خوابگاه دانشجویی – احیای بهره وری فضایی – سایت پویانو

خوابگاه دانشجویی – احیای بهره وری فضایی – سایت پویانو

طراحی و معماری آپاراتمان های دانشجویی در هنگ کنگ

در شهرهای با ازدحام زیاد مانند شهر هنگ کنگ این پروژه در آن انجام شده است , پیدا کردن یک مسکن دانشجویی برای اجاره , یک مبارزه ی واقعی است و قیمت گذاری آن ها هم که یکی مشکل واقعی محسوب می شود. اما در حال حاضر , شیوه های معماری و طراحی شروع به پیدا کردن راه حل هایی برای حل این مشکل است.

Student-apartment-in-Hong-Kong-central-table
خوابگاه دانشجویی

دفتر معماری LYCS در سال 2010 تاسیس شد و در یافتن راه حل های خلاقانه برای حل مشکلات ساده و اساسی متخصص است. اگر چه طراحی پروژه های مسکونی با کیفیت , هتل های پنج ستاره , کلاب , ساختمان های اداری سبز با انرژی کارامد و گالری های هنری را برعهده داشته اند , تیم طراحی مسئول تبدیل یک هتل به مجتمع مسکونی برای دانشجویان قرار گرفت.

Student-apartment-in-Hong-Kong-interior-design-overall
خوابگاه دانشجویی

هدف این پروژه , ارائه ی راهکاری کارامد برای حل مشکل اجاره ی مسکن در شهر های بسیار شلوغ و پر جمعیت کشور چین است. این ساختمان در حاضر به اسم پردیس هنگ کنگ نامیده می شود و شامل 48 واحد مسکونی باز سازی شده برای دانش جویان است.

در طول اجرای تغییرات , یک سری از پارتیشن بندی های موجود حذف شدند. در طرح اصلی این دو اتاق جدا از هم بودند اما طرح جدید , فضا را برای قرار دادن یک میز مرکزی که می تواند یک عنصر اصلی در یک اتاق جمعی یا فضای مطالعه باشد , مهیا می کند.

Student-apartment-in-Hong-Kong-loft-bed-and-desk
خوابگاه دانشجویی

مساحت هر یک از اتاق ها در این مجتمع مسکونی حدود 27 متر مربع یا 290 فوت مربع است. زیاد نیست اما فضای کافی را برای دانش جویان که احساس راحتی کنند , فراهم می کند. برای اینکه اتاق ها را تا جایی که ممکن است کاربردی کنند , طراحان یک سری ترفند های اختصاصی را در نظر گرفته اند. تخت خواب روی یک صفحه ی تخت و بالاتر از سطح زمین قرار دارد و برای دسترسی به آن یک نردبان فلزی قرار گرفته است. پرده برای حفظ حریم خصوصی , پریز برق , تورفتگی هایی داخل دیوار برای نگه داری وسایل کوچک و یک چراغ مطالعه.

Student-apartment-in-Hong-Kong-window-desks
خوابگاه دانشجویی

زیر هر تخت , یک میز تحریر قرار داده شده است که فضای راحت شخصی را برای هر دانشجو در مقابل پنجره فراهم می کند. هر کدام از واحد ها , آشپزخانه و حمام مجزا دارند. این آپارتمان ها کوچک ولی مدرن و راحت هستند.

Student-apartment-in-Hong-Kong-plan
خوابگاه دانشجویی

 

منبع: homedit

گرداوری و ترجمه در تحریریه پویانو