طراحی داخلی مغازه مبلمان اینترنیسرامیک / Ceschia e Mentil Architetti Associati

طراحی داخلی مغازه مبلمان اینترنیسرامیک / Ceschia e Mentil Architetti Associati

طراحی داخلی مغازه مبلمان

معمار: Ceschia e Mentil Architetti Associati

موقعیت مغازه مبلمان اینترنیسرامیک : ایتالیا

زیربنا: 110 مترمربع

سال: 2015

آنچه که بعنوان پروژه طراحی و اجرا شد، بعنوان بخشی از یک انبار کوچک لوازم آشپزخانه در دهه 1970 مورد استفاده قرار داشته‌است. سری اول تغییرات این انبار را به یک فضای تجاری برای فروش محصولات جانبی وسایل حمام تبدیل کرد؛ سری دوم تغییرات این حجم را با یک پوشش بزرگ قوسی‌شکل گسترش می‌دهد که سیستم ساختمان را تکرار می‌کند و با روش تقلید از ساختمان اولیه ظاهر می‌شود.

به دلیل نیاز مشتری به یک فضای نمایشگاهی برای محصولات مبلمان داخلی، به طور خاص برای کوره‌های چوبی، افزودن یک بخش جدید در سمت انبار به مشتری پیشنهاد شد، که قبلا بعنوان پارکینگ اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گرفت.

طراحی داخلی مغازه مبلمانتقاضای مشتری طراحی یک کانسپت جدید برای ویترین و حجمی بود که در آن ارتباطات و اطلاعات فضای مناسبی بیابند.

نقشه ساده و فشرده بخش جدید توسط یک فضای کوچک رو باز شکسته شد. دو پنجره بزرگ مقابل هم در این فضا، ارتباط بصری میان دو سمت آن را برقرار می‎سازد. این فضای درونگرا مکان را از طریق یک باغچه کوچک داخلی تعریف می‌کند که با حضور یک درخت غان و گیاهان رونده که حول سطح بتنی زبر پیچیده‌اند تعریف می‌شود. این باغچه داخلی درون فضای جدید، آن را به دو مجموعه فضایی با عملکردهای متفاوت (از لحاظ وسایل) اما مکمل تقسیم می‌کند: یکی شامل پذیرش و قسمت ملاقات‌ها است و دیگری محل نمایش اجناس است. دکور/مبلمان -از جمله یک کوره بزرگ چوبی- همگی جزیی از ویترین هستند که مشتریان می‌توانند آن‌ها را لمس و یا استفاده کنند و به این ترتیب دنیای به ظاهر انحصاری طراحی تبدیل به قسمتی از یک فضای خانگی می‌شود. ایده، خلق فضایی بسیار متفاوت با فضایی است که این ساختمان جدید به آن اشاره دارد: فضایی که در آن معماری چیره است و توسط یک طراحی ساده و عملکردی به همراه فضایی غیررسمی توانمند می‌شود.

 

 

 

طراحی داخلی مغازه مبلمان

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily