طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی : وقتی جواهرات شگفت زده تان خواهند کرد

pooyano.com

طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی : وقتی جواهرات شگفت زده تان خواهند کرد

طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی : تا به حال به خصوصیات دکوراسیون فروشگاه طلا و جواهرات فکر کرده اید؟ بسیاری از ما حداقل یک بار به چنین مکانی پای گذاشته ایم و مسلما تصویری از فضای آن به خاطر داریم. اگر خوب فکر کنید، احتمالا تصویر آن با مقدار زیادی زرق و برق در کنار زیبایی و ظرافت منحصر به فرد همراه است. فروشگاه های طلا و جواهرات، فضاهایی پر از شیشه و نور و اشیاء براق و دیدنی هستند که ناخودآگاه، نظر هر کسی را به درخشندگی خود جلب می کنند. قسمتی از این تصویر به ماهیت خود فروشگاه و خصوصیات ظاهری اجناس آن برمی گردد، اما بخش دیگر که می تواند بسیار مهم تر نیز باشد، تصویری است که دکوراسیون چنین فضاهایی در ذهن ما ایجاد می کند.

طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی از نقطه نظرهای گوناگونی با طراحی داخلی فضاهای دیگر متفاوت است. یکی از مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون چنین فضایی، توجه به زیبایی و جذابیت است. در واقع، چنین محیطی باید بتواند نظر شما را جلب کرده و برای گشت و گذار در میان درخشش جواهرات، ترغیب تان کند. در این مطلب، شما را با اصول طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی آشنا خواهیم کرد و رازهای زیبایی و جذابیت این فضاهای دیدنی را با شما در میان خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید.

ویترین را هوشمندانه طراحی کنید

اولین اقدامی که باید در طراحی دکوراسیون یک طلافروشی انجام دهید، طراحی ویترین آن است. ویترین یک فروشگاه، نماینده ی کل فضای داخل آن است. اگر یک ویترین بتواند به خوبی نظر افراد را به خود جلب کند، مطمئنا آن ها را به داخل فروشگاه هدایت خواهد کرد تا از اجناس آن دیدن نمایند. یک ویترین زیبا باید به زیبایی تمام، نمونه ای کوچک از آن چه در دکوراسیون داخل می گذرد را به نمایش گذاشته و به گونه ای طراحی شود که جلب توجه کننده باشد. استفاده از شیشه، متریال های براق و نورپردازی مناسب می تواند برای ایجاد چنین خصوصیاتی مناسب باشد.

از رنگ های خنثی استفاده کنید

این یک قانون یا اصل نیست، اما هر چه رنگ های به کار رفته در دکوراسیون داخلی یک طلافروشی کم تر جلب توجه کنند، خود طلا و جواهرات، بیش تر جلوه خواهند داشت و این همان چیزی است که یک طلافروشی نیاز دارد. شما باید در انتخاب رنگ دیوارها و دکور چنین فضایی با دقت زیادی عمل کنید. به طور کلی، رنگ های خنثی دارای ظاهری هستند که کم تر نگاه ها را به خود خیره می کند و به همین دلیل، گزینه های مناسب تری برای طراحی داخلی طلافروشی به شمار می روند. شما با انتخاب این رنگ ها می توانید مطمئن باشید که همه ی نگاه ها معطوف جواهرات خواهد شد.

باکس ها را خلاقانه شکل دهید

باکس های شیشه ای طلافروشی که جواهرات و سنگ های قیمتی را در بر می گیرند، باید به گونه ای طراحی شوند که جذابیت داشته باشند. دیگر دوره ی استفاده از فرم های کلیشه ای و ایده های تکراری به سر رسیده است. شما باید به فکر طراحی باکس هایی باشید که آن چه را داخل خود دارند، با جذابیت دوچندان به نمایش بگذارند. برای مثال، باکس هایی که از سقف آویزان شده اند یا از دل دیوار بیرون آمده اند، می توانند گزینه های خوبی برای ایجاد چنین جذابیتی باشند.

بهترین ها را در مرکز دید بگذارید

یک قانون نانوشته هست که می گوید هر چیزی که در مرکز دید قرار بگیرد، ناخودآگاه، توجه بیش تری را به خود جلب خواهد کرد. به همین خاطر است که اگر شما اجناس برجسته و متمایزی دارید که می خواهید خودنمایی کنند، باید آن ها را جایی بگذارید که به چشم بیایند. گوشه و کنار فروشگاه برای به نمایش گذاشتن بهترین های شما مناسب نیست. شما باید یک فضای به خصوص را در قسمتی که فکر می کنید در مرکز دید قرار دارد، طراحی کرده و به این موارد اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که آن ها به خوبی دیده شوند.

حباب های شیشه ای آویزان کنید

هیچ چیزی به اندازه نور نمی تواند بر زیبایی و شکوه یک فروشگاه طلا و جواهرات بیافزاید. کاری که نور با فضا می کند و توجهی که در این راستا جلب می کند، واقعا شگفت انگیز است. شما باید از هر روشی که این نور را بیش تر منعکس و پخش می کند، برای جذاب تر دیدن شدن طلافروشی تان استفاده کنید. آویزهای گوی شکل یا حباب های شیشه ای از مواردی هستند که می توانند در این رابطه به شما کمک کنند. این حباب ها با آویزان شدن از سقف، نور را منعکس کرده و پخش می کنند و به این شکل، فضای زیباتری ایجاد خواهند کرد.

زرق و برق را به تصویر بکشید

شاید سادگی از اصولی باشد که باید برای بهتر به چشم آمدن طلا و جواهرات در طراحی دکوراسیون مد نظر قرار گیرد، اما کمی زرق و برق برای چنین فروشگاه هایی لازم است و چه بسا نبود آن کاملا احساس شود. یک طلافروشی باید با ورود مشتری به او بگوید که به چه فضای شیک و متجملی پای گذاشته است و به این منظور، باید پر زرق و برق طراحی شده باشد. این زرق و برق را می توانید با استفاده از اجرای کفپوش های براق و صیقلی، نورپردازی مخفی، فرم های جذاب و متریال های درخشنده ایجاد کنید.

سطح دیوارها را طراحی کنید

طلافروشی و مرکز فروش جواهرات جایی نیستند که با یک طراحی ساده و مختصر به نتیجه ی مطلوب برسند. چنین فضاهایی نیاز توجه ویژه به طراحی جزء به جزء می باشند و باید از همه لحاظ برای ایجاد یک دکوراسیون خارق العاده، مورد توجه قرار گیرند. به همین خاطر است که شما نباید سطح دیوارها و پارتیشن ها را به شکل ساده رها کنید. هر دیواری که قابلیت به نمایش گذاشتن اجناس زیبای شما را داشته باشد، باید به خوبی طراحی شده و در خدمت زیباتر به نظر رسیدن فروشگاه قرار بگیرد.

در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی عناصر دکوراتیو به کار ببرید

به خاطر داشته باشید که طلافروشی جایی برای به رخ کشیدن زیبایی ها و ظرافت هاست. تجمل و شکوهی که در این فضا دیده می شود، باید از مکان های دیگر متفاوت باشد و به گونه ای دیگر طراحی شود. عناصر دکوراتیو از مواردی هستند که حضورشان در دکوراسیون چنین فروشگاه هایی به شدت لازم است. توجه داشته باشید که بهتر است این عناصر را در تناسب با شکل و رنگ اجناس انتخاب کنید تا در هماهنگی کامل با آن ها قرار گرفته و زیبایی بیش تری ایجاد کنند.

فرم های مناسب اجرا کنید

یک طراح حرفه ای به خوبی می داند که چه فضایی نیازمند چه گونه ای از طراحی است. طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی از شکل و جنس کف و دیوارها گرفته تا همه جزئیات ریز و درشتی که برای جذابیت دادن به فضا به اجرا در می آید، باید به گونه ای انجام شود که در تناسب با ماهیت اصلی فروشگاه، یعنی زیبایی و ظرافت فرم طلا و جواهرات قرار بگیرد. اگر قرار است از المان یا فرم های دکوری و تزیینی برای زیباتر کردن فضای داخل طلافروشی استفاده کنید، باید سعی کنید شکل آن ها را مطابق ماهیت و اجناس مغازه طراحی نمایید.

متریال ها را با دقت در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی انتخاب کنید

متریال ها با ما حرف می زنند. یک متریال به خوبی قادر است حال و هوای یک فضا را به ما انتقال داده و به عبارت ساده تر بگوید در آن جا چه خبر است. متریال های به کار رفته در طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی باید در عین سادگی بتوانند ارتباط خوبی بین ما و ماهیت فضا برقرار کنند. در چنین فضاهایی، استفاده از متریال های مات و براق با رنگ های خنثی کار مناسبی خواهد بود. البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات و در برخی از قسمت های فضا باید از یک متریال متمایز برای جلوه دادن به دکوراسیون بهره گرفت. فلزهای براق می توانند گزینه های خوبی برای این کار باشند.

طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشینقاط پراهمیت را برجسته سازی کنید

اگر می خواهید جلوه ی فضا به سطح دلخواه تان برسد، باید بدانید دقیقا روی کدام قسمت ها تاکید کنید. شما باید نقاط پراهمیت فروشگاه را شناخته و به خوبی روی دکوارسیون آن ها تمرکز کنید. طراحی چنین قسمت هایی باید با توجه ویژه انجام شود تا بتوانید آن ها را در مرکز دید مشتریان قرار دهید. قسمت هایی که مخصوص اجناس و جواهرات ویژه هستند و به گونه ای از دیگر قسمت ها جدا می باشند، بهتر است به شکل دیگری طراحی شده و با نورپردازی متفاوت و شاخص، برجسته سازی شوند.

نورپردازی را حرفه ای در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی انجام دهید

یک نورپردازی قوی سلاحی است که می توان طراحی دکوراسیون هر فضایی را دگرگون کرده و زیبایی آن را به اوج برساند. در طراحی دکوراسیون داخلی طلافروشی، نور یکی از عناصری است که به شدت بر جذابیت فضا تاثیر گذاشته و توجه مشتریان را تحت کنترل دارد. یک نورپردازی خوب و حساب شده که در قسمت های درست به اجرا درآمده است، به خوبی تاثیر خود را بر فضا باقی خواهد گذاشت و نظر مشتریان را به خود جلب خواهد کرد. نورپردازی فضا باید به گونه ای صورت گیرد که اجناس به خوبی قابل مشاهده باشند و از دور خودنمایی کنند.

 

 

 

تحریریه پویانو