سبک روستیک مدرن و راهکارهای کاربردی برای اجرای آن در منزل

سبک روستیک مدرن و راهکارهای کاربردی برای اجرای آن در منزل

سبک روستیک مدرن متفاوت از شکل روستایی سنتی آن است. در این سبک متریال‌های طبیعی به صورت خام و خالص به کار میروند. چوب خام ، آجر اکسپوز ، اندود گچ رنگ نشده و لوله‌های مسی همگی نقشی را بازی میکنند. در این مطلب ایده‌ها و راهکارهایی کاربردی برای دکوراسیون به سبک راستیک مدرن وجود دارد که اگر به این سبک علاقه مند هستید میتوانید از آن الهام بگیرید.

آجر اکسپوز در آشپزخانه

از آجر اکسپوز برای اینکه سبک و حال و هوای روستایی به آشپزخانه بدهید استفاده کنید. آجر اکسپوز از پایه‌های یک طراحی به سبک خام و راستیک است. آجر قزاقی با رنگ‌های قرمز و قهوه‌ای و سطح ناصاف برای اینکار بهترین است. آجر به هر فضایی شخصیت و هویت اضافه میکند با رنگ گرم خود به فضا گرما و صمیمیت میبخشد. در این آشپزخانه در کنار چوب طبیعی در کفپوش و کابینت ها ترکیب فوق‌العاده‌ای را به وجود آورده است. اگر نمیتوانید دیوار اکسپوز آجری داشته باشید از کاغذ دیواری یا پانل‌های کامپوزیت با طرح آجر استفاده کنید که در انواع رنگ‌ها و کیفیت‌ها در بازار موجود است.

آجر اکسپوز در حمام

و یا برای قسمتی از دیوار حمام از آجر اکسپوز استفاده کنید. این وان طراحی شده به سبک وینتیج در کنار دیوار آجری قرمز ترکیب خوبی را برای در نهایت به وجود آوردن فضایی با حس و حال تاریخی به وجود آورده‌اند. آجر در کنار عناصر کلاسیک روستایی دیگر نیز به خوبی کار میکند. زنگار و کهنگی که به عمد صورت گرفته است. بخش زیادی از جذابیت آجر برای رنگ آن است بنابراین قسمت‌های دیگر را با رنگ‌های خنثی طراحی کنید تا رنگ زیبای آجر به زیبایی هر چه تمام‌تر خودش را نشان دهد.

زیبایی منحصر‌به‌فرد چوب طبیعی در نشیمن

روی یک دیوار پانل‌های چوب به کار ببرید. چوب خام یکی از بهترین راه‌ها برای دادن حس راستیک به یک فضا است. سعی کنید از تخته‌های خام چوب استفاده کنید تا هویت بیشتری به فضا دهید اما سطوح خیلی زبر و خراش دهنده را صاف کنید و مراقب موریانه و کرم چوب باشید. چوب به رنگ قهوه‌ای تا تیره به ایجاد حس فضای راحت‌تر و صمیمی‌تر کمک میکند. چوب و کار کردن آن روی دیوار تنوع و گستردگی زیادی دارد. عکس‌های آن را جمع آوری کنید و آنچه برای فضا شما مناسب‌تر است انتخاب کنید و با متخصص اجرا کننده مشورت کنید تا نتیجه نهایی به آنچه دلخواه شماست نزدیکتر باشد. در این نشیمن کاربرد چوب به شیوه‌های مختلف روی دیوارها سقف و کف و حس خوبی را که منتقل میکند مشاهده میکنید.

سبک روستیک مدرنچوب در آشپزخانه

چوب را در آشپزخانه به کار ببرید. اگر میخواهید کابینت های آشپزخانه را تعویض کنید کابینت چوبی یکی از بهترین گزینه‌ها است. چوب برای کابینت ها با شکوه و زیبا است و حس راستیک را منتقل میکند. برای نزدیک تر شدن به سبک راستیک از چوبی استفاده کنید که رگه‌ها و مشخصات چوب خام بیشتر در آن نمایان باشد. مانند نمونه‌ای که در تصویر میبینید.

 سبک روستیک مدرن با مس

مس ترکیب خوبی را با عناصر طبیعی و سنتی به وجود می‌آورد.  این روزها هم مس از ترندهای جدید دکوراسیون داخلی به شمار میرود. از مس برای شیرآلات و سینک در کنار بتن یا چوب استفاده کنید.

در این آشپزخانه کاربرد با ظرافت مس و زیبایی که به دکوراسیون بخشیده را میبینید. مس در این طراحی مدرن روستایی گرما و حس سبک اینداستریال یا صنعتی را اضافه کرده است. از مس برای دسته کابینت‌ها ، برای قفسه‌ها و آویز لامپ استفاده شده است. کفپوش پارکت ، دیوار آجری و کابینت‌های تیره رنگ این طراحی را تکمیل میکنند. دکوری که راستیک است بدون اینکه بیش از حد خام و خشن باشد.

 

 

 

سبک روستیک مدرن

تحریریه پویانو: نبیلو

منبع: houzz