی جهت انجام کارهای روزانه یا فوری نیاز دارند که وجود یک میز می تواند در این رابطه موجل جلب رضایت آن ها شده و یک امتیاز به شمار آید.

۱۱. امکان استفاده از تلویزیون

استفاده از تلویزیون یکی دیگر از خدماتی است که یک هتل لوکس به مشتریان خود ارائه می دهد. برای کسانی که قرار است ساعات طولانی را در فضای هتل بگذرانند، وجود یک تلویزیون می تواند امتیاز خوبی به حساب آمده و رضایت ساکنان از گذران اوقت خود در فضای هتل را جلب کند.

۱۲. فضای معطر و آرامش بخش

امکان بهره مندی از یک فضای معطر و آرام از نکاتی است که در صورت رعایت شدن، تصویر بسیار مطلوبی از فضای یک هتل در ذهن باقی خواهد گذاشت. این موضوع شاید چندان به نظر شاخص نیاید اما می تواند به عنوان یکی از خصوصیات تاثیر گذار فضاهای اقامتی نقش بسیار مهمی در برداشت ساکنان ایفا کند.

۱۳. خدمات اسپا و استخر

اسپا و استخر از فضاهای پر طرفداری هستند که باید حتما در یک هتل لوکس منظور شده باشند. یک هتل با کیفیت با داشتن چنین خدماتی اوقات خوش و به یاد ماندنی را برای ساکنان خود رقم خواهد زد.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان

۱۴. امکان استفاده از بالکن و فضای باز

وجود بالکن های عمومی یا خصوصی در فضای هتل های لوکس از دیگر نکاتی است که این فضاها را به بهترین مکان های ممکن جهت اقامت تبدیل می کند. امکان استفاده از فضای باز در یک هتل می تواند بسیار جذب کننده و ایده آل باشد.

۱۵. بکارگیری فضای سبز در محیط

استفاده از فضای سبز چه در محیط خارجی و چه در داخل هتل می تواند بسیار زیبا و چشم نواز باشد. بسیاری از هتل های پرطرفدار دنیا دارای فضای سبز وسیع در اطراف خود بوده و امکان گذران وقت در این محیط های سرسبز و زیبا را برای ساکنان فراهم می کنند. همچنین استفاده از فضای سبز در فضای داخلی هتل نیز می تواند بر زیبایی محیط و ایجاد حس مطلوب تاثیر بسیار بگذارد.

نکات مذکور از مهم ترین رازهای طراحی و خدمات هتل های لوکس جهان هستند که می توانند در انتخاب شما جهت اقامت های آتی یا اقدام جهت تأسیس یک هتل بسیار موثر واقع شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان
طراحی دکوراسیون داخلی هتل های لوکس جهان

 

 

تحریریه پویانو