طراحی تخت خواب

طراحی تخت خواب:برای طراحی جذاب و متفاوت اتاق خواب ، هیچ راهی بهتر و البته ساده تر از این نیست که از یک سر تخت زیبا و متفاوت استفاده کنید. آنها در هر شکل و اندازه ای تولید میشوند و به هر اتاق خوابی هویت خاصی را میبخشند.  در این مطلب نمونه هایی خلاقانه و زیبا از طراحی تخت خواب را میبینید:

طراحی تخت خواب
طراحی تخت خواب

 

انسداد رنگ!

در اینجا طراح به منظور احیای دوباره ی این سر تخت چوبی ، آن را با سبز نعنایی رنگ آمیزی کرده است و بعد با یک خط واضح صاف آن را با رنگ سفید ترکیب کرده است. انجام این کار بسیار ساده و آسان است اما یک راه فوق العاده ست برای اینکه اگر از این قطعه در اتاق خود خسته شده اید ، رنگ و جذابیت را به آن برگردانید.

طراحی تخت خواب

تخت دوقلوها!

از این ایده میتوانید برای اتاق دو قلو ها یا برای اتاق مهمان استفاده کنید. دو تخت خواب کاملا مشابه هم با یک سر تخت سراسری مانند این نمونه که توسط Amanda Nisbet طراحی شده است.

طراحی تخت خواب

گل های کاغذی

برای یک ظاهر متفاوت ، عجیب و رمانتیک تخت خواب خود را به یک باغ فانتزی جذاب تبدیل کنید. در اینجا طراح با استفاده از چسب و سیم های نازک ، این گلهای کاغذی زیبا را به تخت وصل کرده است.

طراحی تخت خواب

 

قالیچه!

یک قالیچه ی رنگی زیبا روی سر تخت خود بیندازید. هیچ قانونی وجود ندارد که فرش و قالیچه حتما باید روی زمین پهن شوند! پس میتوانید از قالیچه برای دادن رنگ و جزئیات زیبا و غیر منتظره روی تخت خود استفاده کنید.

طراحی تخت خواب

 

استفاده از درب!

در این اتاق خواب در آتلانتا توسط Kay Douglass طراحی شده و از یک درب قدیمی جذاب به عنوان سر تخت استفاده شده است.

طراحی تخت خواب

 

قرار دادن یک تخته سیاه!

برای این تخت خواب ، چوب ، رنگ تخته سیاه و گچ بدون گرد و غبار ؛ در کنار هم قرار گرفته اند تا این تخت فوق العاده خاص و ساده را شکل دهند.

طراحی تخت خواب

سر تخت را آویزان کنید!

در اتاق های کوچک برای اینکه در فضا صرف جویی کنید میتوانید سر تخت را به دیوار آویزان کنید. مانند این اتاق خواب در نیویورک که Kelly Giesen آن را طراحی کرده است.

طراحی تخت خواب

 

هماهنگ با دیوار ها

کاغذ دیواری ، سر تخت و روتختی ها میتوانند یکسان باشند. استفاده از این طرح راه راه سیاه و سفید یک ترفند طراحی درست و زیبا برای وحدت این اتاق کوچک است.

طراحی تخت خواب

برچسب های دیواری

این هم یک گزینه ی مقرون به صرفه است به علاوه برای اتاق های کوچکتر نیز مناسبند زیرا فضای کمتری اشغال میکنند. برچسب های دیواری در شکل ها و رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند که شما میتوانید برای سر تخت خود آنها را انتخاب کنید.

ایده ی دیگر طراحی تخت ، نمونه هایی هستند که از کف تا سقف ادامه پیدا کرده اند. در ادامه 6 طرح از این نمونه که توسط طراحان مختلف در سراسر دنیا طراحی شده است را می بینید:

 

1. یک هتل در اندونزی که توسط Melanie Hall طراحی شده است.

 

طراحی تخت خواب

 

2. اتاق خواب خانه ای در Camps Bay در آفریقای جنوبی

طراحی تخت خواب

 

3. هتلی در کلمبیا ، طراحی توسط استودیو Gaia

 

طراحی تخت خواب

 

 

4. A-cero تخت خواب این ویلا در تایلند را طراحی کرده است.

طراحی تخت خواب

 

5. اتاق خواب خانه ای مسکونی در کالیفرنیا ، طراحی شده توسط Patrick Tighe

 

طراحی تخت خواب

 

6. هتلی در بوگوتا – کلمبیا ، طراحی توسط استودیو Gaia

طراحی تخت خواب 

 

منابع:

housebeautiful 

 contemporist

گردآوری و ترجمه در تحریریه پویانو