10 علامتی که نشان می‌دهد خانه شما نیاز به تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر دارد

10 علامتی که نشان می‌دهد خانه شما نیاز به تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر دارد

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر ؛ برخی از صاحبخانه‌ها به تغییر دکوراسیون و بازسازی بخش‌هایی از منزل خود می‌پردازند حتی اگر واقعا ضرروتی نداشته باشد. خوب شاید آن‌ها به دنبال ظاهری جدید برای منزل خود هستند یا هزینه کافی برای تعمیرات دارند. اما کسانی که بودجه کمی برای چنین فعالیت هایی دارند، باید ابتدا مطمئن شوند که واقعا به آن نیاز دارند.

برخی افراد نیز هستند که از خرابی‌های کوچک در منزل شان چشم پوشی می‌کنند تا این که به معضل بزرگ تبدیل می‌شود.

این مهم است که خانه خود را از صدمات حفظ کنید چرا که شما و خانواده تان در آن زندگی می‌کنید.

ما امروز به شما چند نکته در مورد این که چطور و کی متوجه شوید که خانه شما نیاز به تغییر دکوراسیون و اصلاحات دارد ارائه می‌کنیم. در این جا 10 نشانه آورده شده است که باید آن ها را بررسی کنید.

1-منزل شما شامل هیچ اثر هنری نمی‌باشد

اگر متوجه شدید که خانه شما دارای هیچ اثر هنری نیست، آن گاه زمان آن فرارسیده که یکی را به آن اضافه کنید. سعی کنید که آن را حتی شده با یک نقاشی، دکوری دیواری یا پوستر قاب گرفته ساده زیباتر کنید. به علاوه می‌توانید از دکوری هایی مانند گلدان ها، لوازم سرامیکی و غیره استفاده کنید. اگر بودجه کافی برای تهیه چنین اشیائی ندارید به سادگی می‌توانید خودتان آن‌ها را بسازید. آموزش‌های آنلاین زیادی برای کارهای دست ساز وجود دارد که می‌توانید از روی آن ها لوازم دکوری برای منزل خود بسازید و آن را تزئین کنید.

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر
تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر

2-هر جا را که نگاه می‌کنید به هم ریختگی و بی‌نظمی می‌بینید

علامت دیگری که نشان می‌دهد منزل شما نیاز به تغییر دکوراسیون و اصلاحات دارید موقعی است که درهم برهم ریختگی در آن به وضوح قابل مشاهده باشد. ممکن است دیگر قادر نباشید که کف اتاق را مشاهده کنید چرا که اشیاء زیادی روی آن ریخته است و ممکن است برای پیدا کردن هر چیز وقت زیادی صرف کنید. به هم ریختگی به ویژه در خانه‌ها چیز بدی است. مهم تر از همه از سلامت محیط یک خانه می‌کاهد. راه حل این معضل اضافه کردن کشوها و طبقات برای نگهداری و ذخیره سازی وسایل بیشتر است. در جست و جوی راه‌های مبتکرانه برای اضافه کردن فضاهای ذخیره سازی باشید. کشوها و طبقات صرف نظر از اضافه کردن فضاهای ذخیره سازی می‌توانند به عنوان لوازم دکوری اضافه شده در طراحی داخلی تان نیز عمل کنند.

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر
تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر

3- کفپوش منزل تان ظاهری قدیمی پیدا کرده است

خب شما ممکن است در نگاه اول متوجه آن نشوید برای همین با دقت به کفپوش منزل خود نگاه کنید. اگر ظاهر آن کهنه و یا حتی زشت به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که اصلاحاتی روی آن انجام دهید. اگر کفپوش قدیمی شما از تایل‌های سرامیک یا وینیلی ساخته شده باشد ممکن است در آن نشانه‌هایی از ترک خوردگی یا شکستگی را ببینید. آنگاه دیگر ظاهر تماشایی خود را از دست داده اند. شما می‌توانید آن را ها را لمینیت های چوبی عوض کنید یا این که همچنان از تایل های سرامیک استفاده کرده و فقط قسمت آسیب دیده را بردارید و تایل جدید در همان رنگ و طرح را جایگزین آن کنید.

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر
تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر

4-رنگ های روی دیوار پوسته پوسته شده اند

اگر رنگ های دیوار منزل تان پوسته پوسته شده و ظاهر کهنه ای به خود گرفته زمان آن رسیده که آن را اصلاح کنید. در صورت تمایل برای حل این معضل می‌توانید استفاده از کاغذدیواری ها را نیز امتحان کنید. روش های زیادی برای اصلاح و نو کردن ظاهر دیوارها وجود دارد. این کار بستگی به بودجه و طرح انتخابی شما نیز دارد. اصلاح دیوارها مخصوصا اگر همراه با افراد خانواده انجام شود فعالیتی سرگرم کننده است. اما اگر زمان و انرژی لازم برای آن را ندارید می‌توانید افرادی را برای انجام این کار استخدام کنید.

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر
تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر

5-استفاده از دیگر وسایل به عنوان مبلمان

آیا از باکس ها، پشتی ها و کوسن ها به عنوان صندلی استفاده می‌کنید؟ یا قوطی های بزرگ را به عنوان میزهای کنار مبل به کار می‌برید؟ خوب زمان آن رسیده که وسایل و اثاثیه جدیدی به مبلمان خود اضافه کنید تا هم ظاهر زیبایی داشته باشند و هم استفاده از آن‌ها راحت باشد. باکس ها و قوطی های بزرگ برای قرار دادن وسایل خوب هستند و بهتر است که در بخش های نگهداری وسایل منزل مخفی از دید بمانند. لوازم جدید را می‌توانید خریداری کرده یا این که دست دوم آن ها را تهیه کنید و آن ها را تمیز کرده و ظاهری سفارشی برای شان ایجاد کنید. این قطعا طراحی داخلی منزل شما را خاص می‌کند. به علاوه در صورت امکان می‌توانید لوازم و اثاثیه قدیمی خود را برای این کار تعمیر کنید.

6-احساس می‌کنید فضای تان کوچک و محقر شده به طوری که انگار درون یک قوطی هستید

احساس این که درون یک قوطی هستید به خاطر این است که فضای منزل تان به شدت شلوغ و متراکم شده است و درنتیجه مقدار فضای کمی در اختیار دارید. یا این که ممکن است به خاطر این باشد که هوا و نور خورشید به اندازه کافی درون فضای تان جریان ندارد. برای حل این معضل چیدمان مبلمان تان را عوض کرده و وسایل اضافی را حذف کنید. بنابراین اگر فضای شما کوچک است درون آن را با لوازم و اثاثیه زیاد پر نکنید که حسی شبیه درون جعبه بودن را به شما القا کند.

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر
تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر

7-وجود پنجره های بدون پرده

اگر پنجره های شما صرفا به عنوان پنجره عمل می‌کنند نه چیز دیگری، چرا نمی‌خواهید ظاهر آن ها را بهتر و زیباتر کنید؟ چرا که از پنجره های بدون پرده صبح ها نور آفتابی خیره کننده به چشم تان می‌خورد و زمانی که هوا تاریک می‌شود هر کسی که در حال عبور از کنار منزل شما باشد می‌تواند آن چه را که درون خانه شما اتفاق می‌افتد به راحتی از پنجره ببیند. بنابراین پنجره های منزل تان را با پرده ها بپوشانید. انتخاب زیادی بر حسب اندازه و شکل پنجره پیش روی شما قرار دارد و مدل های مختلفی نیز هست که ممکن است با سلایق شما هماهنگی داشته باشند.

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر
تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر

8-فضای منزل تان نور کافی ندارد

خانه ای تاریک همانند خانه محقر و جعبه مانند می‌ماند. شما احساس می‌کنید که منزل تان بیش از حد تاریک است چرا که روشنایی کمی وجود دارد یا تعداد پنجره ها اندک است. شما می‌توانید سیستم هایی روشنایی نظیر جراغ های پایه سنجاقی را در گوشه های تاریک منزل خود نصب کنید. به علاوه این لوازم روشنایی می‌توانند دکور خوبی برای منزل شما به حساب آیند. آن هایی را انتخاب کنید که با جلوه طراحی منزل شما هماهنگی دارند چرا که آن ها در طرح ها و مدل های مختلفی عرضه می‌شوند. ضمنا آن هایی را تهیه کنید که از نظر انرژی به صرفه هستند و باعث صرفه جویی برق و انرژی های طبیعی می‌شوند.

9-احساس می‌کنید منزل تان بیش از حد گرم است

احساس می‌کنید که درون منزل تان بیش از حد گرم است؟ ممکن است خانه شما تهویه خوبی نداشته باشد. شاید سقف آن زیادی کوتاه یا پنجره ها در مکان مناسبی نصب نشده باشند. یا این معضل شاید به خاطر این باشد که شما به خاطر حفظ حریم خصوصی هیچ گاه پنجره ها را باز نمی‌گذارید. به عنوان راه حل می‌توانید از پرده های کرکره ای استفاده کرده یا فن های برقی یا دستگاه تهویه در منزل تان نصب کنید.

تغییر دکوراسیون، بازسازی یا تعمیر

10-میهمانان تان ترجیح می‌دهند در هتل بمانند

علامت دیگری که نشان می‌دهد خانه شما به اندازه کافی خوشایند نیست موقعی است که میهمان به منزل تان می‌آید ولی ترجیح می‌دهد که در هتل بماند. آن ها به جای این که شب را در خانه شما سپری کنند با شما خداحافظی می‌کنند. فضای خانه خود را مکان دلپذیری برای ماندن تغییر دهید تا میهمانان تان در ماندن در آن احساس راحتی کنند.

تغییر دکوراسیون و انجام اصلاحات در یک خانه کار ساده‌ای نیست. هر شخص قبل از انجام تعمیرات و تغییر دکوراسیون ابتدا باید مطمئن شود که به طور حتمی به انجام دادن آن ها نیاز دارد تا در هزینه زمان خود صرفه جویی کند. با نکات بالا امیدواریم که شما را در تعیین زمان تغییر دکوراسیون و تعمیرات منزل تان راهنمایی کرده باشیم.

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: homedesignlover