دکور خانه های کوچک و توصیه های آن

دکور خانه های کوچک و توصیه های آن

دکور خانه های کوچک : امروزه هرچه ساختمان ها بزرگ تر می شوند، داخل منازل کوچک تر می شود؛ اما از کوچکی و نقشه نامناسب خانه خود ناراحت نباشید! اکنون دکور کردن خانه های کوچک راحت تر و به صرفه تر است. اجازه ندهید که کوچک بودن خانه تان شما را از استفاده کردن از لوازم صحیح غافل کند؛ زمانی که از لوازم مناسب استفاده کنید، خانه کوچک شما از خانه های بزرگ تر، کاربرد بیشتری خواهد داشت.

اکنون توصیه هایی برای دکور کردن صحیح خانه کوچک شما ارائه خواهد شد. با پویانو همراه باشید:

مبلمان چسبیده به زمین را انتخاب نکنید.

در ابتدا به این موضوع توجه داشته باشید که باید از انتخاب مبلمان حجیم  با سایز بزرگ اجتناب کرده و بهتر است که مبل هایی با ساز کوچک را ترجیح بدهید. به جای مبل هایی که به طور کامل به زمین چسبیده اند باید صندلی های پایه دار را انتخاب کنید و با استفاده از میزهای جلومبلی فلزی با روی شیشه ای، روشنایی و شفافیت را در خانه حفظ کنید. به جای کمد و کتاب خانه های بزرگ و حجیم، از طبقه های چوبی ای که به طور مستقیم بر روی دیوار نصب می شوند استفاده کنید، این گونه فضای روی زمین اشغال نخواهد شد. در مورد پرده ها، باید از مدل هایی استفاده کنید که ارتفاع سقف را بلند تر نشان ندهند، یعنی پرده هایی را انتخاب کنید که از سقف تا روی زمین ارتفاع داشته باشند و هرگز از پرده های کوتاه استفاده نکنید.

انعکاس در دکور خانه های کوچک :

رنگ های روشن باعث می شوند تا اتاق بزرگ تر به نظر برسد. زمانی که رنگ های مناسب در یک مکان قرار بگیرند می توانید فضایی بزرگ و جالب ایجاد کنید. نکته مهم این است که خانه به چه اندازه نورگیر است. تا جای ممکن از استفاده کردن از لوازم غیر ضروری اجتناب کرده و برای ایجاد گرما بر روی دیوار ها از کاغذ دیواری، رنگ های تزئینی و آینه استفاده کنید. انعکاس در مکان های کوچک بسیار با اهمیت است. در معماری برای این که سقف را بلند تر و خانه را بزرگ تر نشان داده و فضای شیکی را ایجاد کنید، باید از آینه بهره ببرید. انعکاس یکی از مهم ترین نکات دکوراسیون است. زمانی که در یک اتاق آینه هایی را در مقابل یکدیگر قرار دهید فضای بسیار باز و بزرگی به دست خواهید آورد.

از نقاط خالی بهره ببرید.

زمانی که می خواهید رنگ  آمیزی خانه خود را انجام دهید به این نکته توجه داشته باشید که اگر رنگ دیوار ها و مبلمان به هم نزدیک باشند فضای خانه بزرگ تر به نظر خواهد رسید. در فضاهای کوچک از پارچه هایی با طرح های درشت اجتناب کنید.وسایلی را که باید در داخل کمد ها قرار بگیرند را در نظر بگیرید. برای پنهان کردن این اشیاء و ایجاد فضای مورد نیاز آن ها، می توانید از نقاط خالی خانه استفاده کنید. زمانی که داخل کمد ها را بر اساس نیاز خود طراحی کنید، فضای مرتب تری به دست خواهید آورد. این گونه احتمال این که جای کافی برای اشیاء خود نداشته باشید وجود ندارد. مهم این است که بدانید چه چیزی را کجا قرار خواهید داد و از تمام نقاط خالی خانه بهره ببرید. رنگ کمد ها را نیز با دیوار ها یک رنگ کنید تا دیوار و کمد با هم یکی شده و فضای بازتری به دست بیاورید.

دکور خانه های کوچک با چراغ ها:

چراغ از مهم ترین نکاتی هستند که باید به آن ها توجه کنید. حتما از لامپ هایی با نور آفتابی استفاده کنید، این گونه فضای خانه گرم تر خواهد شد. در انتخاب چراغ ها از چراغ هایی با سایز های بزرگ اجتناب کنید. استفاده از آباژور و چراغ های تزئینی بهتر است، زیرا لوستر هایی که از سقف آویزان می شوند باعث می شوند تا سقف کوتاه تر دیده شود.