چگونه با ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاق خود را زیباتر طراحی کنید

ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاق

چگونه با ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاق خود را زیباتر طراحی کنید

چگونه با ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاق خود را زیباتر طراحی کنید

استفاده از پارتیشن ها به عنوان دیوارهای تقسیم کننده از دیرباز رواج داشته و برای تقسیم و تفکیک فضاها به دو فضای مجزا استفاده می شده است. آن ها عناصری غیرسازه ای هستند که به طور عمده به منظور طراحی دکوراسیون استفاده می شوند. اگر شما می خواهید علاوه بر ایجاد مکان های خصوصی و شخصی تفکیک شده نمای منزل خود را زیباتر جلوه دهید می توانید از دیوارهای تقسیم کننده ی ساده و جم و جور به جای دیوارهای معمولی و بزرگ استفاده کنید. ایده های بسیاری برای این کار پیش روی شماست که هم مقرون به صرفه هستند و هم ساخت و نصب آن ها اغلب به زمان کمی نیاز دارد. برخی از ایده ها عبارتند از: استفاده از دیوارهای نصفه ی متصل به ستون ها، قفسه های کتاب، پرده ها و پارچه ها و حتی سیستم های روشنایی.

ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاقدیوارهای نصفه با ستون ها

یک راه ساده برای این که از یکنواختی فضای زندگی خودتان راحت شوید و فضای جذاب و متمایزی ایجاد کنید اجرا و نصب دیوارهای نصفه به کمک ستون هاست. به جای استفاده از دیوارهای سنتی و معمولی که فضا را تفکیک می کند اما هیچ زیبایی خاصی ندارد می توانید ایده ی دیوارهای نصفه ی مدرن با ستون ها را پیاده کنید که می توان گفت یکی از بهترین ایده هاست. این دیوارها از یک طرف به دیوار موجود در فضای شما متصل می شوند و از سمت پایین به کف منزل شما اتصال می یابند. اگر تمایل داشتید که نمای جذاب تر و مجلل تری داشته باشید می توانید با سنگ و یا کاشی های تزئینی به طور خلاقانه ای این دیوارها را مزین کنید یا این که می توانید عکس های خانوادگی خود را روی یک طرف یا هر دو طرف آن نصب کنید. شما همچنین می توانید دکوری های تزئینی مثل گلدان و ساکولنت ها را در فضای تعبیه شده در این دیوار قرار دهید. این کار نمای ظریف و شیکی به فضای شما می دهد.

ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاقساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاقاستفاده از پارچه ها و پرده ها

بسیاری از صاحبخانه ها فکر می کنند که پرده ها فقط برای آویختن و پوشاندن پنجره ها و دیوارها استفاده می شود اما این واقعا درست نیست چرا که می توان از آن ها به عنوان دیوارهای تقسیم استفاده کرد که یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای این منظور هستند. با پرده ها به سادگی و بدون زحمت زیاد می توان فضای اتاق یا نشیمن را به دو فضای مجزا تفکیک کرد. به غیر از استفاده ی پرده ها به عنوان دیوارهای تقسیم آن ها همچنین این امکان را فراهم می آورند تا از اتاق های دیگر نور به خوبی به قسمت پشت پرده برسد در صورتی که اگر به جای پرده یک دیوار معمولی قرار می دادید اتاق پشت دیوار کاملا تاریک می ماند. اگر می خواهید خلاقانه تر عمل کنید می توانید تزئینات و آویزهایی به پرده ی خود بیاویزید تا نمای شیک تر و مجلل تری داشته باشند.

ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاقاستفاده از قفسه ها به عنوان دیوار تقسیم

یکی از روش های عالی برای تقسیم بندی فضاها استفاده از قفسه ها و شلف ها برای این منظور است. قفسه های باز کتاب بهتر عمل می کنند از این نظر که این امکان برای شما فراهم می آید تا بتوانید اشیاء دکوری و زینتی خود را به بهترین نحو در طبقات آن به نمایش بگذارید. همچنین هنگامی که تصمیم گرفتید فضای خود را به حالت قبلی و بدون تفکیک فضا دربیاورید به سادگی می توانید مکان قفسه ها را عوض کنید و آن ها را در جای دیگری از منزل تان قرار دهید.

ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاق ساده ترین دیوارهای تقسیم کننده اتاق

با روش های بالا شما می توانید هم طراحی منزل خود را ارتقا دهید و هم فضای خود را بدون وقت و هزینه ی زیاد به دو فضای مجزا تفکیک کنید. این ایده ها مخصوصا برای کسانی که در آپارتمان های کوچک زندگی می کنند که آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی در امتداد هم هستند بسیار مفید و کاربردی هستند.

دیوارهای تقسیم کننده اتاق
دیوارهای تقسیم کننده اتاق
دیوارهای تقسیم کننده اتاق
دیوارهای تقسیم کننده اتاق
دیوارهای تقسیم کننده اتاق
دیوارهای تقسیم کننده اتاق
دیوارهای تقسیم کننده اتاق
دیوارهای تقسیم کننده اتاق

در حالی که آن ها در خانه های کوچک مفید و کاربردی هستند اما این دیوارها در فضاهای بزرگ پلان باز نیز برای تفکیک فضاها از نظر بصری به خوبی عمل می کنند.

منبع: decoist

 

در رابطه با این مطلب بیشتر بخوانید:

پاراوان در دکواسیون داخلی ؛ نقش زیبایی و حریم در کنار هم

ایده هایی برای دیوارهای جدا کننده دست ساز

دیوار متحرک برای بزرگ کردن فضای یک آپارتمان ۳۶ متری

 

پویانو را در اینستاگرام دنبال کنید

به کانال تلگرام پویا نو بپیوندید