طراحی داخلی ویلای دوبلکس Kampono / شرکت معماری RAW

طراحی داخلی ویلای دوبلکس Kampono / شرکت معماری RAW

طراحی داخلی ویلای دوبلکس Kampono

معماران: شرکت معماری RAW

مکان: اندونزی

مساحت: 500 مترمربع

سال پروژه: 2017

از زبان معمار: ویلا Kampono که در حومه سبز Tangerang واقع شده است، در گوشه ای از مجموعه ای از خانه های کنار هم قرار گرفته و نمایی به سمت غرب و جنوب دارد. مساحت کلی آن 319 مترمربع می باشد و در گوشه جنوب غربی پلانی منحنی دارد. در طراحی از موقعیت زمین استفاده شده تا بر پتانسیل زمین که توسط کنار هم قرار دادن خط محوری و خطوط منحنی دارای مناظری پیوسته می باشد، تاکید کند، هم در فضای داخلی و هم در نمای خارجی. از بیرون خانه برون گرایی خود را به نمایش گذاشته، در حالی که از داخل، ترکیب بندی مسکونی منظم فضاهای خانه، فعالیت های خانواده را دور از چشم و به صورت خصوصی نگه داشته است. جهت گیری زمین نیز در فرایند طراحی تاثیرگذار بوده است: به عنوان فرصتی برای به حداکثر رساندن میزان نفوذ نور و مناظر و چشم اندازهای اطراف. پنجره های بلندی در بالای نمای غربی تعبیه شده اند که توسط دو درخت البیزیا موجود در سایت سایه اندازی می شوند. فرایند طراحی در روندی یکپارچه و روان تغییر کرده و به شکل نهایی خود رسیده است و در این روند زمین و مناظر اطراف نیز به شدت در نظر گرفته شده اند، به طوری که برخی قسمت های خانه شباهت زیادی به یک سالن رقص دارد.

طراحی داخلی ویلای دوبلکس Kampono

در ورودی خانه یک سالن نشیمن با پلانی باز وجود دارد که از ساکنین و بازدیدکنندگان استقبال می کند. سقف طبقه اول ارتفاعی به اندازه 4 متر دارد تا وسعت فضا را به حداکثر برساند. در بالای سالن نشیمن بازشویی وجود دارد که به مکانیزم گردش جریان هوا کمک می کند و چند چراغ بزرگ با ابعادی تا 180.180 سانتی متر در مقابل آن آویزان شده اند. استخر در طبقه دوم قرار گرفته تا حریم خصوصی کاربران را حفظ کند. این موقعیت با بالا بردن سطح زمین تا حدود دو متر، با روش برش و پر کردن زمین، به دست آمده است. فضای استخر دارای سقفی منحنی می باشد که مناظری از کل محله را به درون آورده است.

روی سقف اصلی ساختمان یک بام سبز طراحی شده است تا ساختمان را در مقابل حرارت عایق کند. ای فضا همچنین به عنوان مکانی برای استراحت و برگزاری میهمانی استفاده می شود. در طبقه اول سه اتاق خواب در کنار راه پله مرکزی قرار گرفته اند. دو اتاق خواب به مساحت 18 مترمربع برای بچه ها طراحی شده اند و به تراس هایی با نمای منحنی متصل می باشند. اتاق خواب مستر با مساحت بزرگ تر 30 مترمربع، دارای یک رختکن با فضایی برای نگهداری لباس ها و یک میز آرایش می باشد، و همچنین در گوشه ای دیگر یک فضای کار و مطالعه دارد. این اتاق به طور مستقیم به فضای استخر دید دارد.

آن بخش از خانه که شبیه به سالن باله می باشد در همین طبقه و بین اتاق خواب کودک و اتاق مستر قرار گرفته است، و به عنوان یک فضای نشیمن خصوصی تر برای خانواده کاربرد دارد. فضاهای خدماتی و آشپزخانه در طبقه نیمه زیرزمین قرار دارند، همراه با فضاهای تاسیساتی شامل ژنراتور و پمپ آب.

متریال هایی که در خانه به کار رفته اند شامل سنگ مرمر کرم رنگ، چوب سخت، و لوله های فولادی برای نرده ها می شوند. در طراحی نرده ها، لوله ها به صورت عمودی و با فاصله 80 میلیمتر از یکدیگر قرار گرفته اند. برای کف سازی فضاهای خدماتی از سرامیک استفاده شده و در پوشش نهایی بیرون خانه بتن براق به کار رفته است.

خانه Kampono پروژه ای است که در آن به تعدیل فرم و برنامه ریزی فضایی با سیرکولاسیون پلانی باز، در هوای گرمسیری اندونزی، پرداخته است.

 

 

 

 

 

طراحی داخلی ویلای دوبلکس Kampono

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily