طراحی داخلی هتل آپارتمان 6 میلیون دلاری در خیابان 152 Elizabeth / معماری تادائو آندو

طراحی داخلی هتل آپارتمان 6 میلیون دلاری در خیابان 152 Elizabeth / معماری تادائو آندو

طراحی داخلی هتل آپارتمان ؛ یک اقامتگاه به عنوان اولین مدل انجام شده در بلوک آپارتمانی تادائو آندو در نیویورک تکمیل شده است، و نگاهی اجمالی از اولین ساختمان اقامتی طراحی شده توسط این معمار ژاپنی در خارج از آسیا را به ما می‌دهد. پروژه اقامتگاه خیابان 152 Elizabeth که طرحی از معمار برنده جایزه Pritzker می باشد _ همچنین اولین پروژه او در این شهر _ به اتمام خود نزدیک شده است. این اقامتگاه در منطقه Nolita ایالات متحده قرار گرفته است.

توسعه دهندگان این طرح Sumaida + Khurana و Nahla Capital، از یک خانه دو خوابه ۶.۱ میلیون دلاری (۴.۷ میلیون یورو) رونمایی کرده اند که توسط معمار Michael Gabellini و با همکاری تادائو آندو طراحی شده است و با نام اقامتگاه 3E شناخته می شود.
این خانه شامل سقف های سفید به ارتفاع نه فوت (۲.۷ متر) و دیوار هایی هماهنگ با آن می باشد که به طور طبیعی و توسط پنجره‌هایی به ارتفاع ۶ فوت (۱.۸ متر) روشنایی می‌گیرند.

برای کف سازی فضاها، درهای اتاق خواب مستر و بعضی از پانل های دیوار، از چوب بلوط دانمارکی استفاده شده است.
به گفته توسعه دهندگان: ” پالتی از رنگ های خنثی و آرام در کنار انواع گوناگونی از سنگ ها و بافت ها، محیطی بسیار مجلل و در عین حال راحت را خلق کرده است. ”

در های کوچک و دریچه های تهویه هوا، سطوح را در سراسر خانه تا جای امکان به سبک مینیمال نگه داشته اند.
مبلمان خانه و وسایل تزیینی آن به ترتیب از مغازه های نیویورکی DDC و Atelier Courbet تهیه شده اند و کارهای هنری از گالری Yossi را به نمایش گذاشته اند.

این ساختمان دارای ۷ اقامتگاه مختلف می باشد که هر کدام بین دو تا پنج اتاق دارند، همراه با یک تراس بام بزرگ که داخل آن یک استخر کم عمق طراحی شده است.
شرکت معمار Gabellini مسئولیت دیزاین تمامی فضاهای داخلی را برعهده داشته است و همچنین به عنوان معمار ثبت کننده این پروژه نیز شناخته می شود.

دیزاین آندو برای این ساختمان ۷ طبقه، امضای طراحی اش را که شامل استفاده از بتن قالبی نیز می شود _ در پروژه های آندو از خانه ای در Sri Lanka تا فروشگاه فشن در میلان دیده می شود _ به دنبال داشته است و همچنین میزان فراوانی از شیشه که در سراسر نماهای ساختمان در خیابان Elizabeth و Kenmare به کار رفته است.
در ویدئویی که از تادائو آندو در سال گذشته منتشر شد، او چنین اظهار داشت: ” می‌خواهم چیزی خلق کنم که فقط یک فرد ژاپنی قادر به انجام آن باشد. ”

این طرح ابتدا در ژوئن سال ۲۰۱۴ ارائه شد، اما عکس های تکمیلی آن در مارس ۲۰۱۵ منتشر شدند.

طراحی داخلی هتل آپارتمان

طراحی داخلی هتل آپارتمان
طراحی داخلی هتل آپارتمان

 

 

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen