خنک کردن خانه با راه های ساده و ارزان در فصل گرما!

خنک نگه داشتن خانه

خنک کردن خانه با راه های ساده و ارزان در فصل گرما!

زمانی که هوای بیرون گرم می شود، دمای داخل خانه نیز به میزان آزار دهنده ای افزایش می یابد. در این شرایط راه های بسیاری برای خنک تر کردن هوای خانه وجود دارد. اگر در منزل اجاره ای زندگی می کنید و نمی توانید وضعیت تهویه و خنک کنندگی خانه را تغییر دهید، چندین روش برای ایجاد فضایی راحت و خنک برای زندگی وجود دارد. برای این که راه های ساده و ارزان برای خنک کردن خانه را بدانید با پویانو همراه باشید:

  1. در ها را باز کرده و یا ببندید.

بر اساس نوع و شرایط تهویه مکان و یا برای کنترل کردن ورود و خروج هوای خنک، ممکن است که نیاز باشد درب ها را باز کرده و یا ببندید.

برای مثال، زمانی که خانه ای با یک اتاق خواب دارید، لازم است که برای خنک کردن خانه دستگاه خنک کرده (فن کویل) اتاق را نیز روشن کنید. در این شرایط درب اتاق خواب را باز بگذارید تا هوای خنک در جریان باشد و وارد سایر مکان های خانه نیز بشود.

اما اگر می خواهید که اتاق خواب برای شب و زمان خواب به اندازه کافی خنک باشد، در این شرایط درب اتاق را در طول روز بسته نگه دارید.

  1. پنجره ها را باز کرده و یا ببندید.

اگر از دستگاه های خنک کننده در خانه استفاده می کنید، باید پنجره ها را بسته نگه دارید، در غیر این صورت قبض برق بیشتر از میزان انتظار شما خواهد شد. زمانی که هوای بیرون کمی خنک تر می شود، برای مثال بعد از غروب خورشید، دستگاه خنک کننده را خاموش کرده و پنجره ها را باز کنید و این گونه از هوای خنک بیرون بهره ببرید.

خنک نگه داشتن منزل با راه های ساده و ارزان

  1. برای خنک کردن خانه از ورود نور آفتاب جلوگیری کنید.

در روز های گرم و آفتابی برای صرفه جویی در انرژي و حفظ خنکی خانه، پرده ها و یا کرکره های پنجره ها را بسته نگه دارید. در این صورت زمانی که با استفاده از دستگاه های خنک کننده هوای داخل را خنک می کنید، در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و هوای گرم را پشت پنجره ها نگه خواهید داشت.

همچنین زمانی که می خواهید از خانه خارج شوید نیز پرده ها و پنجره ها را ببندید تا هوای خنک در خانه باقی بماند.

  1. فن کويل ها را بر رو حالت خنک کننده تنظیم کنید.

بسیاری از افراد از فن کویل های سقفی استفاده می کنند، اما گاهی پیش می آید که این افراد نمی دانند که در فصل گرما باید این دستگاه ها را بر روی حالت خنک کننده تنظیم کنند. اگر از فن کویل سقفی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که در حالت خنک کننده قرار داشته باشد.

  1. مبل ها را از دستگاه خنک کننده دور نگه دارید.

مراقب باشید که مبل ها، میز ها و کمد های بزرگ را در مقابل و یا کنار دستگاه های خنک کننده قرار ندهید. برای این که دستگاه خنک کننده بتواند هوای خنک را به اطراف و روبرو ارسال کند باید فضای باز و کافی در اطراف آن وجود داشته باشد. در حالت ایده آل این فاصله باید به میزان 45 درجه باشد.

خنک نگه داشتن منزل با راه های ساده و ارزان