رنگ های تیره ، ترکیب‌های جادویی در دکوراسیون منزل

رنگ های تیره ، ترکیب‌های جادویی در دکوراسیون منزل

رنگ های تیره ؛ سالهای زیادی رنگ‌های بژ، خاکستری و رنگ‌های روشنی از این دست رنگ اصلی دیوارهای خانه‌ها را تشکیل می‌دادند. سقف ها همیشه به رنگ سفید رنگ‌آمیزی می‌شدند تا هم بلندتر به نظر برسند و هم تا جایی که ممکن است نور فضا بیشتر به نظر بیاید. اما در سال‌های اخیر طراحان داخلی بر این باور شده‌اند که حسی که فضا به انسان منتقل می‌کند، مهم‌تر از استفاده حداکثری از ابعاد است. به این معنی که طراحی خاصی که احساس متفاوتی در فضا به وجود بیاورد از طراحی معمولی‌ای که صرفا فضا را بزرگ و روشن نشان دهد اما خسته‌کننده و تکراری باشد، ارزشمندتر است. شاید همین تفکر باعث شده امروزه فضاهایی با دکوراسیونی به رنگ های تیره پرطرفدار و ترند دنیای معماری شود. در ادامه به بررسی دکوراسیون های شیک و متفاوت با تنالیته رنگ های تیره می‌پردازیم.
یک ورودی خیره‌کننده

راهروها، عموما فضاهای باریک و کوچکی هستند که بخش‌های مختلف خانه را به یکدیگر وصل می‌کنند. با توجه به این ویژگی‌ها حدس بزنید عموما چه رنگی برای این فضا پیشنهاد می‌شود؟ بله، سفید رنگی است که معمولا برای فضای راهرو پیشهاد داده می‌شود. اما پیشنهاد ما برای شروع استفاده از طیف‌های رنگی تیره، راهرو و وردی منزل است. راهروها و ورودی منزل فضایی هستند که شما در آنجا توقف نمی‌کنید. ورودی و راهرو محل گذر هستند، پس بهترین فضا برای شروع تجربه رنگ‌های تیره در منزل، این فضاها هستند. از رنگ‌های تیره یا حتی مشکی برای دیوارهای راهرو و ورودی منزل استفاده کنید و با کمک جزییات شیکی چون یک لوستر بزرگ، آینه دیواری و کنسولی کوچک یا چند نیمکت، فضایی متفاوت و خیره‌کننده در ورودی منزل ایجاد کنید.

آشپزخانه ای لوکس و تیره

برخلاف تصور، رنگ های تیره برای آشپزخانه می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. رنگ‌های تیره به آشپزخانه شما حال و هوایی لوکس و مدرن می‌دهد و اگر در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنید یا کابینت‌هایتان خیلی مدرن و مد روز نیست، با تغییر رنگ آشپزخانه به رنگ‌های تیره و مشکی، فضای خود را لوکس و امروزی کنید. می‌توانید رنگ مشکی را با تنالیته‌های سبز تیره ترکیب کنید و کمی چوب تیره هم به فضا اضافه کنید تا دکوراسیون تم تیره آشپزخانه‌تان تکمیل شود.
اتاق غذا خوری متفاوت با تنالیته رنگ‌های تیره

سالن غذاخوری به نور زیادی احتیاج ندارد و یکی از تکنیک‌های دکوراسیون برای فضاهای غذاخوری طراحی فضایی با نور کم است، پس اگر نگران نتیجه رنگ‌های تیره در دکوراسیون منزل خود هستید، از فضای غذاخوری شروع کنید. اگر نمی‌خواهید خیلی ریسک کنید، می‌توانید تنها بخشی از فضا ( برای مثال دیوارها ) را به رنگ تیره درآورید و با انتخاب رنگ سفید برای مبلمان و باقی قسمت‌های فضا، تعادل رنگی را حفظ کنید. اگر می‌خواهید از رنگ‌های تیره برای بیشتر قسمت‌های فضای غذاخوری استفاده کنید، با انتخاب یک لوستر بزرگ، یک آینه شیک و دیواری و اکسسوری‌هایی به رنگ روشن، نور فضا را تامین کنید تا نگران کمبود نور نباشید.

تنالیته رنگ های تیره برای اتاق نشیمنی صمیمی

رنگ‌های تیره احساس صمیمیت ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند مکالمات طولانی‌تری شکل بگیرد، پس یک انتخاب مناسب برای فضای نشمین خواهد بود. هرچند رنگ‌های تیره با تنالیته‌های سرد کمی فضا را جدی و رسمی می‌کنند و برای فضای نشمین پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های گرم و تیره مانند تنالیته‌های قهوه‌ای استفاده کنید تا اتاق نشمینی گرم و صمیمی و خیره‌کننده داشته باشید. انتخاب تنالیته‌های تیره و سرد برای فضاهای مدرن و مینیمال یک انتخاب عالی خواهند بود. شاید نتیجه نهایی به دنجی و صمیمیت یه فضای تیره با رنگ‌های گرم نباشد، اما هماهنگی آن با فضای مدرن بیشتر خواهد بود.

خواب راحت در اتاق خوابی با رنگ های تیره

یک اتاق خواب با تنالیته رنگ‌های تیره این احساس را به شما می‌دهد که در یک هتل لوکس پنح ستاره سکونت دارید. اینکه فضایی کاملا تیره داشته باشید یا رنگ‌های تیره را با وسایلی با رنگ‌های روشن ترکیب کنید به سلیقه و نظر شخصی شما بستگی دارد و هر دو می‌تواند زیبا و چشمگیر باشد.
رنگ های تیره
خداحافظی با حمام سفید

حمام منزل جزو آن فضاهایی است که معمولا کمتر به رنگ‌های آن توجه می‌شود و عموما رنگ سفید ، رنگ غالب این فضا است. اما با تغییر رنگ حمام به فضایی با تم رنگ‌های تیره، از مشکی گرفته تا سبز تیره و سرمه‌ای، با حمام‌های همیشگی خداحافظی کنید و حمام منزل خود را به فضایی خاص و متفاوت تبدیل کنید.

 

 

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از: residencestyle