طراحی باغچه رنگی منزل، با 8 روش به باغچه تان رنگ‌ دائمی بیفزایید

طراحی باغچه رنگی منزل، با 8 روش به باغچه تان رنگ‌ دائمی بیفزایید

طراحی باغچه رنگی : در شرایط ایده‌آل، به لطف یک باغچه‌کاری تخصصی باغچه شما بایستی با رنگ گیاهان فصلی در تمام طول سال رنگ‌آمیزی شود. اما در شرایط واقعی، بسیاری از مواقع با باغچه‌هایی مواجه می‌شویم که اگر صادق باشیم باید گفت خسته‌کننده و بی‌روح اند. اگر بطور معمول باغچه‌تان به این دلمردگی مبتلاست، در ادامه با ما همراه باشید تا راه‌هایی را برای افزودن رنگ و روح‌بخشی به باغچه‌تان معرفی کنیم.

1.در بعضی نقاط رنگ‌آمیزی نمایید.

به محدوده باغچه‌تان با رنگ‌آمیزی جانی تازه ببخشید. سایه‌های خنک‌تر و خنثی یا تیره‌تر با گیاهانتان تلفیق می‌شوند و فضا را آرامشبخش‌تر می‌نمایند. اگر هنوز جسارت لازم برای این کار را بدست نیاورده‌اید، از رنگ سبز استفاده نمایید؛ بسیاری از درجات رنگ سبز به سادگی با بیشتر باغچه‌ها تلفیق می‌شود. در این باغچه در کالیفرنیا، رنگ آبی روشن دیوار گچی را زنده کرده و تضادی پرشور با گل اختر نارنجی‌رنگ برقرار نموده‌است.

نیازی به رنگ‌آمیزی تمام دیوارها و نرده‌ها نیست. استفاده از رنگ بر روی تنها یک یا دو دیوار می‌تواند به اندازه کافی موثر باشد. این روش، راهی مناسب برای ایجاد یک نقطه تاکید در باغچه است. در این باغچه در لس‌آنجلس، نرده‌ای رنگ‌آمیزی شده با رنگ‌هایی ملایم‌تر و خنثی‌تر، به این گوشه از فضا عمق بخشیده‌است.

اگر رنگ‌کردن دائمی سطحی وسیع شما را نگران می‌کند، سطحی کوچک‌تر را برای رنگ‌آمیزی انتخاب نمایید. این باربکیوی توکار و بسترهای مرتفع کنار آن با رنگ‌امیزی به رنگ نارنجی ظاهری روحبخش و جذاب یافته‌اند.

  1. از ظروف و محفظه‌های رنگی استفاده نمایید.

دوران استفاده از گلدان‌های سفالی یا پلاستیکی گذشته‌است. اگرچه ارزش آن‌ها همچنان پابرجاست، امروزه طیف وسیعی از رنگ‌ها و سبک‌های مختلف گلدان وجود دارد که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب نمود. گلدانی را انتخاب نمایید که بیشترین هارمونی را با گیاهان و معماری باغچه‌تان دارد.

 

در این باغچه مدرن گلدان‌های بزرگ ضدزنگ در کنار نرده‌هایی با همان رنگ چیده شده‌اند.

لبه‌های مرتفع باغچه در ترکیبی از رنگ‌ها به باغچه سبزیجات جذابیت می‌بخشد. آن‌ها را خودتان رنگ‌آمیزی نمایید و یا در مغازه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین دنبال راه‌ حل باشید. راه حل دیگر می‌تواند افزودن یک قفسه گوجه‌فرنگی و یا تکیه‌گاه گیاهان باشد.

  1. کمی اثر هنری اضافه نمایید.

مجسمه‌ها و دیگر آثار هنری، نقاشی‌های دیواری و بنرها می‌توانند به زنده کردن یک باغچه کمک کنند. فقط هنگامی که قصد بکار بردن آن‌ها را داشتید از مقاومت آن‌ها در برابر عوامل محیطی اطمینان حاصل نمایید.

  1. ویژگی‌های معماری را برجسته سازید.

به جای آن که اجازه دهید ویژگی‌های خاص معماریتان در زمینه محو شوند، آن‌ها را پررنگ نمایید. پنجره‌های این دیوار سنگی با بازشوهای رنگی‌اش جلوه پیدا کرده و به آن ظاهر یک خرابه متعلق به دوران قدیم را می‌دهد که سبک و منظر این باغچه طبیعی را تکمیل می‌سازد.

در یک مقیاس کوچک‌تر، یک داربست یا شبکه را مانند این نمونه با رنگ‌های موجود در اطرافش و یا با رنگ‌هایی متضاد با رنگ‌های موجود در اطرافش رنگ‌آمیزی نمایید تا با آن‌ها هارمونی یا تضاد بصری مناسب را برقرار سازد.

  1. فضاهای بازی رنگارنگ برای کودکان بسازید.

محل بازی کودکان قسمت‌هایی هستند که در طراحی آن‌ها بطور طبیعی با رنگ و تجربه بازی می‌شود. این خانه کودکانه قرمز، آبی و زرد، با یک زرافه زردرنگ و یک صفحه شطرنج بسیار بزرگ ساخته شده از خانه‌های آبی و صورتی مجموعه بی‌نظیری از رنگ را شکل داده‌است.

  1. لوازم را نورپردازی کنید.

استفاده از لامپ‌های رنگی و فانوس، باغچه‌تان را در ساعاتی که خبری از خورشید نیست روشن و رنگارنگ نگه می‌دارد. این فانوس‌ها در طول روز حس‌وحال جشن را در باغچه‌تان ایجاد می‌کنند و در طول شب با رنگ‌های مختلفی می‌درخشند. می‌توانید این ایده را با یک یا دو چراغ اجرا نمایید، اما تعداد بیشتری از آن در تمام طول سال یا حداقل در فصل تابستان، حال‌وهوای جشن و میهمانی را در باغچه‌تان برقرار می‌سازند.

طراحی باغچه رنگی

  1. از لوازم غیرمعمول و غافلگیرکننده استفاده نمایید.

شک دارید که تا چه اندازه می‌توانید این لوازم را بکار ببرید؟ حتی تنها یک جزء کوچک می‌تواند باغچه‌تان را منحصربفرد کند.

 

قراردادن درختچه‌ای که با بطری ساخته‌شده در قسمتی از باغچه‌ای با ویژگی‌های سنتی، یک تغییر غافلگیرکننده است. آثار دیگری مانند این درختچه را می‌توانید در فروشگاه‌های آنلاین بیابید و یا این که خودتان و با استفاده از بطری‌های نوشیدنی خلق نمایید. تنها نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید درختچه شما در مسیر حرکت افراد قرار نگیرد و در معرض ضربه ناخواسته عابرین نباشد.

اگر هیچکدام از این‌ها میسر نبود، از لوازم غیرمعمول و جالب توجهتان استفاده نمایید، مانند این باغچه که مجسمه یک کوتوله در آن قرار داده شده‌است.

  1. در طراحی باغچه رنگی ، مبلمان را از قلم نیندازید.

شاید راحت‌ترین راه برای افزودن رنگ به باغچه آن باشد که اجازه دهید مبلمان فضای خارجی نقش محوری پیدا کنند. چه رنگ‌های گرم را بپسندید و چه رنگ‌های سرد، مبلمان فضا قطعا می‌توانند نظر شما را جلب نمایند.

استفاده از مبلمان را به پاسیو یا ایوان محدود نکنید. یک نیمکت که در مکانی صحیح قرار گیرد، توقفگاهی مطلوب را در باغچه پدید می‌آورد.

 

 

 

طراحی باغچه رنگی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: houzz