رنگ های شاد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

رنگ های شاد در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

رنگ های شاد ؛ استفاده از رنگ های شاد در طراحی دکوراسیون منزل یک انتخاب است که می تواند بر زندگی شما تاثیرات زیادی بگذارد. امروزه با تنوع روش های دکوراسیون و سبک های طراحی داخلی، نظرها به سمت رنگ های شاد و خاص جلب شده است و بسیاری از افراد مایلند فضای منازل خود را با این رنگ ها شکل دهند. مسلما هر یک از رنگ ها خصوصیات منحصر به فردی داشته و قابلیت هایی دارند که اگر به خوبی شناخته شده و با تکنیک های کارا در فضا به کار برده شوند، می توانند در ایجاد فضای ایده آل شما موفق عمل کنند. بسیار جالب است که بدانید افرادی که در فضاهای طراحی شده به کمک رنگ های شاد زندگی می کنند، افکار و حالات متفاوتی نسبت به دیگران دارند. این موضوع به قدرت رنگ ها در شکل دادن جو محیط زندگی شما باز می گردد که انکار نکردنی و فوق العاده است.

رنگ های شاد بسیاری هستند که می توان از آن ها در طراحی داخلی منزل کمک گرفت. بسیاری از این رنگ ها حتی با اجرا شدن در مقیاس های کوچک نیز قادر به ایجاد تغییرات بزرگی در محیط زندگی خواهند بود. انتخاب رنگ مناسب برای فضای زندگی هر فرد به حالات و احساسات آن فرد بستگی داشته و از این رو بسیار مهم است که پیش از باز کردن دفترچه رنگ های شاد و انتخاب آن ها با خصوصیات هر یکی و تاثیراتی که بر دکوراسیون می گذارند، آشنا تر شویم.

اگر شما هم می خواهید از قدرت جادوی رنگ های شاد در طراحی داخلی منزل خود مطلع شوید، با پویانو همراه باشید.

سبز چمنی

سبز یکی از شادترین رنگ ها در طراحی داخلی محسوب می شود. انرژی و شادابی خاصی که در این رنگ وجود دارد، آن را از سایر رنگ ها متمایز می کند و به آن نیرویی می دهد که می توان به کمک آن فضای منزل را از احساسات مثبت آکنده کرد. رنگ سبز یکی از رنگ هایی است که در طبیعت به وفور دیده می شود و شاید به همین جهت باشد که با به کار بردن آن در طراحی داخلی منزل می توان حس سرزندگی و طراوت را در محیط به وجود آورد. سبز در کنار داشتن ویژگی ها مذکور، یک رنگ آرامش بخش نیز محسوب می شود و در تثبیت روحیه و افکار موثر است. رنگ سبز از جمله رنگ هایی است که می توانید آزادانه از آن در فضا استفاده کنید و نگران تاثیرات ناشی از استفاده بیش از حد آن نباشید، چرا که این رنگ چشم را خسته نمی کند. سبز چمنی یکی از زیباترین انواع رنگ سبز در طراحی دکوراسیون است.

زرد آفتابی

رنگ زرد مورد دیگری است که می توان از آن برای ایجاد یک دکوراسیون شاد و متفاوت استفاده کرد. زرد دارای خصوصیاتی مثل ایجاد حس تحرک و در عین حال خلاقیت است. اگر می خواهید در فضای خاصی احساس ثبات و تمرکز داشته باشید، رنگ زرد گزینه خوبی خواهد بود. این رنگ فکر شما را قلقلک می دهد و باعث رشد ایده های جدید در ذهنتان می شود؛ بنابراین اگر به ایجاد فضایی برای تمرکز و شکوفایی ایده های خود نیازمند هستید، شاید بد نباشد کمی با رنگ زرد همنشین شوید. زرد یکی از انتخاب های خاص در طراحی دکوراسیون بوده که می تواند به خوبی بر فضا تاثیر گذاشته و حالت جدیدی را به آن القا کند. از میان انواع طیف های زرد، زرد آفتابی یکی از گزینه های بسیار زیباست که با درخشندگی خود می تواند به فضا جان دهد.

نارنجی پرتقالی

نارنجی از آن دسته رنگ هاست که می تواند موج جدیدی از احساسات را در فضای زندگی شما جاری کند. رنگ نارنجی ایجاد کننده حس هیجان و سرزندگی است و می تواند یک گزینه مناسب برای از بین بردن حالات افسردگی و تغییر جو کسل کننده یک فضا باشد. رنگ نارنجی باعث ایجاد احساس شادمانی و نشاط در شما شده و رخوت و بی حالی را از محیط خانه دور می کند. این رنگ می تواند در ایجاد یک فضای گرم و دوست داشتنی بسیار مناسب باشد. جذابیت رنگ نارنجی یک گزینه قدرتمند برای ایجاد محیطی خاص و متفاوت است. این رنگ، دکوراسیون شما را طوری شکل می دهد که از قدرت تاثیرگذاری آن شگفت زده خواهید شد.

قرمز آتشین

اگر به دنبال ایجاد جذابیت و تمایز در دکوراسیون داخلی منزل خود هستید، بدون شک قرمز بهترین انتخاب شما خواهد بود. رنگ قرمز را می توان قوی ترین رنگ در ایجاد دکوراسیونی متفاوت دانست. قدرت این رنگ در شکل دادن فضا بسیار زیادتر از رنگ های دیگر بوده و تاثیری که می گذارد، باورنکردنی است. البته نباید فراموش کرد که استفاده از رنگ قرمز در طراحی داخلی، جسارت می خواهد. همچنین برای استفاده از رنگی مل قرمز باید بدانید که استفاده بیش از حد آن ممکن است بر دکوراسیون منزل شما تاثیر معکوس بگذارد. به هر حال، قرمز، خصوصا از نوع آتشین، رنگ عشق و جرأت است و حضور مقدار بسیار کمی از آن در فضا می تواند دکوراسیون شما را دگرگون کند. این رنگ قابلیت ایجاد تغییرات منحصر به فرد و دور از انتظار را دارد و دقیقا به همین دلیل است که به کار بردن آن در طراحی نیازمند جسارت کافی است.

صورتی روشن

صورتی از رنگ های لطیف و ملایم و نماد احساسات است. خصوصیات که در این رنگ وجود دارد، برای ایجاد یک فضای آرامش بخش بسیار مناسب است. رنگ صورتی، رنگ عشق و محبت است و اگر به زیبایی و تناسب در فضا به کار رود، می تواند نمود رویاهای شیرین شما باشد که در طراحی دکوراسیون نقش بسته اند. اگر شما در طراحی دکوراسیون منزل خود به دنبال رنگی هستید که بتواند فاکتورهایی مثل آرامش و لطافت را در محیط زندگی تان به ارمغان بیاورد، می توانید صورتی را به عنوان یکی از بهترین گزینه های خود به خاطر داشته باشید. برای داشتن یک فضای آکنده از حس آرامش و آسودگی، بهتر است از صورتی روشن در طراحی دکور منزل استفاده نمایید.

ارغوانی تیره

ارغوانی یک رنگ کاملا منحصر به فرد و مخصوص افرادی است که می خواهند دکوراسیون منزل آن ها شیک و برازنده باشد. ارغوانی را می توان رنگی دانست که قابلیت ایجاد یک فضای متجمل را دارد. افرادی که می خواهند منزل آن ها و انتخاب هایشان به چشم آمده و به زیباترین شکل جلب توجه کنند، با این رنگ ارتباط خوبی برقرار می کنند. رنگ ارغوانی می تواند یک ظاهر خاص و بی نهایت جذاب به فضای منزل شما بدهد و نگاه ها را به خود خیره کند. ارغوانی تیره از رنگ هایی است که بسیار متجمل و شاهانه بوده و در عین حال جذاب و شاد است. این رنگ قادر است به فضای زندگی شما هویتی منحصر به فرد ببخشد که در دیگر رنگ ها دیده نمی شود.

آبی کبالتی

وقتی سخن از آبی به میان می آید، اولین حسی که ذهن را درگیر خود می کند، حس آرامش است. آبی رنگ آسمان و دریاست و در همه طیف های خود آرامشی دارد که در رنگ های دیگر کمتر دیده می شود. آبی فشار خون شما را کاهش داده و باعث ایجاد حس سلامتی می شود. این رنگ قدرت ایجاد خلاقیت داشته و به کارگیری ان در طراحی داخلی می تواند به قدرت ایده پردازی و تفکر شما بیفزاید. همچنین می توان از میان ویژگی های متعدد رنگ آبی به قابلیت اثرگذاری آن بر هوش و فکر افراد اشاره کرد، به طوری که حتی می توان ادعا کرد، افراد باهوش به این رنگ و خصوصیات آت علاقه بیشتری نسان می دهند. رنگ آبی در انواع تیره تر مثل کبالتی نشانه صداقت، هوش و اعتدال است.