10 مورد درباره دکوراتورهای طراحی داخلی که نمی خواهند شما بدانید

10 مورد درباره دکوراتورهای طراحی داخلی که نمی خواهند شما بدانید

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی ؛ آیا دیگر نمی‌توانید با مبلمان کهنه و خم شده، پرده‌های آفتاب سوخته و رنگ پریده یا کابینت‌های پوسته پوسته کنار بیایید و زندگی کنید؟ پس زمان تغییر دکوراسیون منزل تان فرا رسیده است. پتانسیل و گزینه‌هایی که همراه پروژه تغییر دکوراسیون و بازسازی هستند می‌توانند بسیار هیجان انگیز باشند اما زمانی که بحث تدارکات پیش می‌آید مسئله دشوار می‌شود.

درحالی که برخی صاحبخانه‌ها ایده و الگوهایی از پیش تعیین شده برای طراحی خود دارند ولی بدین معنا نیست که در قرار دادن همه آن ها کنار هم و دست یابی به دکوری بی‌نقص  نیز مهارت دارند.

این جاست که صحبت از متخصصان طراحی به میان می‌آید. این زمانی است که باید با یک دکوراتور طراحی داخلی قرارداد ببندید.

 

زمانی که شما ایده‌های مطلوب زیادی دارید ولی نمی‌توانید انتخاب های خود را محدود کنید یا بالعکس می‌خواهید تغییر دکوراسیونی در منزل تان انجام دهید اما دقیقا نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید این جاست که نیاز به دکوراتورهای طراحی داخلی ضروری می‌شود.

زمانی که مسئله ایده پیدا کردن و اجرا کردن آن ها در خانه شما مطرح می‌شود طراحان داخلی یا دکوراتورها منابع بسیار خوبی هستند. با این حال طراحی داخلی هم یک نوع معامله و کسب و کار است و قطعا ترفندهایی برای این تجارت هم وجود دارد. در این جا 10 موردی که باید قبل از باز کردن درب منزل تان به روی متخصصان طراحی آن ها را بدانید آورده شده است.

 

1) متخصصان حرفه‌ای طراحی ارتباطات و تعاملات زیادی دارند

طراحی داخلی یک نوع کسب و کار و البته یک نوع کسب وکار خلاقانه است اما همچنان هسته مرکزی آن تجارت می‌باشد. زمانی که با یک طراح داخلی قرارداد می‌بندید باید به آن به چشم یک معامله نگاه کنید. این بدان معنی است که مصاحبه با متقاضیان بالقوه ضروری است.

از آن جا که شبکه ارتباطی و تعاملات بخش بزرگی از موفقیت هر کسب و کار را تشکیل می‌دهد شما بهتر است طراحانی را استخدام کنید که سابقه طولانی در کسب و کارشان داشته و از این رو ارتباطات و تعاملات زیادی دارند.

موقعی که بحث تخفیف گرفتن و کاهش هزینه ها پیش می‌آید طراحانی با روابط قوی منابع بسیار خوبی هستند. یک طراح داخلی تازه کار و مبتدی ممکن است سعی بر مبالغه بر روابط خود داشته باشد چرا که آن‌ها نمی‌خواهند شما بدانید که فاقد پشینیه و سابقه در این کسب و کار هستند.

برای اطمینان خاطر یافتن از طراح داخلی مورد نظر بپرسید چه شرکت هایی را برای خرید محصولات خاصی مانند کفپوش و پیشخوان آشپزخانه می‌شناسد. این ها محصولات گران قیمتی هستند اما اگر از طراح داخلی با روابط قوی کمک بگیرید امکان تخفیف و کاهش قیمت وجود دارد.

گذشته از تخفیف ها، طراحان داخلی که ارتباط قوی دارند می‌توانند راهکارهای صحیحی را به شما ارائه بدهند. برای مثال اگر شما به دنبال ساخت یک پلکان تر و تمیز در خانه خود هستید یک طراح با روابط عمومی بالا ممکن است شخصی را که به دنبال آن برای این کار هستید را بشناسد.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

2)بحث در مورد بودجه در ابتدا

درحالی که این خوب است که فکر کنید طراح داخلی شما صرفه جویی در بودجه شما را در مد نظر دارد اما همیشه هم این طور نیست مگر در مواردی که شما به وضوح در مورد محدودیت های پولی خود در ابتدا بحث کرده باشید، آنگاه طراح داخلی شما به سراغ انتخاب هایی می‌رود که با آن بودجه مورد نظر بهترین کیفیت و ساختار را دارا می‌باشد. پایان کار ویژگی آن ها را را بازتاب می‌دهد، البته باید بدانید که طراحان می‌خواهند جلوه لوکس و قابل تحسینی را در پایان به شما تحویل بدهند که همین به طور بالقوه باعث افزایش صورت حساب شما فراتر از بودجه تعیین شده می‌شود و مجبور به پرداخت هزینه بیشتر می‌شوید مگر این که در ابتدا حداقل و حداکثرهای میزان بودجه خود را به روشنی تعیین کرده باشید.

اگر شما طراح داخلی مناسبی انتخاب کرده باشید آن ها به شما ایده هایی می‌دهند در مورد این که کدام تغییرات در پلن طراحی شما لازم الاجرا هستند تا شما را در باقی ماندن در حدود بودجه تان کمک کند.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

3)از اولویت های خود چشم پوشی نکنید

طراح داخلی شما یک کارمند و البته یک انسان با سلیقه و انتخاب‌های خاص خودش است. اگر شما دست او را در انتخاب ها بیش از حد باز بگذارید بعد از مدت کوتاهی متوجه می‌شوید که خانه شما بر اساس سلایق و ویژگی های مورد علاقه طراح تان ساخته شده است نه خود شما.

به علاوه این نشانه‌ای از کیفیت ضعیف کار یک طراح است چرا که کار اصلی آن ها طراحی برای شماست نه برای خودشان. طراحان داخلی ممکن است دوست نداشته باشند اتاق‌هایی را طراحی کنند که به نظرشان زشت می‌آید و یا با سلیقه آن ها همخوانی ندارد اما باید بپذیرند که این بخشی از کار آن هاست و نباید سلایق خود را وارد کار کنند.

پس باید ابتدا قبل از این که طراح داخلی شما بخواهد سرگرمی ها و علایق خودش را در کار وارد کند در مورد این که چه چیزهایی در دکوراسیون خود دوست دارید بحث کنید. عکس های اتاق‌هایی که دوست دارید، رنگ هایی که می‌پسندید و پارچه هایی که از دیدن شان حظ می‌کنید را به طراح خود نشان دهید. این مهم است که به روشنی درخواست ها و نیازهای خود را بیان کنید و مطمئن شوید که آن همان چشم اندازی است که در نتیجه نهایی به دست می‌آید.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

4) استخدام افراد بهتر با مبلغ کمتر

فقط به این خاطر که طراحان ادعا می‌کنند بهترین هستند بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید شخصی با همان میزان استعداد را با کارمزد کمتر پیدا نکنید. دانشجویان طراحی داخلی اغلب پروژه هایی را برای اعتبار در دانشگاه می‌گیرد و خدمات با کیفیتی را با نصف قیمت انجام می‌دهند. اما به یاد داشته باشید آن ها در ابتدای کار هستند بنابراین ارتباطات و تعاملات زیادی نگرفته‌اند که بتوانند همچون حرفه ای‌ها کار تحویل بدهند.

از دوستان خود بپرسید که کدام شان تا به حال طراح داخلی استخدام کرده است. باید قبل از قرارداد نمونه کارهای هر طراح را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایده های آن ها با انتظارات شما همخوانی دارند.

برای استخدام یک دکوراتور خوب وقت بگذارید. البته در پیدا کردن طراح داخلی که بتواند ایده های شما را به نحو احسن و در محدوده بودجه شما پیاده سازی کند این ضرب المثل را هم در نظر داشته باشید که «هر چه قدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری».

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

5) از نه گفتن خجالت نکشید

درحالی که ممکن است آسان نباشد که به طراحان بگویید آن چه را که انجام داده اند دوست دارید، اما طراحان شما نباید از این حرف دلخور شوند. شما دارید روی پروژه ای هزینه می‌کنید که باید دوست داشته باشید و کار آن ها این است که مطابق میل شما کار را تحویل بدهند. اگر آن ها چیزی به دکوراسیون خانه اضافه کردند که دوست نداشتید با اعتماد به نفش این را گوشزد کنید. درحالی که طراح داخلی ممکن است با انتخاب طراحی شما موافق نباشد، اما این شما هستید که تصمیم نهایی را می‌گیرید. به یاد داشته باشید این پروژه طراحی خانه شماست، نه خانه طراحان، بنابراین در نهایت تصمیم شماست که تعیین می‌کند چه چیزی باید در دکوراسیون بماند و چه چیزهایی حذف شود.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

6) پرداخت در ازای بخشی از کار

نیازی نیست که حتما طراحان داخلی را برای یک پروژه کامل استخدام کنید. ممکن است زمانی برای مشورت در مورد پیشخوان و کابینت آشپزخانه از یک طراح کمک بگیرید در این مواقع می‌توانید بخشی از هزینه کل دکوراسیون آشپزخانه را پرداخت کنید. موقعی که بحث طراحی حرفه ای پیش می‌آید گول این حرف طراح را نخورید که نمی‌توانید خودتان به خوبی لوازم و متریال مورد نیاز خود را انتخاب کنید. این پروژه شماست و می‌توانید آن را به شیوه دلخواه خودتان تکمیل کنید. فقط باید مطمئن شوید که همه چیز را در ابتدا توی قرار داد ذکر می‌کنید و بعد به امضای طرفین می‌رسانید.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

7) پروژه خانه شما ممکن است اولویت اول آن‌ها نباشند

طراحان داخلی ممکن است به شما بگویند که پروژه شما در اولویت آن هاست اما احتمال این هست که آن ها سرشان بسیار شلوغ باشد و خانه شما در انتهای لیست کاری بلندی از مشتریان قرار گرفته باشد. برخی از آن ها نسبت به شما احترام بیشتری قائل هستند و وقت و توجه بیشتری به کار شما می‌دهند.

به همین دلیل مطمئن شوید که خطوط ارتباطی مشخصی با آن ها دارید. ممکن است روزی سر آن ها گرم پروژه های دیگر باشد و شما بخواهید با آن ها تماس برقرار کنید.

علاوه بر این، بهتر است مطمئن شوید که حتی اگر شما تنها مشتری آن ها نیستید، آن ها شما را مشتری مهمی می‌دانند. چک کردن ارجاعات می‌تواند شما را در این که از اولویت بالایی برای آن ها برخوردار هستید مطمئن کند.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

8) هیچ نیازی نیست که همه مبلمان و اثاثیه جدید و نو باشند

درحالی که درخواست کردن از شما برای خریدن همه چیز نو و جدید موعد پرداخت بزرگی برای طراح شما فراهم می‌کند، اما گاهی اوقات چیزهایی که اکنون در منزل تان دارید نیز به کارتان می‌آید. برای مثال یک گلدان عتیقه ممکن است به استند قاشق زیبایی در آشپزخانه تبدیل شود یا یک کمد قدیمی را می توان برای تبدیل شدن به سینک یا کابینت حمام به لوله کشی مجهز کرد.

قبل از این که آن ها چیز جدیدی سفارش بدهند، باید در مورد اشیائی که می‌خواهید برای استفاده دوباره در خانه تان ظاهرشان را نو کنید بحث کنید. علاوه بر این، فروشگاه های عتیقه فروشی و دست دوم فروشی هایی هستند که می‌توانید محصولات مشابه را با قیمت کمتر خریداری کنید. فقط ممکن است به اندکی سنباده کاری یا رنگ کاری نیاز داشته باشید تا زیبایی اصلی آن ها را بازگردانید.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

9) آن ها ممکن است ایده های طراحی شما را دوست نداشته باشند

طراحان داخلی در نهایت باید اتاق یا خانه ای را به شما تحویل بدهند که طراحی آن را دوست دارید اما همیشه این بدان معنا نیست که آن ها از طراحی شان راضی هستند. درست همانند شما که ممکن است از همه ایده های آن ها خوشتان نیاید طراح داخلی شما نیز ممکن است از چیزی که شما انتخاب کردید راضی نباشد. در این مواقع با آن ها مشاجره نکنید ولی اگر سعی کردند شما را به انتخاب دیگری سوق بدهند تعجب نکنید. درحالی که برخی از ایده هایی که شما دارید ممکن است با طرح کلی اتاق شما همخوانی نداشته باشد اما ممکن است برخی از آن ها نیز عالی باشد. اجزا و عناصری که برای شما از درجه اهمیت زیادی برخوردار هستند را تعیین کنید سپس پایه و مبنای طراحی خود را روی آن ها قرار دهید.

درباره دکوراتورهای طراحی داخلی
درباره دکوراتورهای طراحی داخلی

10) بودجه و هزینه ها را به می‌توان به حداقل رساند

طراحان داخلی بهترین ها را برای خانه شما در نظر می‌گیرند و آن همیشه با بودجه محدود شما سازگار نیست. خبر خوب این است که می توانید  بودجه و هزینه ها را به حداقل برسانید در عین حال که به پایان کاری شگفت انگیز و درخور تحسین دست پیدا می‌کنید.

برای مثال اگر طراح شما خریداری پرده های جدید را پیشنهاد داد، لحظه ای پرده‌های مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت را از نظر بگذرانید. اگر طراح تان پرده های با پارچه های لوکس و بلند از کف تا سقف را پیشنهاد داد که فراتر از بودجه درنظر گرفته شما بود، آن گاه استفاده از شید های رومی کم هزینه تر با قیمت مشابه همان پارچه را در نظر بگیرید. در نتیجه، بودجه خود را از این که صرفا روی پارچه سرمایه گذاری شود حفظ کرده اید. این همان تصوری است که می‌توان در دیگر بخش های خانه نیز نظیر کابینت های آشپزخانه در نظر گرفت. کابینت های سفارشی جلوه های منحصربه فردی دارند اما آن ها بسیار گران تر از کابینت های معمولی هستند. می‌توانید کابینتی معمولی خریداری کرده و درب های آن ها را با نمونه های شیک عوض کنید تا ظاهری شبیه کابینت های سفارشی داشته باشند.

درک این ترفندها باعث می‌شود که ارتباط شما و طراح تان دوستانه و روشن باشد. اگر رابطه قوی برقرار کنید و درک کنید که اساس و مبنای تجارت و معاملات چیست آن گاه از نتیجه نهایی مطلوبی که با کمترین هزینه ممکن توانسته‌اید به آن دست یابید شگفت زده می شوید.

درحالی که طراحان داخلی افراد ماهر و با تجربه ای در کارشان هستند اما باید همیشه به یاد داشته باشید که این یک معامله است و باید همانند معامله با آن رفتار کنید. بنابراین احساسات خود را کنار بگذارید و با طراح خود یک معامله واقعی انجام دهید. معامله ای که در پایان همه راضی باشند و نتیجه آن طراحی دکوراسیون پایدار و ماندگاری باشد که شما برای سال ها آن را دوست خواهید داشت.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی