نورپردازی مخفی یا نور مخفی زیبایی داخلی خانه

نورپردازی مخفی یا نور مخفی زیبایی داخلی خانه

نورپردازی مخفی یا نور مخفی ؛ انتخاب چراغ‌های روشنایی مناسب، به طور قابل توجهی می‌تواند ظاهر یک اتاق را زیباتر کند، بنابراین فرصت خوبی است که به خریدن لامپ‌های روشنایی و لوازم آن برای منزل تان فکر کنید.

بیشتر این گزینه‌ها نورپردازی از نوع مستقیم هستند و جایگاه ویژه خودشان را دارند. اما اگر به دنبال درخشندگی گرم و لطیفی هستید که بتواند نور ملایمی را در سرتاسر فضای تان پخش کند، نورپردازی مخفی گزینه مناسب شماست.

نورپردازی مخفی شکلی از نورپردازی غیرمستقیم است که چراغ‌ها درون دیوار و هم سطح با آن تعبیه می‌شوند و لوازم روشنایی آن از دیدها پنهان است. نتیجه آن، روشنایی ملایم و انتشاریافته می‌باشد، هرچند همیشه به آن نیاز نباشد. این نورپردازی، به خصوص زمانی کاربردی است که پشت ابزار گچی یا والانس ها پنهان شوند. شما می‌توانید تصاویر زیر را بررسی کنید تا ببینید چطور آن ها موجب افزایش اثر زیبایی شناختی هر اتاق می‌شوند.

اتاق پذیرایی

1

سیستم نورپردازی مخفی که در پشت ابزار گچی سقف پنهان شده است به همراه لوسترها اتاق‌ها را غرق در روشنایی می‌کنند. ماهیت انتشار سرتاسری این نوع روشنایی، به جای این‌که نور زننده ای داشته باشد و مستقیما به صورت تان بتابد، حسی از لوکس بودن و زیبایی را به این اتاق منتقل می‌کند.

نور ریسه ای اتاق خواب

2

در این جا، این نورپردازی مخفی که به صورت استراتژیک و هدفمند روی ابزار گچی سقف تعبیه شده است به طور ماهرانه ای توجه شما را به سمت تخت جلب می‌کند. دستیابی به این ویژگی تنها با استفاده از لامپ سقفی و لامپ‌های و رومیزی کنار تخت بدون روشنایی مخفی، کار سختی می‌تواند باشد.

نور مخفی آشپزخانه

3

نورپردازی مخفی الزاما همیشه نباید ملایم باشد. در این آشپزخانه سبک مدرن، از درخشش فلورسنت لامپ‌های مخفی و یا نور خطی LED که جایگزین خوبی برای نورپردازی مستقیم هستند استفاده شده است. چراغ های آویز بالای ایسلند آشپزخانه و میز ناهارخوری را می‌توان هنگام صرف شام روشن کرد تا جلوه ای صمیمی و خودمانی فراهم گردد.

نور مخفی حمام و سرویس

4

نورپردازی مخفی به این حمام جلوه ای فوق العاده مدرنی می‌بخشد. تابش خیره کننده آن با انتخاب کاشی‌های خاکستری و کفپوش بتنی کاسته می‌شود. اگر دیوارها و کفپوش این حمام به رنگ دیگری می‌بود مطمئنا ظاهر بسیار متفاوتی پیدا می‌کرد. بنابراین لازم است تا هنگام انتخاب نوع نورپردازی تم دکوارسیون کلی خود را مد نظر قرار دهید تا به نتیجه نهایی خوبی دست پیدا کنید.

ما تاکنون فقط دیدیم که چطور نورپردازی مخفی می‌تواند به روشنایی فضای شما کمک کند. اما آن را می‌توانید برای تاکید کردن روی عناصر معماری ویژه یک خانه نیز به کار بگیرید.

5

مشابه لامپ های نقطه ای درون سقفی، چراغ های مخفی هم می‌توانند برای جلب کردن توجهات به ویژگی خاصی نظیر دیوارهای تاکیدی و جزئیات طراحی روی دیوار و سقف‌ ها استفاده شوند. در تصویر بالا، چراغ های مخفی تعبیه شده در پشت آینه‌ها باعث می‌شوند تا بافت و نقش و نگار دیوار پشتی پررنگ تر و برجسته تر در معرض نمایش قرار بگیرد.

نورپردازی مخفی یا نور مخفی زیبایی طراحی داخلی ساختمان
نورپردازی مخفی یا نور مخفی زیبایی طراحی داخلی ساختمان

نورپردازی مخفی الزاما همیشه نباید جنبه تزئینی داشته باشد و می‌تواند برای کارکرد مخصوص دیگری نیز استفاده شوند. برای مثال، می‌توانید آن ها را زیر پله ها و نرده های آن تعبیه کنید تا در پله های تان نور کافی فراهم شود. به علاوه می‌توانید از آن ها در فضای بیرون از منزل تان نیز استفاده کنید.

ضمنا لامپ های مخفی در رنگ های متنوعی نیز عرضه می‌شوند بنابراین، نوع نور و رنگی که انتخاب می‌کنید می‌تواند فضای اتاق تان را تحت تاثیر قرار دهد. در این جا چهار نوع پرطرفدار چراغ های مخفی آورده شده است که عبارتند از:

نورپردازی نواری یا نورپردازی طنابی و یا نورپردازی ریسه ای که ارزان و نصب آن ها آسان می‌باشد و در سایزهای مختلفی عرضه می‌شوند. این ها درخشندگی ملایمی را فراهم می‌کنند.

photo_2017-01-13_21-31-27

 

نورپردازی فلورسنت که طرح روی هم افتاده خاصی دارند و به طور ویژه برای نورپردازی مخفی به کار می‌روند. آن ها برای مدت زمان طولانی ماندگاری دارند اما نور شدیدتری تولید می‌کنند.اگر می خواهید درخشش و نور آن ها را کنترل کنید یک متعادل کننده نور نصب کنید.

نورپردازی خطی ولتاژ پایین که دارای چراغ های قابل تعویض می‌باشد این امکان را فراهم می‌کند تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. شما حتی می‌توانید از گزینه تارکننده نیز استفاده کنید.

نورپردازی ال ای دی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست هستند.این ها اندکی گران هستند ولی تا مدت های طولانی ماندگاری دارند.

به فاصله گذاری بین چراغ ها در هنگام نصب آن ها توجه کنید. همچنین، سعی کنید نتیجه نهایی را از پیش تجسم کنید تا بتوانید روی نوع لامپ ها و رنگ شان تصمیم گیری کنید. همه این تصمیمات برای دست یابی به نتیجه نهایی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند که این نتیجه، رسیدن به روشنایی دلچسبی که ظاهر فضای داخلی تان را درجه یک می کند می‌باشد.

تحریریه پویانو : سجادی

منبع : livspace