8 رنگ اتاق‌ های شمالی ساختمان که نور مستقیم کمتری دارند

8 رنگ اتاق‌ های شمالی ساختمان که نور مستقیم کمتری دارند

رنگ اتاق‌ های شمالی ساختمان ؛ اگر تا کنون تجربه نقاشی یک اتاق رو به شمال را داشته‌اید شاید متوجه شده باشید که رنگ ها در نهایت آنطور که انتظار داشتید نشدند مخصوصا اگر یک رنگ کمرنگ را انتخاب کرده باشید. دلیلش این است که اتاق های روبه شمال نور خورشید مستقیم بسیار اندکی دریافت می‌کنند. به علاوه، نور طبیعی که که در این فضا جریان می‌یابد اغلب سرد و متمایل به آبی است و از نوع گرم و آفتابی نیست.

این ویژگی می‌تواند تاثیر چشمگیری روی رنگ گذاشته و در واقع رنگ آمیزی شما را در زیر سایه می‌برد که دیگر آن درخشش و گرمی که باید داشته باشد را نخواهد داشت. با این همه، اتاق های رو به شمال هنوز هم می‌توانند جلوه ای گرم و دعوت کننده داشته باشند درصورتی که استفاده از رنگ‌های اشباع تر و پرجنب و جوش تر را دوست داشته باشید.

استفاده از رنگ پرتقالی جلوه گرم و پرنشاطی را با خود در این اتاق رو به شمال به ارمغان می‌آورد. سایه ای از رنگ ترد نارنجی، انتخاب رنگی غیرمنتظره و سرگرم کننده برای یک اتاق معمولی یا اتاق رختشویی کسل کننده محسوب می‌شود.

این رنگ پرتقالی Knockout شماره 6885 مربوط به شروین-ویلیامز است.

یک اتاق سایه دار در برابر رنگ زرد با بیشترین درجه اشباع هرگز غالب نمی‌شود. به دنبال رنگ های زرد شدیدی که ته رنگ های کمرنگ سبز و طلایی در خود دارند باشید تا تاثیر چشمگیرتری داشته باشد.

این رنگ زرد Funky شماره 6913 مربوط به شروین-ویلیامز است.

آبی ارغوانی رنگ سردی محسوب می‌شود اما اگر ته رنگ ارغوانی آن بیشتر باشد در اتاقی که نور خورشید کمی در آن جریان دارد گرمای کافی اضافه می‌کند. این نیز ایده خوبی است که رنگ های سردتر را با لوازم گرم مانند کفپوش هاردوود موجود در این فضا هماهنگ کنید.

این رنگ Anemone شماره 590B-4 مربوط به Behr می باشد.

با رنگ دیوار سبز باغچه ای و گرم و روتختی صورتی گرم جلوه ای پرنشاط و پرانرژی در این اتاق دخترانه ایجاد شده است. ترکیب رنگ نشاط انگیز و پرجنب و جوش، شیوه مناسبی برای اتاق هایی به شمار می‌رود که نور مستقیم خورشید در آن ها تابیده نشده و از اشعه های تابان و طلایی خورشید محروم هستند.

این رنگ Hidden Meadow شماره 410B-5 مربوط به Behr می باشد.

رنگ اتاق‌ های شمالی ساختمان
رنگ اتاق‌ های شمالی ساختمان

رنگ سبز فسفری انتخاب جسورانه‌ای است اما در فضاهای سایه دار و تاریک جلوه مناسبی دارد که به هیچ وجه خسته کننده و زننده به نظر نمی رسد.

این رنگ Nervy Hue شماره 6917 مربوط به شروین-ویلیامز می باشد.

رنگ اتاق‌ های شمالی ساختمان
رنگ اتاق‌ های شمالی ساختمان

رنگ هلویی یک غروب آفتاب زیبا را تداعی می کند و گرمای طبیعی به اتاق های رو به شمال می دهد.

این رنگ Funky Fruit شماره 2015-50 بنجامین مور می باشد.

افراد معمولا رنگ بنفش را با تردید انتخاب می کنند. اما اگر عاشق رنگ صورتی هستید بهتر است که از تن های شاد این رنگ در اتاق های کم نور استفاده کنید. هماهنگ کردن صورتی با رنگ های سفید و مشکی جلوه پرزرق و برق خاصی ایجاد می کند.

اگر آبی رنگ مورد علاقه تان باشد چطور؟ آیا هنوز هم می توانید آن را در یک اتاق رو به شمال که مملو از اشعه های کمرنگ و سرد می باشد استفاده کنید؟ البته که می توانید فقط باید به خاطر بسپارید که در اتاق های کم نور رنگ های کمرنگ و ملایم آبی ممکن است ظاهری کسل کننده یا متمایل به خاکستری پیدا کنند. بنابراین از رنگ های گرم آبی استفاده کنید تا جلوه پر جنب و جوشی در اتاق شما ایجاد کنند.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz