تغییر در دکوراسیون داخلی با بیان 10 درست و اشتباه

تغییر در دکوراسیون داخلی با بیان 10 درست و اشتباه

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد فضایی نو در محیط زندگی، تغییر در دکوراسیون داخلی است، اما ممکن است برخی از تغییراتی که ناآگاهانه ایجاد می کنید، برای محیط زندگی شما مناسب نباشد. آیا می‌دانید که برای حفظ سبک، روح و حس مثبت خانه از چه اشتباهاتی باید دوری کنید؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

  1. آینه ها :

آینه در دکوراسیون داخلی از جزئیات بسیار با اهمیت است. زمانی که به درستی از آینه استفاده شود به محیط روشنایی، انعطاف و ارزش می بخشد. آینه مکان های کوچک را بزرگ تر نشان داده، به نقاط بی‌انرژي درخشش بخشیده، نقاط تاریک را دلبازتر کرده و می تواند به نقطه مرکزی خانه تبدیل شود. هر زمانی که از آینه به درستی استفاده شود، نتیجه ای موفقیت آمیز به دست خواهد آمد.

زمانی که می خواهید از آینه در دکوراسیون استفاده کنید، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، ارتباط میان آینه با سایر لوازم و اشیاء موجود در آن مکان است. اگر آینه با اندازه و فرم سایر لوازم هماهنگی نداشته باشد، به نتیجه درستی نخواهید رسید. آنچه که آینه بازتاب می کند نیز نکته دیگری است که باید در نظر گرفته شود؛ اگر آینه یک دیوار خالی و ترک خورده را بازتاب می کند، اشتباه است. اگر از آینه به درستی استفاده شود بازتاب های زیبایی را در محیط زندگی ایجاد خواهد کرد.

  1. فرش ها و پرده ها:

انتخاب پرده و فرش مناسب در دکوراسیون بسیار مهم است. شاید مبلمان بسیار زیبایی خریداری کرده و خانه را به زیبایی چیدمان کرده باشید، اما اگر فرش و پرده های شما مناسب نباشند، تمام زیبایی ها تحت تاثیر قرار گرفته و نمی توانید تاثیری را که می خواهید ایجاد کنید. فرش و پرده از جمله جزيیاتی هستند که در انتهای تغییرات باید مورد توجه قرار بگیرند. پس از آن که انتخاب مبلمان، لوازم دکوری، رنگ و کاغذ دیواری به پایان رسید، پرده و فرش هایی متناسب با آن ها را خریداری کنید. انتخاب فرش و پرده های تیره، کلاسیک و طرح دار، انتخاب های ریسک داری هستند، اگر به درستی انتخاب نشوند ممکن است نتیجه اشتباهی به همراه داشته باشند.

مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از انتخاب پرده و فرش هایی که دارای طرح و رنگ متشابه با مبل ها هستند دوری کنید. این موضوع باعث ایجاد دکوراسیونی یک نواخت و تکراری می شود. انتخاب هایی متناسب با سبک موجود در مکان انجام دهید. برای مثال اگر سبکی مینیمالیستی دارید، پرده ها و فرش هایی ساده با رنگ های روشن را انتخاب کرده و از اغراق دوری کنید.

  1. روشنایی :

تغییر در دکوراسیون داخلی میبایست لوازم روشنایی را بر اساس مکان انتخاب کنید. علاوه بر توجه به زیبایی آن ها، باید به مدل مکان و کاربردی بودن آن را نیز توجه کنید. همان طور که استفاده از روشنایی های اشتباه می تواند یک مکان زیبا را، زشت جلوه دهد، استفاده از تکنینک های روشنایی صحیح می تواند یک مکان معمولی را بسیار زیبا به نمایش بگذارد.

میزان نور، شدت آن، رنگ و جهت تابش نور روشنایی ها، نکات مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرند. هدف خود را بر اساس میزان و نوع نوری که به آن نیاز دارید مشخص کنید. در سالنی که دارای نور کافی است، استفاده از تعداد زیادی روشنایی باعث آزار می شود و در مکان های تاریک نیز به همین صورت است. به همین دلیل بهترین کار این است که بر اساس کاربرد مکان نوع روشنایی را مشخص کنید.

  1. کاغذ دیواری :

رنگ و کاغذ دیواری مهم ترین ویژگی تغییر در دکوراسیون داخلی هستند؛ زیرا در واقع پوشش و لباس مکان محسوب می شوند! در این مورد به نکات بسیاری باید توجه شود؛ ابتدا باید مشخص کنید که با چه هدفی می خواهید از آن ها استفاده کنید. در انتخاب خود باید به اندازه، عمق و میزان روشنایی مکان، مدل و طرح مبل ها، رنگ لوازم و زمین نیز دقت کنید.

از کاغذ دیواری می توان هم بر روی تمام دیوار ها و هم تنها بر روی یک دیوار استفاده کرد. در اینجا نکته مهم توجه به هدف، رنگ، طرح و نوع مکان است. برای مثال استفاده از کاغذ دیواری تیره با طرح های بزرگ در مکانی کوچک، باعث می شود تا فضا کوچک تر و آزاردهنده به نظر برسد. انتخاب کاغذ دیواری برای نقاط مختلف خانه مانند سالن، اتاق خواب و غیره با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی باید با یکدیگر هماهنگ باشند و فراموش نکنید که طرح، رنگ، مدل و متراژ کاغذ دیواری باید بر اساس اندازه مکان مشخص شود.

  1. رنگ :

انتخاب رنگ برای مکان نیز باید بر اساس اندازه و سبک آن مکان انتخاب شود. در مکان های کوچک با استفاده از رنگ های روشن می توانید مکانی دلباز تر ایجاد کنید و با استفاده از یک رنگ جسورانه در یک نقطه مشخص از آن مکان، جلوه ای زیبا به فضا ببخشید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که در انتخاب رنگ ها در دکوراسیون صورت می گیرد، استفاده از رنگ های مشابه در مبل ها، پرده ها و فرش ها است. استفاده از یک رنگ در تمام فضا باعث یکنواختی و از بین رفتن زیبایی مکان می شود. یکی دیگر از اشتباهات، شروع انتخاب رنگ از دیوارها است. ابتدا باید رنگ مبل ها، زمین و سایر وسايل را انتخاب کرده و سپس رنگ دیوار ها را مشخص کنید. سعی کنید از کنتراست میان رنگ ها و یا تنالیته های مختلف یک رنگ استفاده کنید.

  1. اکسسوار ها:

هنگام تغییر در دکوراسیون داخلی ، انتخاب اکسسوار در آخرین مرحله دکوراسیون قرار دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر اکسسوار و لوازم دکوری اشتباهی خریداری شود، باعث می شود تا فضا شلوغ و نا منظم به نظر برسد و زیبایی دکوراسیون را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بیشتر از گرانی و قیمت اکسسوار ها، استفاده از لوازم مناسب در مکان مناسب اهمیت دارد. حتی اگر گران ترین اکسسوار ها را در اختیار داشته باشید، اما از آن در مکان اشتباه استفاده کنید، نه تنها به نتیجه مورد نظرتان نخواهید رسید، بلکه ارزش آن کالا را نیز از بین خواهید برد. بر اساس اندازه، رنگ و مدل تمام جزئياتی که در مکان وجود دارد، اکسسوارهای مناسب را انتخاب کنید.

  1. سبک و استیل:

در دکوراسیون ابتدا باید سبک مورد نظر خود را مشخص کنید. نکته مهم در تغییر در دکوراسیون داخلی این است که سبکی که انتخاب می کنید را در تمام مکان مورد نظر اجرا کنید. یکی از بزرگترین اشتباهات در این زمینه، اجرای سبک های متفاوت در نقاط مختلف خانه است. شاید گاهی ترکیب چند سبک با یکدیگر نتیجه زیبایی به همراه داشته باشد، اما انجام این کار بدون آگاهی باعث می شود تا ظاهری بهم ریخته به مکان داده شود.

ابتدا سبک مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس به خوبی فرم ها، رنگ ها، بافت ها و سایر جزئیات آن را مورد بررسی قرار داده و انتخاب های خود را بر اساس ویژگی های آن سبک انجام دهید.

  1. گیاهان:

گیاهان در دکوراسیون نقش به سزایی دارند و برای از جمله جزئیات پر طرفدار در دکوراسیون هستند. فراموش نکنید که گیاهان نیز دارای سبک بوده و باید به اندازه و رنگ آن ها توجه کرده و در مکان مناسب قرار داده شوند. برای مثال گیاهی با برگ های تیز، باعث می شود تا فضا خشن تر به نظر برسد و اتاق خواب برای گل طبیعی مکان نامناسبی است؛ زیرا شب ها باعث کاهش اکسیژن می شود. فراموش نکنید که گیاهان باید کامل کننده دکوراسیون باشند و نباید به اجبار در خانه جا داده شوند.

  1. نقاط مرکزی:

نقاطی که توجه را به خود جلب می کنند و از نظر زیبایی جذاب هستند به عنوان نقاط مرکزی شناخته می شوند. تا زمانی که نقاط مرکزی در حد لازم باشند و در آن ها اغراق نشود، به مکان ارزش و جذابیت می بخشند. معمولا با استفاده از رنگ، اندازه و بافت های متفاوت، نقاط مرکزی ایجاد می شود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که هر مکانی باید یک نقطه مرکزی داشته باشد. وجود نقاط مرکزی بیشتر باعث از بین رفتن تاثیر آن ها می شود. برای مثال استفاده از رنگ متفاوت، کاغذ دیواری و یا یک تابلو بر روی یک دیوار مکان مورد نظر، می تواند تبدیل به نقطه ای مرکزی شود.

  1. مبلمان :

برای تغییر در دکوراسیون داخلی انتخاب مبلمان، ابتدا باید مدل مکان و سبک مورد نظر خود را مشخص کنید. در انتخاب مبل ها به نکات بسیاری باید توجه کرد؛ علاوه بر زیبایی مبل ها، کاربرد و کیفیت آن ها اهمیت بیشتری دارد، زیرا باید سال ها مورد استفاده قرار بگیرند. موضوع دیگر، انتخاب رنگ و پارچه است. با توجه به سبک مورد نظر خود، ابتدا مبل ها را انتخاب کرده و سپس سایر اشیاء را بر اساس آن خریداری کنید. مهم ترین نکته اندازه مبل ها است و باید با اندازه مکان تناسب داشته باشد. مبل های بزرگ در مکانی کوچک باعث ایجاد ظاهری نامرتب شده و مبلمان کوچک در مکانی بزرگ بسیار نامتناسب خواهد بود. ایجاد هماهنگی میان اندازه مبل ها و مکان نتیجه عالی به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

 

تغییر در دکوراسیون داخلی

تحریریه پویانو