رنگ های جسورانه : 5 رنگ تند که به فضای خانه تان جانی تازه می‌بخشند

رنگ های جسورانه : 5 رنگ تند که به فضای خانه تان جانی تازه می‌بخشند

رنگ های جسورانه : وقتی نوبت به دکوراسیون داخلی می‌رسد، رنگ های تند ممکن است انتخاب برخی از افراد نباشد. اما همچنان برای کسانی که مجذوب رنگ‌ها هستند، انتخاب مبلی با یک رنگ زنده و شاد می‌تواند تمام چیزی باشد که برای خلق یک فضای زیبا و شاداب به آن نیاز هست. وقتی از وارد کردن رنگ به فضای داخلی صحبت می‌کنیم، مبل نقطه خوبی برای آغاز است. این قطعه از اسباب خانه می‌تواند سریعا ظاهر و حس‌وحال یک اتاق را تغییر دهد.

اگر فکر می‌کنید یک مبل با رنگی تند قدمی بسیار بزرگ است، قبل از قضاوت به برخی از این تصاویر و نکات توجه کنید. شاید بتوانید ظاهری رنگارنگ را که برای خانه‌تان مناسب باشد انتخاب نمایید.

 

در این مطلب رنگ های جسورانه و نکات و ترفندهایی برای بکارگیری هر یک از آن‌ها در فضای خانه‌تان توصیه شده‌است.

  1. آبی

اگر در آغاز ایجاد یک تغییر بزرگ در رنگ طراحی داخلی خانه تان هستید، یک مبل آبی می‌تواند بهترین نقطه برای شروع باشد.

آبی رنگی است که بیشتر افراد با آن احساس راحتی می‌کنند زیرا عموما رنگی سنتی و آرامش‌بخش تلقی می‌شود.

انواع پررنگ، تند و زنده رنگ آبی از رنگ‌های بسیار جذاب برای اسباب خانه هستند.

 

در طیف آبی، درجات بسیار شاداب و زیبایی وجود دارد که می‌توان برای مبلمان انتخاب کرد. هرچه رنگ زنده‌تر باشد تاثیری که می‌گذارد بیشتر است. بنابراین ما مشتریان را معمولا به انتخاب رنگ‌های تندتر تشویق می‌کنیم.

 

هنگامی که نوبت به هماهنگ کردن رنگ‌ها با هم می‌رسد، آبی رنگی بسیار انعطاف‌پذیر است. به این معنا که بسته به درجه آن، با رنگ‌های خنثی و مصالح طبیعی گوناگون هماهنگ می‌شود و در کنار تقریبا هر رنگ شاداب دیگری عالی بنظر می‌رسد.

نکته: مبلمانی که پوشش آن‌ها از جنس مخمل است به فضا حس لوکس بودن و آسایش را می‌بخشند. تهیه یک مبل از رنگ های جسورانه و تند، از جنس مخمل می‌تواند اتاقی ساده را تبدیل به فضایی لوکس‌تر کند.

ایده: با این مدل مبل، همراهی آبی مجلل با یک قالی راه‌راه و لوازم فرعی سفیدرنگ، فضایی خیره‌کننده و امروزی خلق شده‌است.

  1. رنگ های جسورانه طیف صورتی

اگر به دنبال آن هستید که خانه‌تان را شادتر و آرامش‌بخش‌تر کنید رنگ صورتی می‌تواند راه حل خوبی باشد. رنگ صورتی هیچگاه در خلق فضایی بانشاط‌تر و پرانرژی‌تر ناموفق نبوده‌است.

 

شما می‌توانید این رنگ را در قالب صورتی کمرنگ، صورتی چرک و یا صورتی تند بکار بگیرید. صرف نظر از درجه و نوع صورتی‌ای که بکار می‌برید، یک مبل صورتی‌رنگ به فضایتان حس شاد را وارد می‌کند.

یک رنگ صورتی کمرنگ و ملایم، حسی آرامش‌بخش، با نشاط و حتی غافلگیرکننده را می‌آفریند. درحالیکه ممکن است فکر کنیم این رنگ را باید با رنگی روشن‌تر، پاستلی‌تر و یا خنثی‌تر همراه کنیم، این رنگ در واقع بسیار منعطف‌تر است و به زیبایی با رنگ‌های تند خصوصا از طیف طلایی هماهنگ می‌شود.

درجات روشن‌تر صورتی به فضا انرژی می‌بخشند و فضایی گرم، دوستانه و دعوت‌کننده ایجاد می‌کنند. صورتی روشن وقتی با رنگ‌های پاستلی همراه می‌شود مجلل می‌گردد و با رنگ‌های روشن بسیاری –حتی قرمز- ترکیب خوبی ایجاد می‌کند.

ایده: این مبل به رنگ صورتی روشن به این فضای امروزی عمق و ویژگی می‌بخشد. از آنجا که با مجموعه رنگی خنثی‌تری همراه شده‌است، در نقش مرکز فضا ظاهر می‌گردد.

  1. سبز

اگر به دنبال احساس دنجی و آرامش بیشتری در خانه هستید، به فکر رنگ سبز برای مبلتان باشید. از آنجا که ما این رنگ را مرتبط با جهان طبیعت می‌دانیم، بکاربردن آن در خانه به ما کمک می‌کند که آسایش و آرامش بیشتری داشته‌باشیم.

سبز زمردی بسیار غنی و لوکس بنظر می‌رسد و سبک‌های سنتی‌تر را با حس‌وحال امروزی ترکیب می‌کند.

 

سبز زمردی با دیگر رنگ‌های تند هماهنگ می‌شود- صورتی، آبی و زرد- و زمانی‌ که با سفید و سیاه همراه شود بسیار گیرا و اثرگذار خواهدبود.

ایده: این فضای نشیمن رویایی با مبلی با طرح سنتی و به رنگ سبزی بانشاط مجلل‌تر گشته‌است. پنجره‌های کف تا سقف نیز فضای خارج را به داخل دعوت می‌کنند و مبل سبزرنگ را با طبیعت خارج پیوند می‌دهند.

  1. بنفش

رنگ بنفش ممکن است آخرین رنگی باشد که هنگام تهیه مبل به ذهنمان خطور کند و رنگی است که در طراحی نادیده گرفته می‌شود. این در حالیست که رنگ بنفش رنگی حیات‌بخش است و انتخاب آن در طراحی از آنچه بسیاری فکر می‌کنند هوشمندانه‌تر است.

 

در حالیکه برای انتخاب مبلی به رنگ بنفش نیاز است شجاعت به خرج بدهیم، این رنگ می‌تواند رنگی ایده‌آل برای کسانی باشد که مایلند فضای مورد نظرشان مجلل‌تر و خاص‌تر شود.

رنگ بنفش ترکیبی از قرمز (یک رنگ گرم) و آبی (یک رنگ سرد) است، بنابراین بسته به اینکه چه میزان از رنگ قرمز یا آبی در آن بکار رفته‌باشد، در نقطه‌ای از طیف گرم تا سرد قرار می‌گیرد. بنفش روشن‌تر و سردتر فضا را روشن و با نشاط‌‌ می‌کند.

یک سایه تیره‌تر از طیف بنفش فا را گرم، راحت و مجلل‌تر می‌کند.

 

رنگ بنفش با سفید، مشکی و بسیاری از رنگ‌های دیگر مانند صورتی، زرد، سبز و آبی به خوبی ترکیب می‌شود. علاوه بر این هنگامی که با مصالح طبیعی مانند چوب بکار گرفته می‌شود بسیار فاخر و غنی بنظر می‌رسد.

ایده: این مبل به رنگ بنفش روشن در فضای روشن نشیمنی که در تصویر می‌بینید توجه را به خود جلب می‌کند. به همراه دیوارها و کفسازی‌ای با رنگ‌های خنثی‌تر، فضایی درخشان، ساده و صمیمی پدید آمده‌است. طراحی کلی فضا با بکارگیری لوازم فرعی با رنگ‌هایی نشاط‌‌آمیز تکمیل شده‌است.

  1. زرد

رنگ زرد سابقه‌ای طولانی در دنیای طراحی دارد. امروزه دیگر هیچ کمبودی در زمینه زیبایی و رنگ‌های الهام‌بخش برای انرژی‌بخشی به فضاها و به زندگی نداریم.

زردهایی که در طراحی‌های امروزی بکار می‌روند دیگر خسته‌کننده نیستند. از طیف زرد رنگ‌هایی مانند زرد طلایی تا زردهای مایل به خردلی امروزه طرفداران بسیاری دارند.

رنگ زرد با رنگ‌های خنثی مانند مشکی  و سفید، براق و روشن بنظر می‌رسد. علاوه بر این می‌توانید آن را با رنگ‌های روشن مانند رنگ مرجانی، آبی یا سبز همراه نمایید. انتخاب‌های رنگی‌تر انرژی فضایتان را چند برابر و حس و حال آن را شخصی‌تر می‌کند.

ایده: این مبل امروزی خردلی‌رنگ تاثیری عمیق بر فضا گذاشته‌است. همراه کردن آن با رنگ‌های خنثی اثر آن را تشدید کرده‌است و تمام توجه به این مبل خیره‌کننده جلب می‌گردد.

 

 

 

تحریریه پویانو: فاطمه زنگی

رنگ های جسورانه

منبع: houzz