طراحی دفتر کار شبیه پنت هاوس لوکس در سیدنی توسط تیم استلا کالکتیو

طراحی دفتر کار شبیه پنت هاوس لوکس در سیدنی توسط تیم استلا کالکتیو

طراحی دفتر کار شبیه پنت هاوس لوکس ؛ استودیوی طراحی داخلی «استلا کالکتیو» در ملبورن، فضای داخلی این دفتر در سیدنی را به گونه‌ای طراحی کرده که بیشتر تداعی‌کننده یک پنت‌هاوس یا هتل لوکس باشد تا فضای کاری یک شرکت.

این دفتر با مساحت 1000مترمربع برای شرکت سرمایه‌گذاری املاک مموکورپ، واقع بر طبقه آخر برج اداری 42 طبقه جورج استریت در منطقه تجاری سیدنی طراحی شده‌است.

به گفته این طراح داخلی، تیم طراحی خواهان خلق حس گرم و خانگی یک پنت‌هاوس بودند که مرزهای میهمان‌نوازی و فضای کار را کمرنگ کند، و سلامتی را در مرتبه اصلی کار قرار دهند.

برای بیشترین بهره‌برداری از مناظر سرتاسری خط آسمان سیدنی از این ساختمان 200 متری، تیم استلا کالکتیو یک ساختار پلان باز را برای این دفتر برگزید. صفحات بزرگ شیشه‌ای با قاب استیل به جای دیوارهای جداکننده میان فضاهای اداری و اتاق‌های ملاقات استفاده شدند.

در داخل فضا، بخش‌های غذاخوری، کار، بازی و استراحت با ایجاد اختلاف در ارتفاع تعریف شده‌اند. یک مجموعه رنگی خنثی، کفپوش های بلوظی کمرنگ و گیاهان گلدانی به حس و حال خانگی و دنج فضا افزودند.

طراحان این‌گونه وصف کردند: «دفتر مموکورپ، قواعد قدیمی طراحی شرکت را کنار می‌گذارد تا تفسیر جدیدی از روش تعامل افراد با محیط کاری ارائه دهد.»

این دفتر همچنین شامل یک باشگاه است که در آن می‌توان تشکچه‌های یوگا را برای انجام کشش‌های صبحگاهی پهن نمود و شامل یک آشپزخانه به‌صرفه برای میهمانی‌ها و رویدادها است.

طراحان در شرح طراحی چنین توضیح می‌دهند: «با طراحی دقیق هر جزییات فضا، از چراغ‌های شاخص آسانسورهای اختصاصی گرفته تا سبکه‌های تهویه، کار از طراحی تمام فضای 1000مترمربعی گذشت.»

«این رویکرد یک مجموعه رنگی ثابت و دقیق را مهیا ساخت تا حس سلامتی و توجه به جزییات را در هر نگاه منعکس کند.»

در مجموعه اتاق‌های واقع شده در مرکز فضا که رسیدن نور خورشید به آن‌ها ناممکن است، طراحان نوعی کاغذ دیواری مخصوص خلق کردند که مجموعه‌ای از عکس‌های بروک هلمز از صحرای نوادا را به نمایش می‌گذارد.

طراحی دفتر کار شبیه پنت هاوس لوکستلاش  برای شکستن مرزهای میان فضای خانگی و محیط‌های کاری تبدیل به یک موضوع پرطرفدار در سال‌های اخیر سده است.

مطابق مقاله تولید شده توسط تولید کننده مبلمان هاورث در سال گذشته، یک انتقال متکی بر نسل در محیط کاری در حال وقوع است، که در آن نسل قدیمی به همراه تفکیکی که میان زندگی خصوصی و کارشان قائل بودند، با نسلی که فرهنگ غالب محیط کاری آن‌ها مرز اندکی میان این دو قائل است، جابجا می‌شوند.

 

 

طراحی دفتر کار شبیه پنت هاوس لوکس

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen