طراحی داخلی مدرسه هنر و طراحی بدالز / Feilden Clegg Bradley Studios

طراحی داخلی مدرسه هنر و طراحی بدالز / Feilden Clegg Bradley Studios

طراحی داخلی مدرسه هنر

معمار: Feilden Clegg Bradley Studios

موقعیت: پترزفیلد، انگلستان

سال: 2016

مدرسه بدالز در مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعت لبه «پارک ملی ساوث‌داونز» در روستای استیپ نزدیک پترزفیلد قرار دارد. این مدرسه جدید هنر و طراحی حول یک حیاط چمنزار مرکزی با یک درخت شاخص بلوط در میانه آن ساخته شده و حس مکان قویا در آن برقرار است.

طراحی این ساختمان ریشه در ساختمان‌های سنتی زراعتی دارد که سقف های شیبدار فلزی برش خورده آن‌ها، فرم مجموعه‌ای از انبارهای پیوسته غلات را تداعی می‌کند. به کمک یک شبکه چوبی مصالح در وضعیت طبیعیشان بکار گرفته‌شدند. این شبکه، نمای سایبان ورودی و مسیر حرکتی خارج مجموعه را پوشش می‌دهد و در سلسله مراتب ورود به مجموعه نقش دعوت‌کنندگی دارد.

ترکیب‌بندی طبقه بالا شامل مجموعه‌ای از استودیوهای مرتبط و باز با ابعادی دقیق است که دارای جهتگیری رو به شمال بوده و آموزش و یادگیری طیف وسیعی از فعالیت‌ها و گروه‌های دانش‌آموزی را میسر می‌سازند. در طبقه همکف در کنار جواهرسازی و طراحی لباس، موضوعات درسی با کارهای دستی سنگین‌تر آموزش داده‌ می‌شود.

ارتباطی که با فضاهای خارجی در این مجموعه وجود دارد، حیات این مدرسه را شاخص می‌سازد و در نتیجه، گردش در مجموعه، در خارج آن و در کنسول‌های مسقفی که در دو سوی ساختمان قرار دارند صورت می‌گیرد. این فضاها همچنین می‌توانند بعنوان محلی برای طراحی، نقاشی، مجسمه‌سازی و یا تنها توقف و تامل بکار روند.

پایداری

غیرفعال ساختمان مدرسه هنر و طراحی از طریق رعایت اصول ساختمان‌های غیرفعال رابطه طولانی و نزدیکش را با طبیعت حفظ می‌کند.

فرم و جهتگیری شرقی-غربی پنج سقف شیبدار این ساختمان، مجموعه‌ای از استودیوهایی با ابعاد دقیق و جهتگیری شمالی را در درون ساختمان تعریف می‌کند. این ویژگی، میزان نور طبیعی دریافتی را به حداکثر و نیاز به نورپردازی مصنوعی را به حداقل می‌رساند.

در چنین ساختمان سبکی ظرفیت گرمایی سطوح بتن نمایان باعث پایداری دمایی بیشتر در فضای داخلی می‌شود. صفحات ساخته شده از الوار چوبی و درخت بزرگ بلوط هردو سایه‌های طبیعی‌ای را در ماه‌های تابستان برای ساختمان ایجاد می‌کنند. استفاده از مصالح طبیعی تجدیدپذیر، از جمله الوار چوبی برای پوشش نما و پنل‌های آکوستیک متشکل از فیبر چوب، کربن بکار رفته در ساختمان را کاهش می‌دهد.

طراحی داخلی مدرسه هنر

بافت

این مدرسه از زمان تاسیسش در سال 1893 توسط جان بادلی، آموزش هنرهای خلاق در قلب این مدرسه مستقل در پارک ملی ساوث‌داونز در همپشیر جای گرفته‌است. ساختمان جدید این مدرسه در سایه درخت بلوطی به قدمت 300 سال و در جوار مجموعه‌ای از انبارهای قدیمی غله جای گرفته که در آن‌ها کار مزرعه آموزش داده می‌شود و دانش‌آموزان هر هفته نان می‌پزند.

 

 

 

 

طراحی داخلی مدرسه هنر

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی