دکوراسیون داخلی با ترندهای محبوب سال

دکوراسیون داخلی با ترندهای محبوب سال

دکوراسیون داخلی با ترندهای محبوب سال ؛ شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که ترندهای محبوب هر سال را دنبال کرده و همیشه به دنبال به روز بودن و به اجرا درآوردن جدیدترین ایده ها باشید. اگر اینطور است، پیشنهاد می کنم به خواندن این مطلب ادامه دهید.

ترندهای دکوراسیون داخلی معمولا به سرعت عوض می شوند و می توان ادعا کرد که طراحی داخلی فضاهایی که ما در آن ها وقت گذرانده و زندگی می کنیم، نیز به اندازه پوشاکی که بر تن می کنیم، مدام با تغییر رو به رو است. ترندهای دکوراسیون داخلی با عوض شدن فصل نیز تغییر کرده و شکل و شمایل جدیدی پیدا می کنند و به همین خاطر است که اگر کسی بخواهد مطابق با این ترندها پیش رفته و دکوراسیون فضای مورد نظرش را با جدیدترین تغییرات همسو سازد، باید از همه جزئیات آن چه در لا به لای رفت و آمد این ترندها می گذرد، آگاه شود.

در این مطلب، ما سعی داریم به ترندهای کلی تر بپردازیم که در طول یک سال محبوب هستند. برای مثال در سال ۲۰۱۷ با یک سری از ترندها رو به رو بوده و هستیم که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. این ترندها و نحوه اجرای آن ها در دکوراسیون داخلی منزل، موضوع این مطلب را تشکیل می دهند. امیدواریم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

از لوازم دکوری با روکش چوب پنبه استفاده کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چوب پنبه قسمتی از ترند امسال را تشکیل می دهد. بله، چوب پنبه که شاید به نظر شما فقط یک عنصر عملکردی باشد، می تواند در نقش دکوراتیو ظاهر شده و به یک تفاوت شاخص منجر شود. اگر می خواهید با ترندهای محبوب امسال همراه شوید و فضای منزل خود را به رنگ و روی دیگر در بیاورید، می توانید از لوازم دکوراتیو چوب پنبه ای استفاده کنید. اگر خودتان هم دستی در هنر داشته باشید، می توانید با اضافه کردن روکشی از چوب پنبه به وسایل قدیمی تان چنین ظاهری به آن ها بدهید و صاحب یک دست وسیله دکوری مطابق ترند امسال شوید.

اشکال هندسی را به دکوراسیون وارد کنید

یکی دیگر از ترندهایی که امسال حسابی جنجال به پا کرده و طرفداران آن بسیار زیاد شده اند، استفاده از اشکال هندسی در طراحی داخلی است. اشکال هندسی از قدیم در نقش و نگارهای به کار رفته در معماری ساختمان ها دیده می شدند و همواره جزو الگوهای محبوب بوده اند؛ اما امسال بعد از گذشت مدتی طولانی باز دوباره پایشان به طور جدی به طراحی داخلی بسیاری از فضاها باز شده است. نمونه های این ترند را می توان در الگوی به کار رفته در کفپوش ها و دیوارکوب ها، فرش ها، کاغذ دیواری ها و حتی تابلوها و لوازم دکوری منزل دید که به خوبی جای خود را در میان دیگر الگوها باز کرده اند.

جنس وسایل منزل را به مس تغییر دهید

مس هم از آن دسته مواردی است که می توانید به عنوان یک تغییر اساسی برای فضای داخلی منزل خود در نظر بگیرید. مس متریالی است که احتمالا شما را به قدیم و حال و احوال دوران های گذشته می برد و شاید برایتان عجیب به نظر برسد که دوباره و در عصر حاضر توانسته محبوبیت خود را بازیابد. به هر حال، امسال سال مبلمان و لوازم مسی است. اگر ظروف مسی کهنه خود را هنوز در جایی از منزل نگهداری می کنید، می توانید برای همراهی با ترند امسال، آن ها را بیرون کشیده و دوباره مورد استفاده قرار دهید. تقریبا هر وسیله مسی که بتوانید در فضای منزل خود قرار دهید، ترند محبوب امسال را به نمایش خواهد گذاشت.

روکش مبل های خود را مخمل انتخاب کنید

برای کسانی که به دنبال مد امسال دکوراسیون داخلی با ترندهای محبوب سال بوده و خرید مبلمان منزل خود را نیز بر مبنای ترندهای روز قرار داده اند، مخمل می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. مبل های مخمل که امسال حسابی در میان انواع دیگر خوش می درخشند و به نوع دیگری جلب توجه می کنند، جزو ترندهای محبوب به شمار می آیند. اگر می خواهید به خرید مبل بروید و به دنبال یک مدل درست و حسابی هم هستید، به شما پیشنهاد می کنم مخمل را امتحان کنید. مخمل با جذابیت خاص و منحصر به فرد خود می تواند فضای نشیمن شما را بسیار شیک و برازنده جلوه بدهد. شما می توانید با تغییر روکش مبل های قدیمی خود نیز به نتیجه مشابهی برسید.

فضای استراحت خود را از آرامش لبریز کنید

این مورد شاید بیشتر شبیه روش های روانشناسانه برای داشتن زندگی بهتر باشد، اما به هر حال جزو ترندهای سال جای می گیرد. امسال هر چیزی که موجب سلب آرامش شما شده و افکارتان را مغشوش و به هم ریخته می سازد، باید از فضای استراحت شما رخت بربندد. هر چه باشد، فضای خواب شما باید جایی برای بازیافتن انرژی از دست رفته باشد و هیچ درست نیست چنین فضایی را به دست انرژی منفی بسپارید. به همین خاطر است که باید در هم ریختگی و شلوغی را از فضای اتاق خود زدوده و وسایل الکترونیکی را نیز تا حد ممکن از آن جا دور کنید. فضا را با استفاده از نور مناسب، رنگ های روشن و روش های آرامش بخش به بالاترین میزان آرامش برسانید.

محیط بیرون را به داخل منزل بکشید

از دیگر کارهایی که باید برای همسو شدن با دکوراسیون داخلی با ترندهای محبوب سال انجام دهید، به داخل کشیدن محیط بیرون منزل و ارتباط برقرار کردن هر چه بیشتر با فضای خارجی است. این یعنی باید خود را از شر سلول شخصی تان خلاص کنید و کمی با آن چه در بیرون فضای منزل تان می گذرد، همراه شوید. اگر منزل شما دارای تراس یا ایوان است و یا به حیاط راه دارد، می توانید از این امتیاز استفاده کرده و فضای داخلی منزل تان را تا جایی که می توانید با بیرون ارتباط دهید. سعی کنید نشیمن خود را به نزدیکی پنجره ها کشیده و آن ها را باز نگه دارید. همچنین می توانید یک فضای دورهمی کوچک در بالکن به وجود بیاورید که با محیط خانه در ارتباط مستقیم باشد.

فضای سبز منزل تان را مهمان تراریوم کنید

استفاده از تراریوم یکی از جدیدترین روش های نگهداری از گیاهان در محیط داخلی منزل است. با ساخت تراریوم و کاشت گیاهان محبوب خود در آن می توانید یکی از به روز ترین ایده های نگهداری از فضای سبز را در فضای منزل خود به اجرا درآورید. تراریوم ها محفظه های شیشه ای کوچکی هستند که نقش گلخانه را در مقیاسی بسیار کوچک تر ایفا می کنند. این محفظه ها می توانند گیاهانی با جثه های کوچک را در خود نگهداری کرده و در عین حال شما را از شر آبیاری های مداوم رها کنند. این محفظه ها آبی را که از روی سطح گیاهان تبخیر می شود طی میعان به آن ها باز می گردانند و به این طریق آبیاری خودکار انجام می دهند.

گیاه آلوئه ورا را به منزل خود دعوت کنید

آلوئه ورا یکی از آن گیاهانی است که حیف است در منزل خود نداشته باشید. این گیاه کم توقع قادر است در شرایط جوی گوناگونی زندگی کند و علاوه بر این که می توانید به سادگی از آن مراقبت کنید، این امتیاز را نیز صاحب خواهید بود که از قابلیت های درمانی آن نیز بهره مند شوید. ژل آلوئه ورا می تواند برای مصارف گوناگونی به کار آمده و از این رو می توان گفت انتخاب آلوئه ورا به عنوان یکی از گیاهان خانگی می تواند مزیت دیگری نیز علاوه بر زیبایی فضای زندگی تان داشته باشد. به همین خاطر است که به شما پیشنهاد می کنم این ترند را دست کم نگیرید و یک گیاه آلوئه ورا برای خود تهیه نمایید.

دکوراسیون داخلی با ترندهای محبوب سالنمای آجری دیوار را اکسپوز بگذارید

جالب است بدانید که برخی نماهای مرسوم در ترندهای دکوراسیون داخلی امسال بسیار عجیب هستند. برای مثال، در ترندهای امروزی به دیوارهای دارای متریال های اکسپوز توجه خاصی می شود. یک دیوار آجری که نه رنگ زده شده و نه با پوشش دیگری روکش شده است، می تواند نمونه خوبی برای بیان این ایده باشد. شما می توانید یکی از دیوارهای سالن نشیمن خود را به همان شکل که هست رها کرده و فکر پوشش دادن آن با گچ و رنگ را از ذهن خود بیرون برانید. به این طریق می توانید جذابیت نهفته آجر را به دکوراسیون داخلی خود اضافه کنید و این دقیقا همان چیزی است که ترند امسال می طلبد.

 

 

 

دکوراسیون داخلی با ترندهای محبوب سال

تحریریه پویانو