طراحی داخلی خانه FSY / معماری Remy Arquitectos

طراحی داخلی خانه FSY / معماری Remy Arquitectos

طراحی داخلی خانه FSY
معماران: Remy Arquitectos
مکان: بوئنوس آیرس، آرژانتین
مساحت: 550 مترمربع
سال پروژه: 2017
از زبان معمار: خانه FSY داخل یک محوطه جدا در حومه بوئنوس آیرس واقع شده است، روس زمینی مشرف به یک دریاچه و زمین گلف. این خانه برای یک زن و شوهر طراحی شده که خواهان فضاهایی برای استراحت و دور هم جمع شدن در زمان هایی بودند که فرزندان و نوه هایشان به دیدن آن ها می آیند.


در سطح پیاده رو، نمای جلویی خانه با مجموعه ای از صفحات بتنی پوشیده شده است که با پانل های بزرگ ورودی و درب اصلی نئولتی، و یک سیستم منفعل سایبان از صفحات سوراخداری که نور را به داخل هدایت کرده و همچنین حریم خصوصی را در قسمت بازشوها حفظ کرده اند، ترکیب شده اند. پس از عبور از پله هایی از جنس سنگ تراورتن، که در مقابل گیاهان متراکم دورتادور مسیر کنتراست چشمگیری را ایجاد کرده اند، به درب ورودی خانه می رسیم. نمای جلویی خانه نیز از سنگ تراورتن می باشد و تا فضای داخلی خانه نیز ما را همراهی می کند. وقتی وارد خانه می شویم، در مقابل درب ورودی، دیواری وجود دارد که سراسر از چوب پوشیده شده و ورودی های استخر و حمام میهمان در پشت آن پنهان شده است.

محور گردش خانه، یک فضای مرکزی بزرگ با سقفی مرتفع است. یک دیوار بتنی با قالب هایی دست ساز، از داخل حوضچه کم عمق این فضا بیرون آمده و از میان سقف شیشه ای عبور کرده و بالا رفته است. این نقطه تقاطع خانه، تمام اتاق های خانه را از لحاظ بصری به یک دیگر وصل کرده است. حوضچه با سنگ سماق تیره رنگ پوشیده شده و همچنین زیر پلکان تراورتنی که روی آب شناور دیده می شود را نیز مشخص کرده است. این حوضچه کم عمق که توسط یک سیستم از تیرهای عمودی چوبی از فضای مجاور جدا شده است، در آن فضا ادامه پیدا کرده و تبدیل به استخر می شود.


استخر، فضایی تیره با دیوارهای بتنی دارد و محیطی آرام بخش را ایجاد کرده و از افراد دعوت می کند تا از گذراندن وقت در آن لذت ببرند. این فضا از طریق یک در محوری بزرگ شیشه ای، با فضای بیرون در ارتباط می باشد و دسترسی به گالری را که از کنار خانه تا پشت آن امتداد دارد، فراهم کرده است. در بخش اصلی خانه فضایی مشرف به باغ بیرون قرار گرفته و هم به عنوان سالن نشیمن و هم سالن ناهارخوری کاربرد دارد، و با مبلمانی مینیمال و با کیفیت تزیین شده است. کفپوش مرمر تراورتن فضا تا بیرون و در فضای باز نیز ادامه یافته و مرز بین داخل و خارج ساختمان را کم رنگ کرده است.

آشپزخانه و فضای ناهارخوری خصوصی به صورت طولی در امتداد زمین قرار گرفته اند و به شکل یک باربیکیو نیمه سرپوشیده که از حجم اصلی ساختمان جدا می باشد، به بیرون گسترش یافته اند. این فضای گسترش یافته نیز، مانند بقیه خانه به عنوان یک فضای برجسته طراحی شده است؛ سقف چوبی فضا عامل چشمگیر بودن آن می باشد و در کنار سنگ سیاه رنگ گریل و آشپرخانه، کنتراستی قوی ایجاد کرده است. این فضا و استخری که به سمت دریاچه وجود دارد، فضای استراحت میهمانان خانه را شکل داده اند.

طبقه بالا، در سمت جلو ساختمان، سه اتاق خواب با تجهیزات کامل مخصوص میهمانان طراحی شده اند. هر یک از این اتاق ها ابعاد متفاوتی دارند تا هم فضایی مناسب یک زوج وجود داشته باشد و هم مناسب خانواده ای که بچه دارد. سوییت مستر و دفتر کار برای استفاده از بهترین مناظر اطراف، در بخش پشتی ساختمان واقع شده اند.

دفتر کار دسترسی مستقیمی از فضای گردش مرکزی طبقه دارد. این دفتر شکلی L مانند دارد و بخشی از سقف آن از شیشه ساخته شده تا در طول روز فضا را با نورطبیعی روشن نگه دارد. در این اتاق کفپوش چوبی ظاهری متضاد با سقف بتنی پدید آورده و تصویری از الوارهای چوبی را به مایش گذاشته است. سوییت مستر خانه شامل فضای خواب، اتاق رختکن و حمام می باشد؛ هر کدام از این فضاها به صورت مستقل طراحی شده تا برای بخش های دیگر مزاحمتی نداشته باشند.

در طبقه آخر که تنها دسترسی آن از طریق آسانسور می باشد، یک آتلیه به همراه یک تراس طراحی شده است. چشم انداز 360 درجه این بخش، الهام بخش ایجاد این کارگاه بوده است. به طور کلی این خانه برای سرگرمی خانواده و به عنوان فضایی برای لذت آن ها از معاشرت با یکدیگر طراحی شده است. در این پروژه با میزان دقیقی از متریال ها کار شده است، از جمله چوب، سنگ مرمر تراورتن، و جزییاتی از جنس گرانیت و سنگ های ورقه ای سیاه رنگ.
 

طراحی داخلی خانه FSY

 

 

طراحی داخلی خانه FSY

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: archdaily