طراحی داخلی سالن کنفرانس آرت هاگکان (Hongkun Art Auditorium) / معمار پندا (penda)

سالن کنفرانس آرت هاگکان

طراحی داخلی سالن کنفرانس آرت هاگکان (Hongkun Art Auditorium) / معمار پندا (penda)

طراحی داخلی سالن کنفرانس آرت هاگکان ؛ به تازگی شرکت پندا پروژهء سالن کفرانس هنر در خیابان سوم جنوبی، در شهر پکن را به پایان رساند. خیابان در خی دا وانگ لو (Xi Da Wang Lu) واقع شده است و منطقه‌ای فرهنگی در آینده‌ای نزدیک است. گالری و موزه‌ های بسیاری در این محله قرار دارند. در کنار سالن کنفرانس هنر، شرکت پندا موزه هنرهای تجسمی هانگکان را در سال 2013 ساخته است.

penda_hongkunartauditorium_-0

معماران: گروه پندا

محل : پکن، چین

تیم طراحی: کریس پرشت، دایونگ سا، جینگ وانگ، لی پنگچونگ، ون خو، بای زو، مینگخو سان

)Chris Precht, Dayong Sun, Jing Wang, Li Pengchong, Wen Xu, Bai Xue, Mingxue Sun(

مساحت: 270متر مربع

سال: 2016

عکس از: شیا ژی (Xia Zhi)

penda_hongkunartauditorium_1

penda_hongkunartauditorium_2

مجری توسعه مسکونی و فرهنگی هانگکان از شرکت پندا درخواست کرد تا فضایی برای برگزاری جلسات و همایش‌ها، با هدف میزبانی از سخنرانی، هم‌اندیشی‌ها و نمایشگاه‌های کوچک برای این منطقه آثار هنری، طراحی کنند. در این محدوده فرهنگی، مردم تمایل به برقراری ارتباط با هنرمندان دارند تا ارتباط مستقیم با خود هنر داشته باشند. بازدیدکنندگان از یک نمای یکپارچه وارد فضای سالن هنر می‌شوند. ظاهر سالن با نمای ساختمان موزهء همسایه‌اش بهم پیوسته است. نمای ساختمان از وسطش به صورت آینه‌ای متقارن است و درهای یکسانی در نمای خارجی صلبی در سمت چپ و راست کار شده‌اند.

penda_hongkunartauditorium_3

 

طراحی فضای دایره‌وار و آینه‌ای تا درون بنا ادامه می‌یابد. شرکت پندا فرم مکعبی سرزنده و با‌روحی از منحنی‌ها برای طراحی داخلی در‌نظر گرفت و آینه‌ها و پله‌ها، میزبان سخنرانی و اعضای جلسه‌ها می‌باشد. در حقیقت منحنی‌ها، ورودی باشکوه و مجللی را ایجاد کرده‌اند که بازدیدکنندگان را به سطوح پایین‌تر هدایت می‌کنند. فضای سالن همچنین برای نمایشگاه و ارائه هنر تطبیق می‌یابد. با گردش به دور فرم جعبه، در سمت چپ مهمان‌ها به فضای راحتی برای عرضه و فروش آثار هنری در طبقه اول می‌رسند، محلی که نقاشی و آثار هنری خرید و فروش می‌شوند. در کنار فروشگاه، فضای کوچکی برای فروش نوشیدنی پیش بینی شد که مشتری‌ها را به محیطی خودمانی برای گپ وگفتگو دعوت می‌کند. در سمت راست فرم جعبه‌ای،    راه پله‌ ای قرار دارد که کارکنان را به بخش اداری در طبقه دوم هدایت می‌کند.

penda_hongkunartauditorium_4

penda_hongkunartauditorium_5

penda_hongkunartauditorium_7 penda_hongkunartauditorium_8

در وسط فضای مکعبی و صلب، رنگ چوب با رنگ خاکستری زمینه بتنی کنتراست گرمی ایجاد می‌کند. مکعب چوبی از هر بخشی در داخل ساختمان دیده می‌شود و عنصریست که باعث جلب توجه بازدید‌کننده به فضای سخنرانی اصلی می‌شود.

penda_hongkunartauditorium_7

 

همین طور که جعبه چوبی از سقف و دیوارها در آینه تصویر می‌شود، بازدید کنندگان با چشم اندازی از قوس‌ها و دایره‌های چوبی غرق می‌شوند. با الهام از آثار دالی (Dali) و اشر (Escher)، منظر انعکاسی واقعیت موجود را تحریف می‌کند و آن را تغییر می‌دهد. منظر انعکاسی با بازدید کننده‌ها به طور مستقیم و یا غیر تعاملی ارتباط برقرار می‌کند. بنا بیش از اینکه به عنوان اثری هنری به نظر آید، به عنوان فضاییست که مردم می‌توانند به طور فیزیکی آن را تجربه کنند و بعد با تخیلشان گسترش یابد.

penda_hongkunartauditorium_8

 

penda_hongkunartauditorium_9

 

استفاده از قوس، مشخصه اصلی در بسیاری از پروژه‌های شرکت پندا است. موزه هنرهای زیبای هانگکان در همسایگی این بنا از ویژگی‌های قوس و قوس‌های تکرار شده برای دعوت کنندگی و هدایت مردم به گالری بهره برده است. به منظور متصل کردن گالری به سالن سخنرانی، شرکت پندا بیان رسمی قوس و تکرار قوس‌ها به سالن سخنرانی تعمیم داد.

penda_hongkunartauditorium_10

penda_hongkunartauditorium_model_12
طراحی داخلی سالن کنفرانس آرت هاگکان (Hongkun Art Auditorium) معمار پندا (penda)

penda_hongkunartauditorium_model_13

penda_hongkunartauditorium_model3_14
طراحی داخلی سالن کنفرانس آرت هاگکان (Hongkun Art Auditorium) معمار پندا (penda)

 

“علاقه ما به قوس‌ها به عنوان عنصری ساختاری، و حرکتی برای استقبال و نماد ورودی، خودش را در این پروژه نشان می‌دهد. با دیوارهای آینه دار و منکعس کننده، قوس‌ها از عنصری فیزیکی به یک عنصر نامحسوس تبدیل می‌گردند و با یکدیگر در چرخشی بی پایان ارتباط پیدا می‌کنند. طراحی داخلی سالن ، فضایی است که واقعیت و تخیل را در هم می‌آمیزد.

 

penda_hongkunartauditorium_drawings_16 penda_hongkunartauditorium_drawings_15 penda_hongkunartauditorium_drawings_17
منبع: archdaily