طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی و مدرن

طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی و مدرن

طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی ؛ فرم هندسی یکی از پرطرفدارترین فرم های مدرن است. اشکال هندسی می توانند به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و دکوراسیون شما را دگرگون کنند. خطوط زاویه دار و اشکال ساده، دقیقا همان چیزی هستند که برای تغییر شکل دکوراسیون منزل خود به یک نوع مدرن تر و امروزی تر نیاز خواهید داشت.

زمانی که از هندسه در طراحی داخلی صحبت می کنیم، منظورمان می تواند هر شکل ساده ای باشد که از کنار هم قرار گرفتن چند پاره خط ایجاد می شود. این شکل ها می توانند از حال دو بعدی خارج شده و مبل، صندلی، لوستر و شلف های ما را تشکیل دهند. چیزی که اهمیت دارد، این است که با وارد کردن این فرم ها و احجام هندسی به دکوراسیون خود، می توانید در عین ایجاد یک فضای مدرن، صاحب یک دکور زیبا و شاخص شوید. هر چقدر در انتخاب فرم ها و قرار دادن اشکال متناسب در کنار یکدیگر دقت و توجه بیشتری داشته باشید، فضا از لحاظ زیبایی شناسانه بسیار مطلوب تر به نظر خواهد رسید.

بسته به این که تا چه حد می خواهید فرم های هندسی را به دکوراسیون خود وارد کنید، می توانید از گزینه های مختلفی بهره بگیرید. در این مطلب به پیشنهاد ایده های مختلف، جهت به کار بردن اشکال هندسی در طراحی داخلی خواهیم پرداخت که امیدواریم برای شما مفید و جالب واقع شود.

اثر هنری

اگر می خواهید دکوراسیون فضای مد نظرتان علاوه بر هندسی بودن، هنری و جذاب نیز به نظر برسد، یک تابلو را امتحان کنید. به دنبال یک اثر هنری متفاوت با خطوط هندسی و اشکال ساده بگردید که دقیقا با حال و هوای مدرن منزل شما جور باشد. اگر مایل باشید، خودتان هم می توانید یکی از این تابلوها را بسازید. برای این که تابلو با محیط اطراف به خوبی ست شود، پس زمینه یا خطوط و اشکال داخل آن را هم رنگ با یکی از رنگ های غالب در فضا در نظر بگیرید.

حباب لامپ

می خواهید با یک حرکت کوچک انقلابی از هندسه راه بیندازید؟ بهتر است به دنبال یک لوستر متفاوت با شکل هندسی بگردید. انواع این لوسترها امروزه کم نیستند و اگر کمی حوصله به خرج بدهید، حتما نوع مناسبی را پیدا خواهید کرد. حباب لامپ از جمله مواردی است که می تواند با تغییر شکل بر ظاهر منزل تاثیر زیادی وارد کند، پس با این انتخاب خواهید توانست تا حد زیادی به انقلاب خود نزدیک شوید.

شکل پارتیشن در طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی

اگر به دنبال ایجاد یک تغییر نسبتا بزرگ تر هستید و مایل هستید هندسه را بیشتر به چشم بکشید، می توانید به سراغ پارتیشن ها بروید. به هندسه خطوط به کار رفته در معماری فضا توجه کنید و یک پارتیشن با فرم مناسب انتخاب کنید. این که پارتیشن کجا قرار بگیرد تا با دیگر اشکال و خطوط تعادل برقرار کند هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

شلف دیواری

اگر به شما بگویم که شلف های دیواری کوچک تا چه حد می توانند برای هندسی کردن شکل دکوراسیون به کمکتان بیایند، احتمالا باور نمی کنید، اما واقعیت این است که این قفسه های کوچک قابلیت جالبی برای به نمایش گذاشتن اشکال و فرم های هندسی دارند و جالب تر این که می توانید با قرار دادن انواع مختلفی از آن ها یک مجموعه هندسی زیبا و کامل به وجود بیاورید. اگر در نصب شلف ها روی دیوار خلاقیت به خرج دهید، می توانید با اتصال برخی از قسمت های آن ها به یکدیگر فرم های جالب تری هم ایجاد کنید.

صندلی اپن در طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی

این مورد یک انتخاب استثنایی و منحصر به فرد است که باید در هنگام خرید مد نظر قرار دهید. صندلی اپن شما هم می تواند از فرم های تکراری و معمول خارج شده و یک مدل هندسی با شکلی خاص باشد. شاید پیدا کردن این صندلی ها کمی زمان ببرد، اما به نتیجه حاصل خواهد ارزید. یادتان باشد که فرم صندلی را آن قدر عجیب انتخاب نکنید که بعدا هنگام نشستن روی آن ناراحت باشید.

فرم کانتر

کانتر آشپزخانه از دیگر قسمت هایی است که می تواند در صورت تغییر شکل تمایز بصری قابل توجهی در فضا ایجاد کند. کانترها معمولا در فرم های مکعبی طراحی می شوند و گوشه های کاملا قائم دارند که البته هندسی است، اما شاید یک فرم دیگر بتواند هندسه فضا را بیشتر به رخ بکشد. کافی است قسمت پایانی کانتر را که به زمین می رسد، با زاویه ای کمتر یا بیشتر از نود درجه در نظر بگیرید. این زاویه می تواند تا حد زیادی بر ظاهر آشپزخانه شما اثر بگذارد.

کاشی آشپزخانه

یک انتخاب ساده و جالب برای این که هندسه و اشکال متنوع هندسی را به آشپزخانه خود نیز بیاورید، استفاده از کاشی هایی در فرم های هندسی است. کاشی های آشپزخانه مدل ها، شکل ها و اندازه های متنوعی دارند و از این بابت می توان گفت مشکلی در پیدا کردن آن چه می خواهید، نخواهید داشت. اگر دوست داشته باشید، می توانید در برخی قسمت ها از یک کاشی بزرگ تر استفاده کنید یا رنگ یک ستون یا ردیف را عوض کنید.

کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری در فرم های هندسی از جمله راحت ترین روش هایی است که می توانید به کمک آن یک ظاهر هندسی و مدرن به فضای مورد نظر خود بدهید. کاغذ دیواری های دارای طرح های هندسی از قدیم وجود داشته و امروزه هم آن قدر مدل های متنوعی دارند که مطمئنا گزینه مورد نظرتان را از میانشان پیدا خواهید کرد. توجه کنید که برای فضاهای کوچک، بهتر است از فرم های هندسی ریز و شلوغ استفاده نکنید، چرا که باعث کوچک تر به نظر رسیدن فضا می شوند. در ضمن رنگ هم می تواند با اجرا به صورت هندسی، کار کاغذ دیواری را برای شما انجام دهد.

کفپوش فضا در طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی

کفپوش ها از گزینه های دیگری هستند که می توانند به محیط زندگی شما حال و هوای هندسی بدهند. کفپوش های مختلفی مثل سنگ، موزاییک، سرامیک و دیگر موارد هستند که در فرم های هندسی خاصی عرضه می شوند. شما می توانید یک یا چند فضا را با این کفپوش ها بپوشانید و یا در صورت تمایل، تنها در قسمت مشخصی از یک فضا از آن ها استفاده کنید.

شکل دیوارکوب

شما می توانید فرم دیوارکوب های منزل خود را نیز به گونه ای تعریف کنید که هندسه ای خاص را به نمایش بگذارند. برخی دیوارکوب ها هستند که دقیقا با چنین فرم هایی طراحی شده اند. در غیر این صورت هم می توانید برش تخته های دیوارکوب را به همان شکل که می خواهید سفارش دهید یا نصب دیوارکوب در یک قسمت خاص، مثل راهرو را به گونه ای انجام دهید که قطعات با قرار گرفتن در کنار یکدیگر فرم هندسی ایجاد کنند.

لوازم دکوری

اگر به دنبال این هستید که با ایجاد یک دکوراسیون هندسی، بیشترین تاثیر بصری را اعمال کنید، از کوچک ترین چیزها هم غافل نمانید. لوازم دکوری منزل خود را از میان انواع هندسی انتخاب کنید. سعی کنید فرم لوازمی را که انتخاب می کنید، در تناسب و تشابه با فرم دیگر قسمت ها، مثل کاغذ دیواری، دیوارکوب، کفپوش و دیگر موارد در نظر بگیرید تا فضا زیباتر شده و همه اجزا مرتبط به نظر برسند.

طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسیطرح قالیچه در طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی

قالیچه ها می توانند انتخاب به صرفه و تاثیر گذاری برای تغییر شکل دکوراسیون منزلتان به فرمی هندسی باشند. این روزها قالیچه های دارای طرح های هندسی در میان طرفداران دکوراسیون مدرن محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و هر کس که می خواهد با یک ظاهر ساده و شیک فضای منزل خود را مدرن جلوه دهد، به سراغ یکی از این قالیچه ها می رود. طرح و رنگ های قالیچه را می توانید با دیگر لوازم و مبلمان منزل خود ست کنید تا یک مجموعه متناسب و زیبا داشته باشید.

 

 

 

 

طراحی داخلی منزل با الگوهای هندسی

تحریریه پویانو