حل مشکل کمبود فضا در منازل کوچک با شش راه میانبر

حل مشکل کمبود فضا در منازل کوچک با شش راه میانبر

حل مشکل کمبود فضا در منازل کوچک ؛ اگر در خانه‌ای کوچک و با متراژ کم زندگی می‌کنید، معمولا مشکل کمبود جا باعث می‌شود قید برخی وسایل و تزیینات را بزنید. اما زندگی در خانه‌ای با متراژ کم به معنی حذف نیازمندی‌ها و حتی تزییات مورد علاقه شما نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هوشمندانه عمل کنید و با اشغال کمترین فضا، همه چیزهایی که نیاز دارید را به منزل خود بیاورید. در ادامه به بررسی شش مشکلی که معمولا در منازل کوچک با آنها مواجه می‌شویم و راهکارهای آنها می‌پردازیم.

مشکل شماره 1: نداشتن فضایی برای گل و گیاه

یکی از اولین چیزهایی که در خانه‌های کوچک از دکوراسیون منزل حذف می‌شود، گل و گیاه و گلدان است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید در خانه خود گل و گیاه نگهداری کنید و به دلیل کمبود فضا این کار را نکرده‌اید، دست به کار شوید و یک گلخانه دیواری برای خودتان بسازید. با نصب گلدان‌ها به دیوار در عین حال که گل و گیاه را به منزل خود آورده‌اید و دیوارهای خود را تزیین کرده‌اید، هیچ فضای مفیدی را روی زمین اشغال نکرده‌اید. می‌توانید از گلدان‌هایی استفاده کنید که قابلیت نصب شدن به دیوار را دارند یا از آویزهای گلدان کمک بگیرید و گلدان‌ها را از سقف آویزان کنید.

مشکل شماره 2: نداشتن فضایی برای میز آرایش

یک میز آرایش با چندین کشو و این آینه بزرگ یکی از ملزومات اتاق خواب محسوب می‌شود، هرچند گاهی مجبور می‌شوید این وسیله را به دلیل کمبود جا حذف کنید. شاید امکان داشتن یک میز آرایش بزرگ و تکمیل را نداشته باشید، اما با نصب یک شلف باریک کنار دیوار و یک آینه کوچک بالای آن، می‌توانید یک میز آرایش کوچک و کار راه انداز داشته باشید.

مشکل شماره 3: میز کار کوچک و وسایل کار زیاد

در یک خانه کوچک معمولا فضای زیادی برای داشتن میزی بزرگ نخواهید داشت و باید با انتخاب یک میز با ابعاد کوچک و کم‌جا کنار بیایید. شاید یک میز کوچک فضایی برای قرار دادن لپ‌تاپ و .. را داشته باشد، اما فضای کافی برای همه ابزار و وسایلی که در حین کار به آنها احتیاج دارید را نخواهد داشت. با نصب یک صفحه مشجر فلزی یا چیزی مشابه آن، وسایلی که روی میز جایی برای آن ندارید را روی دیوار قرار دهید و برای خودتان فضا ایجاد کنید.

مشکل شماره 4: نداشتن فضایی برای میز ناهارخوری

یکی از وسایلی که در هنگام خرید وسایل برای یک خانه کوچک حذف می‌شود، میز ناهارخوری است. میز ناهارخوری فضای زیادی را اشغال می‌کند و استفاده زیادی در طول روز ندارد، پس حدف شدن آن از لیست وسایل ضروری انتخاب درستی است. اما نبود میز ناهارخوری هم مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. انتخاب یک میز کم‌جا بهترین انتخاب برای فضاهای کوچک است. اینکه شما یک میز تاشو کنار دیوار داشته باشید یا کابینت های منزل را طوری طراحی کنید که میزی کشویی داخل آنها تعبیه شود، بستگی به سلیقه و فضای شما دارد. با این کار میز ناهارخوری کاربردی‌ای خواهید داشت که فضای زیادی را نیز اشغال نمی‌کند.

مشکل شماره 5: ورودی درهم و برهم

حل مشکل کمبود فضا در منازل کوچکورودی خانه معمولا فضای کوچکی از خانه را به خود اختصاص می‌دهد و این فضای کوچک در منازل کوچک، کوچک‌تر نیز می‌شود و به همین دلیل معمولا فضای شلوغ و درهم و برهمی است که تعدادی قبض، نامه، کلید و وسایلی از این دست روی هم انباشته شده است. به جای اینکه همه وسایل را روی کنسول یا شلف کوچکی که در ورودی قرار داده‌اید بگذارید، چند پاکت یا چیزی شبیه پاکت بسازید و روی دیوار نصب کنید و هر دسته از وسایل را داخل یکی از آنها قرار دهید. یکی از آنها را به قبوض و رسید اختصاص دهید، دیگری را برای کلیدها بگذارید و به همین ترتیب دیوار را پر کنید.

مشکل شماره 6: تعداد زیاد کاغذ یادداشت و نداشتن فضا برای نگهداری آنها

اگر اهل نوشتن لیست و یادداشت‌های کوتاه روزانه باشید، حتی در فضاهای بزرگ هم با به هم ریختگی کاغذها و شلوغی میز کار خود مواجه خواهید شد. این مشکل در فضاهای کوچک چند برابر می‌شود. به جای استفاده از برگه‌های کوچک و جداشونده، یک رول کاغذی به دیوار نزدیک میز کار خود نصب کنید و همه یادداشت‌ها را روی آن بنویسید. با این کار همیشه میز کار و اتاقی مرتب خواهید داشت.

 

 

 

تحریریه پویانو: خانی

برگرفته از : elledecor