17 روش برای زیبا کردن محوطه خانه‌ ها

17 روش برای زیبا کردن محوطه خانه‌ ها

زیبا کردن محوطه خانه‌ ؛ خانه‌هایی که فضای محوطه و چشم انداز زیباتری داشته باشند زودتر به فروش می‌رسند، نمای دلپذیرتری دارند  و نوعی استقبال گرم برای میهمانان به شمار می‌روند.

حتی اگر قصد فروش خانه خود در ایام نزدیک را نداشته باشید، نمای خارجی استقبال کننده و نو ویژگی فوق العاده ای برای رفتن به خانه در هر روز می‌باشد.

از درب های جلویی ساختمان، پلاک خانه‌ها و مبلمان ایوان گرفته تا طرح های رنگی، طراحی منظره و تعمیرات اساسی، این ها اید‌ه‌هایی هستند که امیدواریم برای انجام برخی تغییرات در اطراف خانه شما الهام بخش باشند.

محوطه سازی
محوطه سازی

1-اضافه کردن شماره پلاک بزرگ و متمایز

پلاک عوض کردن یک خانه کار بسیار آسانی است و با این حال تاثیر چشمگیری دارد. با شماره هایی که برای پلاک خود انتخاب می کنید به سبک و استایل خانه خود اشاره کنید. برای مثال فونت سانس سریف برای یک خانه مدرن، کاشی‌های نقاشی شده با دست برای پلاک یک کلبه، ورقه مسی کهنه برای خانه‌ای در چمن زار مناسب است.

2- درب جلوی ساختمان را رنگ بزنید

دربی که رنگی متمایز نسبت به کل ساختمان داشته باشد می‌تواند بسیار ترغیب کننده باشد. البته بازهم بهتر است رنگ درب جلویی را به گونه‌ای باید انتخاب کنید که حاکی از سبک و استایل خاص منزل شما باشد.

زیبا کردن محوطه خانه‌
زیبا کردن محوطه خانه‌

3-اضافه کردن مبلمان نو برای ایوان

یک جفت صندلی راکر، صندلی آدیرنوداک همشکل یا یک مبل راحتی گرم و نرم معمولی برای داشتن محوطه زیبا ضروری است مخصوصا زمانی که ایوان جلوی خانه شما از کوچه و خیابان نمایان باشد.

4-عوض کردن لوازم روشنایی ایوان

سعی کنید چراغ‌های دیوارکوب کوچک را با چراغ های آویز بزرگ و خوش نما عوض کنید، چراغ های توکار را زیر پیش آمدگی‌ها تعبیه کنید یا چراغ های خورشیدی را در امتداد مسیرهای عبوری نصب کنید.

5-اضافه کردن رنگ گرم قرمز برای جذب کردن نگاه ها

رنگ قرمز چنان پویایی و جنب و جوشی دارد که استفاده اندکی از آن اثر قابل توجهی پدید می‌آورد. یک نیمکت، گلدان یا صندوق پستی به رنگ قرمز روشن را امتحان کنید تا رنگ جیغ و متمایز آن به خوبی از خیابان قابل دید باشد.

6-طراحی عناصر سخت محوطه

باغچه‌ هایی با دیوارهای بتنی، یک دیوار سنگی کوچک یا مسیر عبوری جدید، همگی روش هایی برای اضافه کردن شکل و ساختار به حیاط جلویی خانه شما هستند که برای سال های زیادی دوام و ماندگاری دارند.

7-کناره‌های حیاط خود را زیبا کنید

با فنس‌ها و حصارهای جذاب حریم خصوصی حیاط خود را حفظ کنید، علف های هرز را از بین ببرید و مسیر عبوری شسته رفته و تمیزی در حیاط خود ایجاد کنید.

زیبا کردن محوطه خانه‌

8-عمق دادن به فنس ها و حصارها

یک فنس کوتاه دور ملک شما نه تنها مرز استقبال کننده‌ای بین یک خیابان شلوغ و یک فضای خصوصی ایجاد می‌کند بلکه باعث می‌شود تا حیاط جلویی خانه شما بزرگتر دیده شود.

9-به جای چمن ها گل بکارید

قسمتی یا تمام چمن جلوی خانه خود را بکنید و گیاهان همیشه سبز در آن بکارید تا چشم اندازی همیشه سبز داشته باشید که خانه شما را از خانه های کناری متمایز نشان می‌دهد.

10-تعمیر و اصلاح مسیرهای عبوری جلوی خانه

سیمان، سنگ و آسفالت همگی با مرور زمان ممکن است ترک بردارند و بشکنند. تعمیر یا تعویض بخش‌های آسیب دیده می‌تواند نقش زیادی در نو شدن و زیبایی چشم انداز خانه شما از خیابان داشته باشد.

11-رنگ کردن درب پارکینگ

درب پارکینگ از نظر بصری فضای زیادی را اشغال می‌کند بنابراین توجه کنید که بهترین نمای ممکن را داشته باشد.

12-صیقل دادن و روکش جدید برای کفپوش ایوان

اگر کفپوش ایوان شما مثل روزهای اول خود زیبا نیست، آن را با سابیدن لایه های کهنه رنگ یا روکش و دوباره رنگ و جلا زدن به آن ظاهری نو و جدید بدهید.

13-اضافه کردن درکوب(زنگ درب) جدید و درخشان

درکوب های پرزرق و برق(به علاوه یک رنگ کاری براق) می‌تواند حتی به ساده ترین درب ها جلوه ای شیک و فاخر بدهد.

زیبا کردن محوطه خانه‌
زیبا کردن محوطه خانه‌

14- درب جلوی ساختمان با ظاهری خاص

یک درب خیره کننده ممکن است دقیقا چیزی باشد که به نمای ساده ساختمان شما ظاهری خاص و متمایز می‌دهد. چه آن فوق العاده براق و استیلی مدرن باشد یا این که با تزئینات و منبت کاری‌های هنرمندانه دست بشر مزین شده باشد می‌تواند جلوه کل خانه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

15-گل کاری و باغبانی تان را با سبک خانه خود هماهنگ کنید. اجازه دهید گلدان ها و گیاهانی که انتخاب می‌کنید سبک خانه شما را بازتاب دهند تا جلوه ای منجسم پدید آید. روی مدرن بودن خانه خود با ساکولنت ها و گیاهان تیز برگ در گلدان های ساده دایره ای تاکید کنید یا خانه کلبه ای خود را با بستر زیبایی از گل ها احاطه کنید.

16- معماری ساختمان خود را در مسیرهای عبوری نیز پیاده سازی کنید

راه دیگر برای تاکید کردن سبک خانه شما تکرار کردن ترازهای معماری آن در مسیرهای عبوری و طراحی منظره اطراف آن می‌باشد. در این جا مسیرهای عبوری زاویه دار و پهن تداعی گر هندسه این خانه مدرن می‌باشد.

زیبا کردن محوطه خانه‌
زیبا کردن محوطه خانه‌

17- زیباکردن محوطه خانه حتی در شهرها

زمانی که در شهر زندگی می‌کنید شاید سخت باشد که نمای خارجی یک خانه را بنا به سلیقه خود تغییر دهید. اضافه کردن پنجره های شسته رفته، گلدان ها، کرکره های سیاه براق، لوازم روشنایی زیبا و پلاک های دری که از دور به خوبی قابل مشاهده هستند، این ها گزینه هایی می‌باشند که حتی در شهرها هم می‌توانید پیاده کنید.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz