توصیه برای آشپزخانه های کوچک

توصیه برای آشپزخانه های کوچک : شاید استفاده از آشپزخانه های کوچک دشوار باشد، اما با انجام برخی ایده های هوشمندانه در دکوراسیون،‌ می توانید آشپزخانه کوچک خود را به مکان راحت تر و کارآمد تری تبدیل کنید. آشپزخانه مکانی در خانه است که وقت بسیاری در آن سپری می شود و باید تا جای ممکن کارآمد باشد. آشپزخانه باید فضای کافی برای آشپزی و شستن ظرف ها داشته باشد. امروزه در زندگی شهری، خانه های کوچک، آشپزخانه های کوچکی نیز دارند و پیدا کردن ایده های دکوراسیون و انجام آن ها برای این مکان های کوچک سخت است. اما برخی از ایده های هوشمندانه می توانند کارایی آشپزخانه های باریک را بیشتر کنند.

برای آشپزخانه های کوچک ابتدا باید از رنگ دیوار ها شروع کرد. می توانید برای بزرگ تر نشان دادن و روشن تر کردن فضا از رنگ سفید و سایر رنگ های روشن و براق استفاده کنید. می توانید در کنار رنگ سفید از رنگ های زرد، سبز، آبی و طوسی روشن و براق نیز بهره ببرید. هم چنین تا جای ممکن باید تلاش کنید تا نور طبیعی نیز وارد آشپزخانه  شود. برای مثال می توانید برای پرده آشپزخانه از رنگ های روشن استفاده کنید. پرده های کرکره ای برای آشپزخانه های کوچک انتخاب بسیار مناسبی هستند. اگر توانایی تغییر دادن اندازه پنجره را دارید، پنجره ای بسازید که پهنای بزرگی داشته و ارتفاع آن تا سقف ادامه پیدا کند. این گونه نور طبیعی بیشتر وارد آشپزخانه شده و مکان دل باز تری به دست خواهید آورد.

آشپزخانه های کوچک برای داشتن کابینت های متعدد نیز نیاز به ایده های هوشمندانه دارند. با استفاده مناسب از تمام نقاط آشپزخانه، می توانید کار های خود را راحت تر انجام دهید. می توانید ارتفاع کابینت ها را تا سقف ادامه داده و با استفاده از طبقات مختلف و کشوهای متعدد در داخل آن ها، کار آمدی کابینت ها را افزایش دهید. در قسمت های خالی دیوار ها نیز می توانید از آویز ها و قفسه های کوچک استفاده کنید.

طرح L در آشپزخانه، هم برای ایجاد فضای کافی و هم برای راحتی بیشتر، طرح بسیار مناسبی است. فراموش نکنید که آن بخش از روی کابیت ها که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، باید خالی بماند. برای پخت غذا و یا شستن ظرف ها نیاز به فضای کافی خواهید داشت به همین دلیل روی کابیت ها را تا جای ممکن خالی نگه دارید تا هم فضا بازتر و تمیز تر به نظر برسد و هم کار های خود را راحت تر انجام دهید. می توانید تمام لوازم پر کاربرد مانند لوازم برقی ای که باید روی کابینت قرار بگیرند را با استفاده از قفسه های دیواری و یا آویز های متعدد به دیوار نصب کنید.

شاید نتوان آشپزخانه های کوچک را به آشپزخانه ای بزرگ تبدیل کرد ، اما با استفاده از چند ایده هوشمندانه می توان کار کردن در آن ها را راحت تر کرد. این را نیز در نظر داشته باشید که تمیز کردن و مرتب کردن آشپزخانه های کوچک راحت تر است! با توجه به تصاویر زیر می توانید برای آشپزخانه کوچک خود ایده های متفاوتی کسب کنید.

          

توصیه برای آشپزخانه های کوچک