راهنمای دکوراسیون کنج دیوار و فضای پرت در منزل

راهنمای دکوراسیون گوشه دیوار

راهنمای دکوراسیون کنج دیوار و فضای پرت در منزل

اگر پلان منزل شما آن قدر خوب طراحی نشده باشد، احتمالا با فضاهای پرت رو به رو هستید که معلوم نیست دقیقا به چه کار می آیند. این فضاها را اگر خالی رها کنید، خیلی بیش تر به چشم می آیند و مانند یک نقص به نظر می رسند. اگر هم قصد داشته باشید آن ها را پر کنید، احتمالا بسیاری از گزینه ها را به خاطر جاگیر بودن کنار می زنید. شاید یک کنج یا گوشه آن قدر کوچک باشد که شما نتوانید برای استفاده درست از آن تصمیم گیری کنید. اصلا نگران نباشید، چون برای  پر کردن کوچک ترین فضاهای پرت نیز راهکارهای خوبی وجود دارد. در این مطلب، تعدادی از این راهکارها را با شما در میان خواهیم گذاشت. همراه پویانو باشید با راهنمای دکوراسیون کنج دیوار :

همراه پویانو باشید با راهنمای دکوراسیون کنج دیوار

آویزان کردن صندلی آویز در گوشه دیوار

اخیرا نمونه های جدیدی از صندلی تولید شده که به جای داشتن سطح اتکا روی زمین، از سقف آویزان می شوند و در واقع معلق هستند. این صندلی ها معمولا فضای بسیار کمی اشغال می کنند و از آن جا که به غیر از عملکردشان دارای ظاهری زیبا، دکوراتیو و منحصر به فرد هستند، می توانند گزینه فوق العاده ای برای پر کردن فضاهای پرت، مانند کنج ها به حساب بیایند و نقطه مورد نظر شما را تحت تاثیر جذابیت خود قرار دهند.

آویزان کردن صندلی در گوشه دیوار

ایجاد فضای کار در کنج دیوار

تقریبا همه ما به فضایی جهت انجام کار در منزل نیاز داریم. شاید چنین فضایی به صورت مجزا در پلان منزل شما به چشم نخورد، اما همیشه می توان آن را به راحتی ایجاد کرد. کافی است بخشی از دکوراسیون داخلی اتاق خواب یا نشیمن را به این عملکرد اختصاص دهید. در صورتی که یک فضای پرت و بدون کاربرد در قسمتی از منزل خود دارید که برای این منظور به کار می آید، می توانید با ساخت یک میز سفارشی کوچک از آن به عنوان محیط کار استفاده کنید.

ایجاد فضای کار در کنج دیوار

نصب کردن شلف در دکوراسیون گوشه

شلف ها از محبوب ترین عناصر دکوری در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می روند که کاربردهای بسیاری نیز دارند. شلف های بیش تر به ایجاد فضای بیش تر برای قرار دادن وسایل شما منجر می شوند که بسیار خوب است. اگر فضای پرت مد نظر شما آن قدر کوچک است که نمی توان وسیله خاصی را در آن قرار داد، می توانید از شلف های دیواری که مخصوص کنج دیوارها طراحی و اجرا می شوند، استفاده کنید و یک قفسه جمع و جور و کارا به وجود آورید.

شلف های دیواری که مخصوص کنج دیوارها طراحی و اجرا می شوند

قرار دادن گلدان کنج خانه

از دیگر راهکارهای پرطرفدار و ساده ای که معمولا همیشه جزو گزینه های اصلی پر کردن یک فضای خالی و بدون کاربرد قرار دارد، استفاده از گلدان است. گلدان ها تقریبا در هر خانه ای جایگاه خاص خود را دارند و معمولا هم در گوشه ها قرار داده می شوند. اگر گلدان خود را جایی غیر از گوشه فضا قرار داده اید، محل آن را تغییر دهید و فضای حاصل را برای عملکرد دیگری استفاده کنید. اگر گلدانی ندارید، می توانید برای کنج مورد نظر خود یک گیاه خاص خریداری کنید.

قرار دادن گلدان کنج خانه

گذاشتن مبل راحتی در گوشه فضا

مبل های راحتی کوچک هم از جمله مبلمانی هستند که عموما در دکوراسیون داخلی منازل مختلف به چشم می خورند. کاربرد این مبل ها می تواند متنوع باشد. برای مثال، یک مبل راحتی کوچک که در گوشه دنجی قرار گرفته می تواند فضای بسیار خوبی برای مطالعه یا پرداختن به سرگرمی های محبوب باشد. حس دنج بودنی که وجود یک مبل راحتی در گوشه فضا ایجاد می کند، بسیار دلپذیر است و این گزینه را جزو بهترین ها قرار می دهد.

گذاشتن مبل راحتی در گوشه فضا

 

 

 

 

راهنمای دکوراسیون کنج دیوار

تحریریه پویانو