طراحی داخلی کافی‌ شاپ Origo / شرکت معماری داخلی Lama Architectura

طراحی داخلی کافی‌ شاپ Origo / شرکت معماری داخلی Lama Architectura

طراحی داخلی کافی‌ شاپ Origo ؛ تعداد 276  فنجان، از سقف این کافی‌شاپ (واقع در بخارست)، آویزان است که توسط یک استودیوی رومانیایی به اسم  Lama Architectura، طراحی شده.

اوریگو که توسط گروه  Lama Architectura طراحی شده، یک کافی‌شاپ روزانه و یک بار نوشیدنی شبانه است.

طراح : هدف ما ایجاد یک فضای راحت با استفاده از رنگ‌ها و متریال‌های طبیعی بود، همچنین کمی چالش، با استفاده از ایجاد تضادها.

یک کانتر (بار) طویل با روکشی از جنس فلز خام در کل طول فضا امتداد پیدا کرده و سطح رویی آن، تخته‌ای از چوب بلوط است.

در انتهای مغازه، کانتر داخل ورقه‌ی فولادی خمیده شده‌ای تداخل پیدا کرده و پنهان شده.

 

یک جک مکانیکی، به کانتر این امکان را می‌دهد که ارتفاع آن در طول روز و عصر بین 80 تا 110 سانتی‌متر متغیر باشد.

طراح اینگونه توصیف می‌کند که صد‌ها فنجان معلق، از بین توده‌ی سفیدی که بالای کانتر قرار دارد، خودنمایی می‌کنند. برداشت دیگری که از این قسمت می‌شود، نوار سفیدرنگی ست که فنجان‌های معلق در بالای بار، آن را به‌وجود آورده‌اند

دیوار‌هایی که با رنگ مشکی پوشیده شده،کنار تیرهای چوبی سفیدرنگی که بعد از برداشتن سقف گچی نمایان شده‌اند، کنتراستی رنگی به وجودآورده.

نورهای نقطه‌ای که زاویه‌ی آنها به دقت تنظیم شده، کنتراست دراماتیکی بین روشنایی و تاریکی خلق کرده. سایه‌ی فنجان‌ها با اندازه‌ی بزرگنمایی شده‌ای روی دیوارها افتاده.

میزهای موجود در این کافی‌شاپ از میل گردهای فلزی متقاطع ساخته شده‌اند و سطح روی میز هم از تخته چوب بلوط است. چراغ‌های حبابی شکل نیز داخل فنجان‌های سر و ته شده قرار گرفتند و از تیرهای سقف آویزان هستند.

طراحی داخلی کافی‌ شاپ Origo

در اینجا توضیحاتی از طراح راجع به این پروژه داریم:

اوریگو، نتیجه‌ی درخواست باریستای(کافه دار) با ذوقی است که خواهان مکانی مخصوص به خودش بود و کاربری آن باید در روز به عنوان یک کافی‌شاپ و در عصر به عنوان بار نوشیدنی می‌بود. ما بعد از برداشتن سقف گچی اینجا متوجه تیرهای چوبی قدیمی و زیبایی شدیم که زیر سقف پنهان بودند، و آن‌ها را نگه داشتیم و به رنگ سفید نقاشی کردیم.

بعد از پی‌بردن به نقطه نظرات او ( کارفرما) راجع‌به داشتن یک کافه‌ی ایده‌آل، سعی‌کردیم که نظراتش را در طراحی نشان دهیم و فضایی خلق کنیم که این کافه را مانند یک ستاره متمایز کند. هدف ما خلق یک محیط آرام‌بخش با استفاده از متریال و رنگ‌های طبیعی بود همچنین کمی چالش، با استفاده از ایجاد تضادها.( خاکستری تیره در مقابل چوب رنگ روشن و چوب در مقابل فلز)

قسمت بار( کانتر)، اصلی ترین المان فضاست( با اینکه از نظر مقیاسی کمی برای این فضا بزرگ است). یک جک مکانیکی دارد که امکان تغییر ارتفاع بین 80سانتی‌متر(در روز) و 110 سانتی‌متر( در شب) را فراهم می‌کند. در این کانتر از ورقه‌های فلزی خام برای قسمت جلو و از فولاد و تخته چوب بلوط برای سطح رویی آن استفاده شده.

طراحی داخلی کافی‌ شاپ Origo
طراحی داخلی کافی‌ شاپ Origo

ضمختی و صلب بودن کانتر با 276 فنجانی که از بالای آن آویزان شده، در فضا ایجاد کنتراست کرده‌است.

پلان طبقه همکف

ما لوازم جانبی نورپردازی را با در نظر‌گرفتن علاقه به نوشیدنی و قهوه، شبیه‌ به فنجان طراحی کردیم

همچنین میزها، مخصوص به همین پروژه طراحی شده‌اند.

مقطع

 

 

 

منبع: dezeen