طراحی داخلی سالن خیاطی Tailors تومارولند/ Amezcua

طراحی داخلی سالن خیاطی Tailors تومارولند/ Amezcua

طراحی داخلی سالن خیاطی

معماری : Amezcua

موقعیت: مکزیک

زیربنا: 100مترمربع

سال: 2016

«سوپرسرویسولوماس» واقع در پدرگال24، یکی از دو بزرگراه پراهمیت در مکزیکوسیتی و خیابان پاسئودورفورما، یکی از اولین ساختمان‌های چندعملکردی‌ای بود که در این شهر ساخته شد. این پروژه به دست ولادیمیر کاسپه معمار طراحی شد و در نوامبر 1948 افتتاح شد. هدف از این پروژه، ادغام یک نمایندگی اتومبیل، جایگاه گاز و فضاهای تجاری در یک ساختمان بود.

این محله که اساسا برای کاربری تجاری در نظر گرفته شده‌بود با جایگزینی منطقه مسکونی، به سرعت تبدیل به منطقه‌ای اداری شد. درب‌های این ساختمان در سال 2007 بسته شد و در سال 2010 به طور کامل تخریب شد تا ساخت پروژه «تور ویریز» -ساختمانی 25 طبقه- به معماری تئودورو گونزالزدولئون در آن صورت بگیرد. این ساختمان جدید دارای سالن‌ کنفرانس، اتاق چندمنظوره، چندیدن رستوران‌، موزه، پارکینگ زیرزمینی و یک مغازه کوچک به مساحت 100 مترمربع در طبقه همکف می‌باشد: خیاطی«تومارولند»، که در سال 2011 تاسیس شد یک مغازه کوچک خیاطی است به سرعت به یکی از منحصربفردترین‌ها در کشور تبدیل گشت.

این خیاطی کت‌وشلوارهایی با کیفیت از پارچه‌هایی دستباف از بهترین کارخانجات نساجی جهان تولید می‌کند؛ مغازه دارای نمایی 9 متری از شیشه است که بعنوان شیشه ویترین عمل می‌کند. سطوح افقی آن –هم کف و هم سقف- بازتاب‌دهنده هستند و مرکز پروژه را که متشکل از 2050 آجر چوبی است مورد تاکید قرار می‌دهند. شاهد فضای تورفته‌ای هستیم که هرکس درونش باشد را دربرمی‌گیرد، فضایی برای یک تجربه لوکس و جایی است که برترین سبک‌های دهه‌های اخیر در آن بازیابی می‌شوند و بازتاب آینده‌ای است که در آن سنت و ابداع در کنار هم ایفای نقش می‌کنند و نمادی از ایدوئولوژی انسان مدرن را به نمایش می‌گذارد.

 

این ایدوئولوژی به پروژه خط مشی می‌بخشد و پروژه را به تمرکز بر ترکیبی میان تکنولوژی دیجیتال و پیشه مکزیکی سوق می‌دهد؛ سخت‌ترین قسمت کار نجاری این پروژه جدای از چیدن لایه‌های آجر به نحو صحیح، کار دشوار تهیه مقادیر کافی چوب تزالم برای تولید 2050 قطعه توپر و سرهم کردن آن‌ها در طول 6 هفته بود.

در پاسخ به خواسته مشتریان این پروژه –که جمعی از متخصصین مد و پارچه هستند- تیم طراحی فضایی را ارائه داد که پروسه تولید کت‌وشلوارها را بازنمایی می‌کند، پروسه‌ای با دخالت دست که امکان اختصاصی‌سازی هر جزء از محصول و طراحی‌های پیشرو را میسر می‌سازد.

طراحی داخلی سالن خیاطی

 

 

 

 

طراحی داخلی سالن خیاطی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: archdaily