خرید مبل ال : 7 نکته که در خرید مبل L که باید به آنها در دکوراسیون خانه توجه کنید.

خرید مبل ال : 7 نکته که در خرید مبل L که باید به آنها در دکوراسیون خانه توجه کنید.

خرید مبل ال : مبل ال که معمولا برای خانه ها و سالن های کوچک ترجیح داده می شود، علاوه بر راحتی، کارآمد نیز هست. این مدل مبلمان برای مکان های باریک انتخاب مناسبی هستند، اما قبل از خرید مبل ال باید به بعضی نکات توجه کنید. اگر نمی خواهید از یک شرکت دکوراسیون داخلی کمک بگیرید، دانستن این نکات می تواند به شما کمک کند. با پویانو همراه باشید.

  1. مدل مبل L باید با سبک خانه هماهنگ باشد.

اگر می خواهید خانه خود را به سبک کلاسیک دکوراسیون کنید، می توانید مبل الی که مدل کلاسیک تری دارد را انتخاب کنید. اگر می خواهید خانه ای ساده تر و مدرن داشته باشد، مبل ال راحتی انتخاب بهتری خواهد بود. مبل های ال راحت و شیک برای سالن نشیمن انتخاب مناسبی هستند.

  1. رنگ مبل ها باید مناسب با فضا باشد.

در انتخاب مبل ال، توجه به رنگ و طرح پارچه از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام انتخاب رنگ مبل باید بزرگی و یا کوچکی فضایی که در آن قرار می گیرند  را در نظر داشته باشید. در مکان های تنگ و کوچک با استفاده از رنگ های روشن و خطوط صاف، می توانید حسی باز تر و راحت تر به فضا ببخشید. در فضاهای بزرگ تر می توانید به راحتی از رنگ های تیره استفاده کنید. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که رنگ مبل با رنگ فرش، پرده ها و سایر لوازم خانه نیز هماهنگی داشته باشد.

  1. مبل L باید کاربردی باشد.

در بعضی از مبل های ال، بیشتر از راحتی به کاربردی بودن آن توجه می شود. مبل های الی که در صورت نیاز به تخت خواب تبدیل می شوند و یا در زیر آن ها فضایی برای پنهان کردن اشیاء وجود دارد بیشتر مورد انتخاب قرار می گیرند. این مدل مبل ها بیشتر برای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند و برای اتاق پذیرایی از مدل های کلاسیک تر استفاده می شود.

  1. استفاده از مبل L در مکان های بزرگ تر.

اگر می خواهید مبل ال را در فضایی بزرگ و باز قرار دهید، حتما در کنار آن از میز، آباژور و یا وسائل دکوری دیگر استفاده کنید.

  1. به پوشش و دوخت روکش مبل توجه کنید.

هنگام خرید مبل ال، گوشه های آن را بررسی کرده و از دوخت مناسب روکش مبل اطمینان حاصل پیدا کنید. گوشه های مبل باید به خوبی دوخته شده و چسبانده شود. اگر مبلمان شما پارچه ای طرح دار دارد به قرینگی و مرکزیت طرح ها توجه کنید. همچنین کوسن ها نیز باید راحت بوده و با مبل هماهنگ باشند.

  1. در خرید مبل ال به اندازه مبل توجه کنید.

می خواهید که بزرگی مبل شما به چه اندازه باشد؟ مبل الی با 4 کوسن برای شما کافی است و یا می خواهید که 5 تا 6 کوسن داشته باشد و یک ضلع آن از دیگری بلند تر باشد؟ برای انتخاب اندازه مبل باید تعداد اعضای خانواده خود و میزان مهمان هایی که به خانه شما رفت و آمد می کنند را در نظر داشته باشید.

  1. تمیز کردن مبل باید راحت باشد.

مبلی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن راحت باشد. گرد و خاک موجود در خانه ها بر روی مبل ها نیز می نشیند و باعث کثیف شدن آن ها می شود. برای این که مبل ها راحت تر تمیز شوند می توانید پارچه های رو مبلی را انتخاب کنید که به راحتی شسته شوند و یا بافتی داشته باشند که به راحتی تمیز شوند. سعی کنید تا اجناسی با دوام که به راحتی تمیز می شوند را انتخاب کنید.