تغییر دکوراسیون غیرمرسوم برای کسانی که اهل ریسک و هیجان اند

تغییر دکوراسیون غیرمرسوم برای کسانی که اهل ریسک و هیجان اند

تغییر دکوراسیون غیرمرسوم ؛ زمانی که تصمیم می گیریم دکوراسیون خانه خود را عوض کنیم، با هر انتخاب تازه یک ریسک تازه را می پذیریم. تغییراتی که ممکن است همیشه نتیجه دلخواه ما را به همراه نداشته باشند، اما با این تغییرات جدید است که می توانیم یک دکوراسیون خاص و متفاوت را در خانه خود تجربه کنیم و به سبک دلخواه خود در طراحی داخلی منزل برسیم. در ادامه به بررسی بیست و یک تغییر غیر متدوال در دکوراسیون منازل می پردازیم. تغییراتی که هر کسی ریسک انجام دادن آن ها را نمی پذیرد.

صندلی های متفاوتی برای میز ناهار خوری انتخاب کنید

صندلی های یک دست برای میز ناهار خوری همیشه اولین گزینه هستند. اما با انتخاب صندلی هایی با شکل ها و مدل های مختلف که هر کدام زیبایی های خودشان را دارند، در عین تفاوت چیدمان جالبی را در منزل خود تجربه خواهید کرد. صندلی هایی با جنس ها و رنگ های مختلف که هر کدام به تنهایی جلوه خاصی به فضای ناهارخوری می دهند.

تابلوهای نامتعارفی به دیوار منزل بزنید

به دنبال سلیقه شخصی خود باشید و آن را در خانه خود به نمایش بگذارید. لازم نیست همیشه تابلوهای نقاشی یا عکس هایی از مناظر را به دیوار خانه آویزان کنید. به دنبال آثار هنری خاص خودتان باشید. یک نقشه جهان که با لامپ های کوچکی روشن می شود یک گزینه جالب و ایده آل برای منزل جهانگردان و عاشقان سفر است.

تغییر دکوراسیون غیرمرسوم

نقاشی دیواری را امتحان کنید

گاهی یک نقاشی دیواری تنها تغییری است که دکوراسیون منزل شما به آن احتیاج دارد. کافی است یک بار یک طرح دلخواه را در اتاق خواب منزلتان پیاده کنید تا متوجه تاثیر شگفت انگیز آن در حال و هوای خانه شوید.

 

یک دیوار شاخص در فضا ایجاد کنید

داشتن یک دیوار با رنگی متفاوت از سایر دیوارها در هر فضایی از خانه، چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. این بار کمی پا را فراتر بگذارید و به جای انتخاب یک رنگ متفاوت یک ترکیب رنگی را برای دیوار انتخاب کنید.

یخچال را تزیین کنید

با تزیین یخچال آشپزخانه می توانید یک تغییر ساده اما تاثیرگذار در منزل خود ایجاد کنید. با استفاده از برچسب هایی که به همین منظور طراحی شده اند می توانید یک یخچال خاص و متفاوت داشته باشید.

 

لوازم جانبی لوکس به خانه اضافه کنید

برای تغییر دکوراسیون لازم نیست همیشه تمام وسایل منزل را عوض کنید. نصب یک لوستر بسیار شیک در فضای پذیرایی یا تعویض شیرآلات آشپزخانه با یک مدل جدید و متفاوت، می تواند به اندازه یک بازسازی تمام عیار در تغییر دکوراسیون خانه شما تاثیر داشته باشد.

تغییر دکوراسیون غیرمرسوم

به جای درب های مرسوم، برای اتاق ها درب ریلی نصب کنید

تغییر درب اتاق به نوع ریلی و کشویی آن، نه تنها یک تغییر جدید و غیرمتداول است، بلکه این امکان را به شما می دهد از فضای اتاق ها بیشتر استفاده کنید. حتی می توانید یک آیینه بزرگ کشویی روی در نصب کنید و از این فضای جدید نهایت استفاده را ببرید.

از طرح های مختلف و متفاوت در کنار هم استفاده کنید

یک قانون کلی در مورد استفاده از طرح های پر نقش و نگار در دکوراسیون وجود دارد و آن این است که در استفاده از طرح ها بسیار محتاطانه عمل کنید و در صورت انتخاب یک وسیله با طرح و رنگ فراوان، سایر المان های اطراف آن را ساده و بی نقش انتخاب کنید. اما این بار قاعده را به هم بزنید و طرح های مختلف را در کنار هم استفاده کنید. شاید در ابتدا به نظرتان عجیب باشد، اما این کار حس متفاوتی به خانه شما می بخشد.

از رنگ های تیره استفاده کنید

رنگ های تیره، فضایی مرموز، پیچیده و دراماتیک ایجاد می کنند. از بازی با رنگ های تیره در دکوراسیون منزل خود نترسید. مطئمن باشید نتیجه کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

اگر یک صندلی یا کنسول قدیمی دارید که نمی دانید چطور آن را با دکوراسیون خانه خود هماهنگ کنید، آن را رنگ کنید. در انتخاب رنگ جسور باشید و از رنگ های شاد و زنده و طرح های پر نقش و نگار استفاده کنید. با این کار یک وسیله قدیمی و نه چندان کاربردی را به یک وسیله مهم در دکوراسیون خانه خود تبدیل خواهید کرد.

سقف را رنگ کنید

سقف خانه ها معمولا به رنگ سفید هستند که فضای خانه بزرگ تر و ارتفاع بیشتر به نظر برسد. اما با تغییر رنگ سقف به یک رنگ تند و پر رنگ می توانید یک فضای متفاوت و دراماتیک در خانه ایجاد کنید. حتی می توانید به رنگ بسنده نکنید و از طرح های هندسی و غیر هندسی برای تکمیل این سقف متفاوت، بهره ببرید.

سقف خانه را کاغذ دیواری کنید

با نصب کاغذ دیواری بر روی سقف اتاق خواب، یک فضای متفاوت و خیره کننده به وجود بیاورید. در انتخاب طرح و رنگ دقت کافی را داشته باشید. چرا که پس از نصب امکان تغییر آن به راحتی تغییر رنگ نخواهد بود.

از وسایلی که در خانه دارید به شکل جدیدی استفاده کنید

این کار بسیار خلاقانه است و شاید عجیب به نظر برسد. اما با ترکیب وسایلی که در خانه دارید می توانید یک وسیله با کاربردی متفاوت داشته باشید. مانند تصویر بالا که با روی هم قرار دادن چند چمدان قدیمی و یک قاب چوبی، یک پاتختی متفاوت درست شده است.

گلدان ها را از سقف آویزان کنید

اگر گلدان هایی که در اتاق نشیمن و پذیرایی دارید را از سقف آویزان کنید، نه تنها خانه خود را به شیوه ای متفاوت تزیین کرده اید، بلکه فضای بیشتری برای مبلمان و سایر وسایل منزل خواهید داشت.

از رنگ های غیرمنتظره در فضاهای غیرمنتظره استفاده کنید

البته لازم نیست مانند تصویر بالا چنین آشپزخانه ای با رنگ های نئون و شبرنگ داشته باشید، اما استفاده از رنگ هایی که کمتر در فضاهایی مثل آشپزخانه استفاده شده اند، فضایی متفاوت و چشمگیر ایجاد می کند.

تغییر دکوراسیون غیرمرسوم

از اکسسوری های عجیب و غریب استفاده کنید

به دنبال اکسسوری های خاص و متفاوت باشید. گاهی یک لوستر متفاوت فضای خانه شما را به کلی عوض می کند. مانند عکس بالا، لوسترهایی به شکل فنجان که مناسب فضای آشپزخانه است.

طبیعت را به خانه بیاورید

استفاده از المان های طبیعی در خانه، احساس طراوات و زندگی را با خود به همراه دارد. با نصب یک کتابخانه به سبک روستیک در گوشه ای از اتاق نشیمن، یا استفاده از کنده های درخت به عنوان میزهای جلو مبلی، طبیعت را به خانه بیاورید.

تغییر دکوراسیون غیرمرسوم
تغییر دکوراسیون غیرمرسوم

به قاب درب و پنجره ها رنگی متفاوت بزنید

به جای دیوار شاخص می توانید رنگ های زنده را به قاب در ها و پنجره های خانه بزنید. این کار به نسبت رنگ کردن یک دیوار کامل ریسک کمتری دارد.

 

یک فرش پر نقش و نگار انتخاب کنید

اگر به دنبال ایجاد تغییر با ریسک کمتری هستید، به جای یک فرش تک رنگ و با رنگ های خنثی، فرشی با رنگ های زنده و پر از نقش و نگار را انتخاب کنید. تغییر فرش این مزیت را به همراه دارد که هر زمان که دوست نداشتید به راحتی می توانید آن را عوض کنید.

اسباب بازی های قدیمی را به وسایل دکوری دوست داشتنی تبدیل کنید

به جای آن که اسباب بازی های دوران کودکی خودتان یا فرزندتان را دور بریزید یا به کسی بدهید، یک فضای مناسب برای نمایش آن ها پیدا کنید. اسباب بازی ها، خصوصا مدل های قدیمی آن ها، یک انتخاب مناسب و پر انرژی برای وسایل دکوری منزل هستند.

تغییر دکوراسیون غیرمرسوم
تغییر دکوراسیون غیرمرسوم

یک دیوار را پر از تابلو کنید

اگر یک دیوار خالی در منزل خود دارید، آن را با تابلوهای کوچک و بزرگ پر کنید. یک دیوار پر از طرح ها و عکس های مختلف می تواند فضای خالی دیوار خانه را پر کند و تماشای آنها برای میهمانان سرگرم کننده خواهد بود.

 

 

برگرفته از : industrystandarddesign